Skip to content

Ont-spannen.

24 oktober 2008

Durf het bijna niet hard op te zeggen laat staan vast te leggen,
de afgelopen week had ik maarliefst twee keer een ont-spanningsdag in mijn agenda staan.
Niet eens een ont-spanningsdag omdat ik dat nou zó hard nodig had
maar het liep zo, het stond met maar twee dagen ertussen in mijn agenda!

In de agenda die normaal gesproken vooral volstaat met dingen die ik moet,
dingen die ik zonder nadenken heb afgesproken,
afspraken waar ik niet onderuit kan en verplichtingen waar ik van baal!
Agenda en ik voeren een eeuwige strijd, agenda ligt altijd
uitdagend te wachten tot ik er weer wat in zet. En ik…ik trap er altijd weer in.
Met als gevolg dat mijn ellendige maar ook hoognodige
(omdat mijn denkdoos mij gerust in de steek laat op zijn tijd) agenda altijd bomvol staat!
Dát zal mijn volgende levensles zijn: agenda skippen en minder gepland leven.
Dat is ongetwijfeld ook één van de redenen dat de verfman op mijn pad kwam.
Hij kan dat, daar kan ik nog een hoop van leren!

Maar nu had liet agenda mij bij het openslaan twee ont-spanningsdagen zien! Joeoeoegheeee!
Eerst een dagje Bussloo-sauna met Aniet, Kaa & Emmy, kleren uit, badjassen aan, handdoeken mee.
Met elkaar hebben we alle sauna’s onveilig gemaakt,
afgewisseld met een koude plons-douche, ijskoude dompelbaden.
En zelfs een duik in het meer, buiten ja! Ga daar maar in staan brr…
Uiteindelijk werd het een bijzondere ontdekkingsreis met een Aufguss,
waarbij ze handmatig opgietingen deden en met wapperdoeken de gevoelstemperatuur lieten stijgen.
Een Kailash met een geweldig maar ook slaapverwekkend klank, kleur- en geurritueel.
We hebben zelfs nog een weinig ontspannen sprintje getrokken uít het kruidenbad,
omdat een ik-ben-me-vergeten-te-scheren-engerd zich ter plekke ging scheren blèh!
(uiteraard hebben we die door de beveiliging laten verwijderen!)

Twee dagen later ging ik met één van mijn liefste vriendinnetjes
naar een ont-spanningsdag in the middle of nowhere.
Waar de dag begon met een hot-stone massage,
gevolgd door een uitgebreide lunch en een wandeling door de weilanden.
De dag werd afgesloten door een loslaten ritueel (alweer, hopelijk de laatste keer)
We namen buiten een duik in een bad met loeiheet water met een schaal vers fruit ernaast.
Dat zal trouwens een fraai gezicht twee roze badjassen in de polder.

En wat een leven heb ik toch twee dagen…zo ont-spannend!

© Sandra de Koning | oktober 2008

No comments yet

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

