Skip to content

Trots!

20 november 2008

Kijk! Dit zijn ze dan onze drie boeven, zien ze er niet lief uit? Geef toe ze zien er lief uit!
Sterker nog ze zijn lief, ze krijgen je aan het lachen, ze doen je op zijn minst een glimlach tevoorschijn toveren…
Als ik naar deze foto kijk kan ik amper beschrijven wat ik voel, wat een rijkdom, wat ben ik trots!

Na iets langer kijken wordt ik langzaamaan helemaal blij verliefd…
Dat gevoel heb ik ook als ik bij ze ga kijken voordat we gaan slapen, dan zijn ze absoluut op zijn liefst!
Kleinste boef kijkt alsof hij nooit iets uitspookt,
terwijl hij op de leeftijd van twee gerust een dubbele rij boevenstreken achter zijn naam heeft staan.
Zijn standaard ‘mama ik vind jou lief’ als hij iets doet wat niet mag hoor ik nét iets te vaak.
Maar zo lief als hij kijkt, zo lief ís hij ook echt!
Middelste boef is zoals altijd vrolijk, je kunt je waarschijnlijk niet voorstellen
dat wij regelmatig sprintjes trekken om hem achter het behang te plakken.
Zelfs zijn juf moet ik daar nog regelmatig van overtuigen ze kan het maar niet geloven….
Een metamorfose zodra middelste boef de schooldeuren binnenloopt, zo braaf!
Grootste boef kijkt ondeugend, is stoer maar heeft wel het grootste braafheidsbesef,
althans thuis, zich uiten doet hij vooral op school (heel fijn!)
Grootste boef die vanmorgen nog heel stoer en lachend mijn kus afveegt waar zijn vriendjes bij zijn.
Maar dan toch gauw nog even een nieuwe komt halen. Stoer maar ondertussen…

En nu ga ik deze foto in een heleboel lijstjes stoppen en die zet ik in de woonkamer,
in de keuken, op alle slaapkamers, in de badkamer, op mijn nachtkastje, in de auto,
in de boomhut, op mijn buro, plak ik op het magneetbord in de wc en één in mijn portemonnee.

Overdreven? Nee toch? Dit is wat ik ben…ik ben trots!

© Sandra de Koning | november 2008

No comments yet

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

