Skip to content

Vriendschapveranderingen

31 maart 2010

Mijn Koningskrabbels werken als een soort van doe-het-zelf-therapie.
Het vastleggen zorgt er voor dat het helder wordt, het zorgt ervoor dat ik voel.
Alhoewel ik niet ben en wil zijn, van het mopperen, onnodige negativiteit en boosheid,
moet ik zeggen dat ik de afgelopen jaren toch vaak genoeg, te vaak, boos ben geweest.
Maar alle boosheid heeft me niets gebracht, helemaal niets. Ja verdriet, dat wel.

Verdriet over mijn goede-bril-gebrek, vriendschapveranderingen, het gemis,
terugkerende teleurstellingen en het onmogelijk moeilijke willen, zo blijkt.
Ik besef, dát is wat het nu met me doet, het maakt me intens verdrietig.
Verdriet om de steeds terugkerende bevestiging dat ik het mis had.
Ik kan niet anders dan mijn overtuiging en verwachtingen bijstellen.
Zo komen we weer bij loslaten, afstand nemen, het laten voor wat het is.

Vriendschapsveranderingen en verdriet, het ruimt in sommige
gevallen heus lekker op maar echt makkelijk is het meestal niet.
Het zorgt bij mij voor onrust, onrust in de overvolle opslagplaats
van mijn gedachten. Mijn vriendin Ans bracht het afgelopen week mooi
naar voren:’Je kunt met de stroom mee, je kunt tegen de stroom inzwemmen
maar je kunt ook op de kade gaan lopen’ Kortom: Kiezen voor een ander pad.
Na jaren braaf met de stroom mee heb ik me de afgelopen jaren suf gezwommen
tegen de stroom in, zwemmen zonder enig resultaat. Althans, zo voelt het.
Ik kies nu heel bewust voor een andere weg, hopelijk blijft het weg.

En zo vervolg ik mijn weg, raken er tegelijkertijd sokken weg.
Het is serieuze sokken-sorteer-stress. Mij blijft het verbazen, als
ik hier twee sokken in de wasmachien stop komt er vaak maar één sok uit.
Vertel mij niets over verstopplekjes in de wasmachien, ik ken ze allemaal.
Als ik de droger opendoe hetzelfde verhaal, ook daar komen géén bijpassende
eenlingen uit. Heel soms vind ik een sok terug en kan ik weer twee dezelfde
sokken in elkaar gedraaid in de kast leggen. Maar meestal gebeurd dit pas
als ik van ellende de eenzame sokken in de vuilnisbak heb geholpen.
Naar een idee van mijn lief heb ik nu een speciale sokkenmand, ik
ben blij dat hij het probleem in ieder geval serieus neemt. al helpt het niet.

Zal er dan zelfs in de sokkenwereld sprake van vriendschapveranderingen zijn?

© Sandra de Koning – van de Pol | maart 2010

No comments yet

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

