Skip to content

Genieten van het beste van twee werelden?

4 augustus 2008

Iedere moeder/vader herkent het gedachte ongetwijfeld:
kan iemand die draken een uurtje meenemen? Alsjeblieft-nu-meteen?
Je kunt het je vast niet voorstellen aangezien ik moeder ben
van de állerliefste mannetjes die hier op aarde rondlopen, écht!
Maar ik bedenk het regelmatig, wekelijks zelfs, zoniet dagelijks!
Maar om ze nou twéé weken in te leveren…

En toch toen een vriendin zei: ‘Geniet ervan! Je moet het zo zien:
je krijgt het beste van twee werelden’ bedacht ik: Oh? Ja? Is dat zo?
Misschien is dat inderdaad wel zo…

Dus ik had me goed voorbereid, een reis geboekt mét mijn verfman.
Na uren speuren had ik een bestemming gevonden waar
de Nederlandse gezinnen niet massaal naar toe gaan, Dubai!
We vonden een luxe vijfsterren hotel met een apart resort zonder kids-club,
we namen mee: een Ipod, zodat ik me kon afsluiten voor de geluiden
die kinderen kunnen maken én een megastapel boeken.
Zelfs zoveel dat we bij het inchecken moesten kiezen
tussen bijbetalen of de boeken uit de koffer halen en in de handbagage stoppen.
Dat werd het laatste… (lekker voor schut)
Maar met boekentips van de alleraardigste stewardess kwam ook dat uiteindelijk goed.

Er waren moeilijke momenten & niet-te-stoppen-huilbuien
maar ik overleefde ze, na een aantal dagen vond ik zelfs de knop van omzetten.
Daar gaf ik ’s morgens standaard een draai aan.

En nu, weer thuis en mijn mannetjes bijna,
kan ik zeggen dat we een onvergetelijke vakantie hebben gehad.
En ik geef toe ik heb genoten van het beste van die andere wereld!
Maar het beste van de twee werelden?
Dat was het niet, althans niet voor mij zonder boeven,
daarvan ben ik me nog bewuster geworden in deze afgelopen weken…

© Sandra de Koning | augustus 2008

No comments yet

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

