Skip to content

Luisteren naar mijn gevoel!

19 juni 2008

Krijgt een mens wat hij aan kan, of kan hij aan wat hij krijgt?

Volgens mij krijgt een mens wat hij aan kan, mooie, moeilijke, heftige maar ook bijzondere levenslessen…
Mijn les de afgelopen jaren was leren luisteren naar mijn gevoel, dát is wat ik vanaf nu ga doen!

De afgelopen jaren bedacht ik altijd weer excuses om dat niet te doen, ik heb toch een leuke vent?
We hebben samen de meest geweldige boeven die er bestaan!
We wonen toch in het huis waaruit we pas hoeven te verhuizen,
als we oud genoeg zijn en worden toegelaten in een bejaardenflat?
De burgelijke drie-kinderen-achterin-auto die we wilden, staat toch voor de deur?
We hebben toch een gezellig op-stap & sociaal leven samen?

En toch …ik was niet gelukkig, we kwamen samen steeds weer uit op het dit-kan-zo-niet-langer punt uit.
(met altijd weer dezelfde gedachte erachteraan…maar ik wil dit niet!)
Natuurlijk wil je je leven en dat van anderen niet totaal ondersteboven gooien door uit elkaar te gaan.
Met alle gevolgen van dien, wonen in een ander huis en zelfs in een ander durp (oké mam… stad!)
Maar als je elkaar niet meer gelukkig kunt maken? Als houden van niet genoeg is?
Hadden we een keus? Het was zo, het voelde zo…

Nu anderhalf jaar later krijg ik de kans om stil te staan bij alles wat er is gebeurd.
Eindelijk vind ik een stukje rust en kan ik stap voor stap dingen afsluiten en dat voelt goed!
Dankzij alle lieverds om ons heen, mijn verfman & alle mooie dingen die op ons pad kwamen,
hebben we ons staande kunnen houden en komen we hier allemaal sterker uit.

Kortom leren luisteren naar mijn gevoel is goed geweest, in momenten van stilte kwamen de antwoorden,
kreeg ik bevestigingen (tot vervelens aan toe) en kon ik verder, naar waar ik nu ben.

Nu heb ik nog één wens…mag ik alsjeblieft een klein beetje sleur in mijn leven? Ook dat kan ik aan!

© Sandra de Koning | juni 2008

No comments yet

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

