Skip to content

Loslaten

5 oktober 2008

Eigenlijk had ik me voorgenomen alleen nog maar heppiedepeppievrolijke blogs te plaatsen.
Het gaat het tenslotte prima met me, ik voel me goed en ben weer een blij meisje!
En toch blijft het woord LOSLATEN de laatste maanden heel irritant door mijn hoofd spoken.

De afgelopen jaren is mijn leven wat stemmingen betreft op alle fronten weinig saai geweest.
Verdriet, angst, irritatie, boosheid, ongeloof, verbazing, teleurstelling, heimwee.
Een overstroming van emoties, in die en in willekeurige volgorde.
Hoe vaak ik niet op het punt van ontploffen heb gestaan,
alle uren die ik in de totale piekerstand heb doorgebracht.
Om maar niet te spreken van de momenten dat ik helemaal niet meer wist,
hoe ik me voelde en ik op sommige momenten eigenlijk alleen maar heel verdrietig kon zijn.

Laatst, op een vrouwencirkel-avond kreeg ik meteen het gevoel, dat ik op het juiste moment
op de juiste plek was beland.(om precies te zijn: in een mega Wigwam in the middle of nowhere mét kampvuur)
Er volgde een prachtig ritueel waarbij je gedachten mocht uitspreken & gevoelens kon verwoorden,
om deze vervolgens in het kampvuur te laten fikken en zo los te laten.

Ook mocht je een symbool bedenken om zo te verwoorden in welke stuk je zat.
Een boemerang kwam spontaan in me op…een boemerang omdat deze staat voor de momenten
dat ik zó graag wil smijten met dat wat moeilijk is en dat wat me mateloos irriteert.
Het staat voor de momenten dat ik het wil loslaten maar het niet kan…
Een boemerang omdat ik bepaalde dingen stiekum toch niet los wil laten.
Maar vooral omdat ik weet dat ik degene ben die moet loslaten, anders blijft het terugkomen.

En nu, de woorden op papier, gevoelens vastgelegd, ik geloof vast dat ik dat kan LOS-LATEN…

© Sandra de Koning | oktober 2008

No comments yet

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

