Skip to content

Hokus-poke-pilatus-pas!

11 november 2008

Pokémon en nu ook nog Buddypoke…
Pokémonpoppetjes en kaarten zijn al jaren niet meer weg te denken uit ons leven,
met twee boeven sterk (soms zelfs drie) is het verzamelen,
sorteren, onderhandelen en ruilen een favoriete bezigheid!
De mannetjes lopen met stapels kaarten in hun broekzakken rond (zelfs tot ín de wasmachine)
Pikachu, Mudkip, Charmander, Squirtle, Bulbasauer, ik hoor soms niets anders.
Ze zijn vet cool of saai en als er wordt gevraagd welke ik dan zou willen,
is mijn standaard antwoord ‘Kingdra’ maar die schijnt
dan toch weer te sterk te zijn om zomaar aan je moeder te geven!

Maar nu! Buddypoke! De buddypoke uitnodigingen zitten inmiddels ook dagelijks in mijn mailbox.
Altijd leuk om ergens voor uitgenodigd te worden maar eigenlijk wil ik er niets van weten,
wil ik me er niet in verdiepen en ik geef toe eigenlijk begrijp ik ook hier, helemaal niets van…

Poppetjes in de meest hippe creaties die allerlei blije begroetingen,
ingewikkelde dansjes en stoere handklaps doen.
Die begroetingen daar wil ik me nog wel aan wagen,
ingewikkelde dansjes daarvoor moet je niet bij mij zijn.
Op de sportschool, waar ik in een ver verleden ben geweest,
bleek ik last te hebben van een motorische stoornis.
Ingewikkelde handklaps zijn aan mij al helemaal niet besteed.
Al zou dat, voorbereid op de toekomst, best slim zijn als ik me daar in ga verdiepen.
Nu krijg ik nog gewoon een dikke kus of zelfs een knuffel als ik het schoolplein verlaat.
Maar ik zie de oudste soms al om zich heen loeren of niet al teveel anderen het zien…

Maargoed wat moet ik er nu mee? Moet ik er überhaupt iets mee? Ga ik daar tijd voor maken?
Tijdens de dagelijkse hyve momenten, krabbel, tik, feliciteer, blog & lees ik me helemaal suf.
Dan heb ik het nog niet eens over de ontelbare onzinnige doorstuur-mailtjes die ik dagelijks moet deleten.
Volgens mij kan ik het best zonder poken af…

Of heb ik het mis? Mis ik iets? Is het een gemis?

© Sandra de Koning | november 2008

One Comment leave one →
  1. 16 september 2012 00:23

    Buddypoke was leueueuekkkk!!!

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

