Skip to content

Zwanger!

5 april 2009

Tijdens mijn blog-momenten heb ik meer dan vaak vast gelegd dat er de afgelopen jaren ook steeds weer
mooie dingen op ons pad kwamen. Ook al was het soms pittig, er was altijd wel íets om blij van te worden.
De liefste verfman van de wereld, een mooi huis, een heerlijke tuin mét boomhut, de perfecte baan & baas,
een godvergeten maar oh zo vertrouwd durp (sorry mam, stad!) allemaal lieve lieverds om ons heen…
Maar dit, dít is zonder enige twijfel de meest blije blog die ik ooit ga schrijven, nu kom ik met geweldig nieuws!
Want jawel, één plus één is…drie! En in ons geval tegelijkertijd zes! Wow!

We zijn zwanger! Alwéér…hoor ik je denken, eh, ja! Maar nu echtechtecht de laatste keer!
Je zou denken dat ik het na drie zwangerschappen meteen zou weten als ik weer zwanger zou zijn
maar toch heb ik me wekenlang af lopen vragen waarom mijn broeken zo strak zaten.
Waarom mijn knoop er zelfs afsprong (al was dat op zich best te verklaren na een weekje all inclusive in Egypte)
Was het normaal dat ik de koektrommel met bokkenpootjes achter elkaar leeg at? Ja dat is normaal.
Waarom werkt mijn denkdoos voor 50% en vergeet ik werkelijk alles? Waarom smaakt Mac Donalds raar?
Toen bleek ook mijn abonnement op het Rode Kruis opgezegd, tsja…verklaar dat maar eens!

Om antwoord te krijgen op al deze vragen bestaan er gelukkig testen, streepjestesten, teksttesten, plusenmintesten. Testen die ik Inmiddels allemaal wel eens heb uitgeprobeerd.
Natuurlijk wisten we het diep in ons hart heus wel maar toch was er echt wel zo’n test nodig om het te bevestigen
en later nog drie omdat we het niet konden geloven, we krijgen samen een kindje! Rob wordt vader!

Al die emoties blijdschap, blijdschap vooral maar ook verbazing, trots, twijfel, in die en in willekeurige volgorde.
We zijn blij, dolblij! Maar ook verbaasd, zo snel al? Twijfel, is dit echt zo?
Maar ook, vier kinderen! Vier is veel, best veel! Vier is en blijft vier!
Het is ongelooflijk, het is onwerkelijk maar het voelt voor ons tegelijkertijd zo goed…

Het stil houden was ook weer zo akelig moeilijk, vooral met allemaal zwangeren om ons heen.
Als we het dan weer van iemand hoorden konden we alleen maar denken: wijookwijookwijook!
Het vertellen, de lieverds om ons heen met blij nieuws verassen is zo leuk,
niemand écht verbaasd, allemaal blij, net als wij…
Vooral de boeven zijn helemaal door het dolle heen en maken al de wildste plannen voor ons minimensje,
ze bedachten zelfs hoe leuk het was dat de verfman nu ook een eigen kindje zou krijgen, zo lief!

Heerlijk ook dat we dit kunnen delen met ons beider paps & mams nu in het durp (sorry mam!) zo dichtbij.
Toen mijn moeder jaren geleden ernstig ziek werd was mijn grootste angst dat ze nooit een broertje of zusje
van de oudste boef zou zien. En nu vertelden we haar dat ze maarliefst voor de víerde keer oma wordt!

En hoe toevallig en leukleukleuk vooral, tegelijkertijd zwanger met ons schone zwangere zusje & zwager
en daarbij ook nog tegelijk zwanger met mijn allerliefste én zwangere vriendinnetjes Le & Maaik.
Maaik en ik roepen, hopen, wensen en bedenken dit al jaren hoe leuk! Maar dat het nu echt zo mag zijn,
is wel heel speciaal, onze samen-zwanger-plannen-op-stapel gaan we mét dikke buik eindelijk samen uitvoeren…
Kortom als ik nog even doorga, ga ik jubelen, ik kan nog uren doorgaan en vertellen hoe bijzonder dit weer is!
Nu ga ik in de zon zitten met mijn ‘krijg nou tieten’ zwangerschapsverschijnselenboek (van Claudia de Breij)
dat is weer eens iets heel anders dan de pittige kost van de afgelopen tijd.

Zwanger! Verblijvend in spannende afwachting met een dikker wordende buik in een heppiedepeppie femmelie!

© Sandra de Koning | april 2009

2 reacties leave one →
  1. 16 september 2012 00:48

    Leuk hoor, een vierde!! Ik had er graag vier gehad, maar ben evengoed blij met mijn drie gezonde knullen!

  2. 18 september 2012 11:27

    Nou wie weet, wat niet is kan nog komen…
    Heb je nog niet ergens een leuke jeugdliefde? ;)

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

