Skip to content

Buitenspel!

5 februari 2009

In mijn leven is voetbal niet weg te denken, hoe graag ik dat ook zou willen.
Als er iets is waar ik eigenlijk niets mee heb is het dat wel, ik wíl er niets mee hebben.
Kan me nog goed heugen dat ik ‘m vroeger al smeerde op zondagavond als Studio Sport begon.
Maar met Man, Mannetjes en voetbalverslavingsverschijnselen in huis is er geen ontkomen aan.
Hoe Albert het in zijn hoofd haalt om weer een voetbal-plaatjes-plak-aktie te bedenken,
nu we naar een Plus-supermarkt-vrij durp (sorry mam, stad) zijn verhuisd is me een raadsel.

Natuurlijk begeef ik me nu op gevaarlijk terrein en dit gaat me ongetwijfeld mannelijke lezers
kosten, toch ik blijf er bij, als je er eens goed over nadenkt, voetbal gaat nergens over!
(en ik weet waar ik over praat, ik ben jarenlang de vrouw van de trainer geweest)

Laten we het er in alle redelijkheid eens even over hebben, we hebben twintig spelers,
twee keepers, twee teams, twee doelen en zeker niet in de laatste plaats, de bal!
Het veld wordt verdeeld, zo ook de spelers, de doelen en de keepers. (voor de duidelijkheid,
die staan in ’t doel om ballen tegen te houden met handuitstekers & duikkunsten)
En waar het dan om gaat, nu kom het: Het doel is uiteindelijk om de bal ín het doel te krijgen!

En dan is er nog een buitenspelregel waar altijd en eeuwig discussie over is.
Dat ik nog weet wat het is, is wel bijzonder, ik dacht dat ik het aardig had weggestopt
bij alle voetbalvervelende wijsheid die ik in de loop der jaren heb opgedaan.
Maar daar zal ik u in mijn krabbels niet mee vervelen, ik blijf buitenspel.

Maargoed nu dus plak-plaatjes-plak-pret bij ons thuis.
Tijdens de Plus Aktie kreeg de oudste de plaatjes en zijn twee broertjes de dubbelen.
Deze regel hanteren we niet meer want er zijn inmiddels drie boeven met boeken die vol moeten .
De pakjes worden eerlijk verdeeld en degene die de plaatjes krijgt heeft het eerste plakrecht.
Alle dubbelen worden dan verdeeld of ze komen op de dubbeldubbeldubbel stapel om te ruilen.
Kleinste boef weet de plaatjes inmiddels overal te scoren. Hij bedenkt zelfs dat Tante Ria op
het Stadhuis extra vaak bezocht moet worden, daar spaart de hele afdeling mee en kun je met
een beetje mazzel met wel tien pakjes de deur uit lopen. Ook kent en herkent hij de clubs,
zodra ze uit de verpakking komen roept ie: Jaaah Utiejegt en kNac mama!
Hij is zelfs heel secuur met plakken in tegenstelling tot zijn een na grootste broer
want die boeit het stiekum niets en plakt ze gerust op zijn kop omdat dat grappig is.

Onze boeven laten zich niet buitenspel zetten en dat doet moeders goed!
En al gaat het allemaal nergens over, mijn mannen vinden het leuk dus ik laat het los…

© Sandra de Koning | Februari ‘09

4 reacties leave one →
  1. 16 juni 2012 18:31

    Hoe herkenbaar… En ik ben je nog steeds dankbaar voor het voetbal-lidmaatschap van de jongste (gezellig samen langs de lijn, ahum ;) x

  2. 8 augustus 2012 16:17

    Haha! Geloof me het wordt hartstikke gezellig langs de lijn,
    we mogen nu iedere week! #fijnveelstevroegklaarwakkerzijn

Trackbacks

  1. Vluchtig vluchtgedrag | KoningsKrabbels | Weblog van Sandra de Koning - van de Pol
  2. Dag 217 #365dagen | Woordenwereld - 365 dagen project

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

