Skip to content

Hyvesverslaving?

1 november 2008

Dat hier in huis sprake is van een hyvesverslaving, dat geef ik als eerste meteen toe!
Erger nog zelfs mijn boeven maken inmiddels ruzie wie er bij mama op schoot mag om te hyven,
te erg voor woorden: kleinste boef duwt zijn grote broers op zijn allerminst zachtaardig weg en roept ‘ik yve mama!’

Er wordt zelfs een vrienden scoren stand bij gehouden door zoonlief,
een wedstrijd die ik mooi eens kan winnen, heel fijn!
Moeders is namelijk niet zo heel sportief aangelegd,
tot nu toe win ik alleen de potje-stoeien-potje-vechten-wedstrijdjes
(met gemak, overigens zonder de illusie te hebben dat dat altijd zo blijft!)
Dat het vrienden-scoren-gevecht niet helemaal eerlijk gaat
met mijn drie-jaar-hyven voorsprong dat verklappen we natuurlijk niet.

Maargoed niet verder afdwalen, vandaag las ik iets, hoe leuk…

Een Amerikaans onderzoek heeft uitgewezen dat mensen die veel tijd besteden op het internet
en daarbij communiceren met andere mensen – bij voorkeur via sociale netwerken – steeds intelligenter worden.

Sterker nog, deze onderzoeker beweert dat deze mensen de top of ‘the new social order’
gaan vormen binnen enkele tientallen jaren. Geen idee wat dat precies betekent,
maar het klinkt goed. Wie wil er nou niet bij ‘de nieuwe top’ horen?

Kortom: mensen die veel zoeken op internet en korte berichten versturen,
worden snel slimmer en kunnen sneller de juiste beslissingen nemen.

Nou? Hoe fijn is dat!
Toegegeven dit heb ik natuurlijk altijd al gedacht (duh!)
Maar toch fijn om bevestigd te krijgen dat hyven zelfs een educatieve functie blijkt te hebben,
toch niet verkeerd voor mijn boeven waar of niet?

Waar zullen we mee afsluiten? Ik hyve, jij hyvt, wij hyven?

© Sandra de Koning | november 2008

One Comment leave one →
  1. 16 september 2012 00:22

    Dat verklaart een hoop! ;-)

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

