Skip to content

Rijkdomsbesef!

19 december 2009

Hoe rijk kun je zijn? Hoe rijk wil je zijn? Hoe rijk wil je worden?
Iedereen bedenkt het wel eens voor zichzelf, wat ga ik doen na het inleveren van een winnend lot?
En net zoals velen van ons pak ook ik dan mijn tas, stap in de auto, sjees naar de stad en ga winkelen…vast en zeker urenlang!

Toch vraag ik me af, zou je dan een totaal rijkdomsbesef hebben?
Een groot rijkdomsbesef zoals wij, op roze wolken?
Het is absoluut genieten, met novemberbuien en kou buiten, kachel aan, kerstboom staan,
roze slingers door het huis, rozemuisjesbeschuitjes en Rosa op mijn buik.
We kunnen ons niet meer voorstellen dat ze er ooit niet was.

Ook de boeven zijn dol op hun zusje.
Joram loopt stoer achter de roze wandelwagen (terwijl hij dat écht niet ging doen)
Nino geeft heel de dag kusjes met een ‘ik geef Rosa nog maar even een kusje want ze is zo schattig!’
En Dion zingt terwijl hij boven de box hangt ‘Rosa, Rosa bloemen op je hoed, alle mooie meisjes zijn zo zoet’
En dat terwijl hij gerust een klein beetje teleurgesteld was, toen bleek dat zusjelief haar pipi ook stuk was, net als bij mama.

De tijd vliegt en ondertussen hebben we alle felicitatiekaarten & krabbels gelezen,
aan een poging om ze allemaal te beantwoorden waag ik me maar niet…
We zijn diep onder de indruk, zo lief als iedereen is!
Iedereen die, zo blijkt, de afgelopen maanden met ons heeft meegeleefd.
Iedereen die, net als wij, niet kon wachten tot ons minimeisje haar logeeradres ging verlaten.
Het is toch anders in een durp (sorry mam!) waar het nieuws dat Rosa was geboren,
sneller alle uithoeken kon bereiken dan ik kon bellen & vertellen.
Wat zijn we rijk met zoveel lieve lieverds om ons heen!

Moeders is ook blij dat ze zich weer vlot voortbewegen kan,
dat ze weer van alles kan, zonder dat daar een takelwagen of hoogwerker aan te pas moet komen.
En hoe fijn, megamaandverbanden de deur uit, hoogslaper weer op de laagste stand,
trappen met zesentwintig treden en te groot geworden kledingstukken die op een grote stapel belanden.

Natuurlijk zijn er momenten waarop we ontdekken dat de realiteit wat minder roze is.
Gebroken nachten zijn soms best pittig en zelfs al slaapt ze al bijna door,
we zouden graag een winterslaap boeken (uiteraard voor het hele gezin)

Een groot rijkdomsbesef vooral nu we als gezin meer verbonden zijn dan ooit.
Meer nog dan na onze bijzondere bruiloft op Ibiza.
Nu zijn we als gezin écht verbonden met elkaar en dat voelt goed!
Mijn mannenhuishouden beviel tot nu toe altijd prima maar versterking aan mijn kant,
meidenmeerderheidmomenten en een huis dat rozerdanroze kleurt, daar kan ik zeker wel aan wennen.

Kortom, ik besef meer dan ooit hoe rijk ik ben!

© Sandra de Koning – van de Pol | december 2009

No comments yet

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

