Skip to content

Dromerig dromen…

23 september 2009

In mei tweeduizendvijf kreeg ik een uitnodiging van een vriendinnetje om te hyven. Geen idee wat dat was!
Zonder na te denken over de eventuele gevolgen accepteerde ik de uitnodiging.
Vervolgens snapte ik er weinig van, hyven was heus moeilijk in den beginne, bijna niemand wist wat hyven was.
De uitnodigingen die ik er op uit deed, daar moest ik vervolgens zelf achteraan voor een driedaagse spoedcursus.

Maar ondanks dat, vond ik het al gauw leuk, leuker dan leuk, binnen afzienbare tijd was ik ernstig verslaafd.
Speuren naar familie, vrienden, vriendinnen, oud klasgenoten, oud collega’s,
vakantievriendinnetjes van heel vroeger, iedereen waar ik op mijn pad
over gestruikeld was werd met naam en toenaam ingetikt in de witte zoekbalk.
Een oplossing voor mensen die niet te vinden waren had ik ook,
heel subtiel dwong ik iedereen in mijn omgeving om te gaan hyven.
Als ze al protesteerden maakte ik zelf een account voor ze aan en als ze dán nog tegenstribbelden,
veegde ik de onzinnige excuses binnen een minuut van tafel. Zo deed ik dat!

Geen tijd? Hyven kan juist altijd, vierentwintig uur per dag, op allerlei verschillende manieren.
Middels een krabbel, een tik, privébericht,buddypoke knuffel of kus en zelfs met een bos buddypokebloemen.
Het is praktisch, scheelt heen en weer gesjees, oppasgeregelgedoe en juist een heleboel tijd!

Je kunt toch nooit zoveel vrienden hebben? Nee normaal gesproken kan dat ook niet, op Hyves wel!
Daar kun je vrienden verzamelen, er zelfs een sport van maken
en wedstrijdjes doen wie de meeste vrienden scoort.
Oké dan scoor je waarschijnlijk vooral vage vrienden, vreselijke vrienden, wie dan ook…
Als je het hyven leuk wilt houden doe je dát vooral niet.

Met vriendinnen aan de keukentafel kwam het gesprek op hyvesvrienden.
Wanneer voeg je iemand toe? Wanneer voeg je iemand niet toe?
Erger nog wanneer gooi je iemand er zonder pardon weer af?
Met een leuk criterium als resultaat:
“Als ik deze mensen tegenkom op straat of op een feestje, maken we dan een praatje? ‘‘
Of stel je zelf de vraag of je deze mensen überhaupt iets te melden hebt,
belangrijker nog hebben ze jou iets te melden?
Bij het antwoord ‘nee’ kun je iemand met een gerust hart deleten.
Natuurlijk heb ik het zorgvuldig nagezocht in de Van Dale, een vriend is:
“iemand aan wie men door genegenheid en persoonlijke voorkeur verbonden is”
Nou dat klopt dan aardig met de mensen die ik de afgelopen vier jaar aan mijn hyve heb toegevoegd.

Als ik nu lees dat hyves vijf jaar online is, kan ik me niet eens voorstellen dat er ooit een leven zonder hyves geweest is!
Maar dan de vraag vertel ons je droom, vertel ons je stoutse droom? Nu?
De afgelopen jaren heb ik weinig te dromen over gelaten,
althans als je het hebt over, wensdromen & toekomstdromen.
Al mijn dromen zijn de afgelopen jaren uitgekomen, écht!
Mijn jeugdliefde en tegelijkertijd grote liefde, zo blijkt,
kwam weer op mijn pad, afgelopen zomer zijn we getrouwd op Ibiza.
Tel daarbij op: drie stoere boeven én een klein minimeisje op komst, dan is dat voor mij, mijn rijkdom!
Geef toe er blijft niet veel over…of toch?

Voor mij werd hyves meer dan hyves door het bijhouden van mijn weblog.
Dat bleek goed te werken als zijnde doe-het-zelf-therapie.
Een doe-het-zelf blogtherapie waarbij ik mijn gevoelens heb vastgelegd,
frustraties kon uiten en waarbij ik mezelf kon zijn, kon laten zien…
En dat werd gezien, mijn weblog wordt gelezen en gelezen.
Ze worden voorzien van liever dan lieve reacties & respect, dat maakt me sterk!
Het is bijzonder om te ervaren dat mensen zich herkennen in mijn verhaal,
soms zelfs tot in tranen toe geroerd zijn en dat ze mijn weblog trouw blijven lezen…

Dus als mijn blog wellicht de aandacht krijgt van maarliefst drie miljoen hyvers?
Wat dan? Dat maakt me reuzenieuwsgierig!
Dromerig droom ik lekker verder op onze roze wolk…

© Sandra de Koning – van de Pol | september 2009

No comments yet

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

