Skip to content

Beste wensen wensen!

3 januari 2009

Toch ieder jaar weer een speciaal moment, de jaarwisseling…
Het afsluiten van een heel jaar vol gebeurtenissen waarbij ik in sneltreinvaart terugdenk aan de de meest fantastische, indrukwekkende, lachwekkende maar ook verdrietige momenten van het afgelopen jaar.
Dat zal ik van mijn vader hebben, die gaat er ieder jaar uitgebreid voor zitten en gunt zichzelf daar de tijd voor…
Als ik later groot ben ga ik dat ook doen heb ik me voorgenomen.
(en dat was voornemen één)

Terugdenken aan alle gebeurtenissen, iets waar ik altijd een beetje emotioneel van word,
zeker de laatste jaren waarin er zoveel is veranderd & gebeurd.
Dit jaar voor het eerst een jaarwisseling zonder de boeven, geen slaperige mannetjes op schoot.
Ze niet knuffelen om twaalf uur maar veel bel-en-elkaar-te-pakken-krijgen-pogingen van alle kanten
met als het resultaat het horen van een vluchtig gelukkig nieuwjaar en geknal van rotjes.
Die natuurlijk veel interessanter waren dan moeders aan de telefoon. Daar stond ik dan als moeder
onbereikbaar met een glas champagne in mijn hand…dat moet je niet willen kon ik alleen maar denken.

Toch hebben we het geweldig gehad in Crazy Pianos met broerlief & schoon zusje.
Dat beloofd dan, hoop ik, veel goeds voor tweeduizendnegen.
En dan heb ik het nog niet eens over mijn goede voornemens gehad.
Want jawel ik heb ze…geen dat kan ik in maart ook wel doen onzin gezeur.
Een goed voornemen hoort bij het nieuwe jaar, het past bij het nieuwe jaar.
Een goed voornemen kan een nieuw jaar juist heel speciaal maken, althans wat mij betreft wel!

Vanaf nu neem ik me voor om mijn leven, ons leven te leven met de lieverds om ons heen.
Lieve lieverds die ons ook écht de beste wensen wensen…

© Sandra de Koning | Januari 2009

No comments yet

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

