Skip to content

Bijzondere mensen…

10 januari 2008

Het afgelopen jaar heb ik me vaak verbaasd over de bijzondere mensen die op ons pad komen.
Toch gaat het soms heel anders, gisteravond hebben we afscheid genomen van Tante Dora.
Tante Dora, bij wie we regelmatig op woensdagmorgen binnen lopen voor een kopje thee,
gezellige gezelligheid en niet te vergeten de als eerst gevonden koek & snoepjestrommel.

Tante Dora die zich verheugd op je komst en dat iedere keer weer zo duidelijk laat merken.
De deur die altijd open staat, er is geen ochtend die voorbij gaat zonder extra bezoek.
Het is niet voor niets dat iedereen daar graag komt want Tante Dora is altijd hartelijk,
opgewekt, belangstellend en kan dat alles op haar leeftijd nog onthouden ook.

Als je haar wil bellen, dan graag ’s morgens vroeg, anders is de hort alweer op.
Familiebezoek, ergens een hapje eten, kaarten & borrelen met vriendinnen.
Als er iemand is die nog volop geniet van het leven dan is zij het wel.

Maar nu, op de leeftijd van 91 jaar moeten we afscheid van haar nemen.
Ze heeft haar leven geleefd en gaat er vast een feestje van maken boven.
Ergens kan ik het niet geloven, dat ze gaat,  ons achterlaat, verder gaat.
Dat ze er niet, nooit meer is, dat het nooit meer wordt zoals het was.

Het afscheid nemen, zo bewust, heeft veel indruk op me gemaakt.
Dat ze ondanks alles, dankzij alles toch vroeg of ik wilde komen.
Uitgesproken, ons laatste gesprek waarin ik de tijd alleen maar rek
Haar laatste woorden; ‘We hebben het zo goed gehad samen’ En zo is het.
Gezelligheid, alle tijd, fijne gesprekken tot het laatst aan toe. ik ga het missen.

Tante Dora is absoluut de meest bijzondere én liefste vrouw die ooit op ons pad kwam.

 

No comments yet

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

