Skip to content

Afscheid zonder Tijd

28 februari 2009

Een jaar geleden schreef ik mijn allereerste blog met als titel ‘Bijzondere mensen’
Een krabbel die ik spontaan uit mijn vingers tikte nadat ik afscheid nam van Tante Dora.
Tante Dora die nog regelmatig in onze gedachten is, bij ons is en de boel onveilig maakt.
Wat op mij het meest indruk heeft gemaakt is het afscheid nemen zelf, ons laatste gesprek.
Alle lieve woorden, een knuffel, het niet gedag willen zeggen en het gedag zeggen uiteindelijk.
Hoe verdrietig ook, het was fijn, het was goed zo ik ben dankbaar dat het gesprek er was.

Nu een afscheid, zonder gedagzeggen, zonder echt afscheid nemen, van Tante Bep. Plotseling.
Het idee dat we nooit meer iets kunnen zeggen, niet eens de kans krijgen om iets te zeggen.
Dat niemand écht afscheid heeft kunnen nemen, een afscheid zonder Tijd. Zo onwerkelijk.
Het is onmogelijk om hier de juiste woorden voor te vinden.

Lieve Tante Bep, we gaan u missen. Rob zal het ‘Hee jochie’ gaan missen.
We gaan de gesprekken en de gezelligheid missen tijdens de verjaardagen & feestjes.
We gaan u missen op de plekken waar we u, vrolijk op de fiets, altijd tegenkwamen.

U blijft in onze gedachten, altijd. Als een bijzonder mens!

© Sandra de Koning | Februari ‘09

No comments yet

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

