Skip to content

BLIJ!

17 december 2008

Genoeg redenen om blij te zijn want dát ben ik absoluut, ik ben een blij meisje!
Met mijn vier mannen voel ik me rijk en nu we tweeduizend-acht bijna gaan afsluiten,
mogen we daar best eens wat langer bij stilstaan… (juist! toch nog een subtiele jaarafsluiter)

Tweeduizend-acht…een jaar waarin weer veel is gebeurd, een jaar waarin we heel bijzonder,
géén ziekenhuis toestanden aan de hand hebben gehad, voor het eerst!
Geen Antoinius-abonnement, geen Hofpoort-abonnement zelfs geen strippenkaart…

Op school waren de tienminuten gesprekken positief, onze mannetjes doen het goed op school!
Natuurlijk zijn ze niet altijd even braaf, Nino heeft zelfs de juf gefopt met ik-kan-niet-knippen-jokken
maar dat is uiteindelijk na gesprekken, een blaadje van Bart Smit en een schaar allemaal goedgekomen!
Ook wij, mijn verfman en ik, voor ons werden na een ’samen jarig en ons huis is af’ feestje,
samenwoonplannen werkelijkheid, géén dopje op de tandpasta drama’s, we genieten!

En als iemand vorig jaar tegen me zei dat ik straks heus wel ging genieten tijdens de
boeven-inleveren-weekenden dacht ik altijd jij hebt makkelijk kletsen maar nu merk ik dat dat echt zo is.
Natuurlijk wil ik het liefst een gezin zijn en past dat pak mij het beste maar ik kan ook weer genieten
van de momenten dat ik even alleen mezelf ben en nóg meer als ze hier dan weer binnenlopen.

En nu met de gezellige feestdagen in het vooruitzicht en de daarbij behorende kerstboom
(een niet echte, inmiddels antieke, waar niet alleen de naalden maar zelfs hele takken uitvallen boom)
kerstkaarten van alle lieverds om ons heen, boodschappen en voorbereidingen voor bezoekjes
van familie & aanschuif-etentjes, kerstverhalen, kerstbrood met spijs, kerstborrels en
vooral veel gezelligheid besef ik nog meer hoe leuk het leven kan zijn..niet altijd maar meestal wel!

En voor nu wensen wij jullie allemaal fijne, feestelijke feestdagen met elkaar
en alvast een goed, gezond, gezellig, geweldig, grandioos, gelukkig en vooral….BLIJ NIEUWJAAR!

© Sandra de Koning | december 2008

No comments yet

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

