Skip to content

Liefde, Lessen & Leven!

15 september 2010

Mijn ingevingen en inspiratie komen dit keer uit totaal onverwachte hoek.
Liefde heeft soms hele andere plannen met ons dan we zelf hadden bedacht.
Als je het mij vraagt bestaat er niets mooiers dan de Liefde. Lang leve de Liefde!

Liefde voor het Leven, Liefde voor even. Wat voor liefde ook, het is en blijft bijzonder.
Levensjaren, levenslessen & Levensliefdes verder weet ik heus waar ik het over heb.
Vertel mij niets over relatieraadsels want ik heb er inmiddels heel wat opgelost. En niet.
Zelfs al deel je alleen Huishouden & Hypotheek en haalt Ex de al-was-je-de-laatste-op-aarde
categorie met groot gemak. Ze brengen je altijd iets, zelfs al eindig je met helemaal niets.
In mijn geval hebben ze me allemaal iets gebracht, kwamen ze niet voor niets op mijn pad.

Wel leuk, niet leuk? Hoe leuk? Leuker dan leuk?
Hopeloos niet meer te helpen zo verliefd zijn, het overkomt je. Altijd onverwachts.
De chemische chaos zorgt voor verliefde vlinders, kriebels en soms zelfs slapeloze nachten.
Zo ging het bij ons ook. We hebben het er nog vaak over. Waarom nu wel? Waarom nu pas?
Aan wie dat ligt staat hier in huis nog regelmatig ter discussie, ’t blijft een relatieraadsel.
Zelf geloof ik vooral in voorbestemming, vrije wil én het veranderen van vluchtgedrag.

Tussen ons was er altijd iets, een gevoel á la broer en zus maar dan anders.
In den beginne ging het Aan en Uit. Aan. Uit. Aan. Uit. En toch bleef het uit.
Als we elkaar zagen voelde het vertrouwd, voelde het anders, anders dan bij anderen.
We sloten een deal over een nog te houden rollatorrace en ook een bejaardenborrelbelofte
werd jaren geleden al spontaan gemaakt. Maar altijd voor later. Voor veel later.
Uiteindelijk bleek bij beide de vonk jarenlang op de waakvlam te hebben gestaan.
Wie had ooit kunnen bedenken dat we nu al op elkaars pad zouden komen? En hoe!

Zeker nu we de leeftijd hebben bereikt waarop uit-elkaar-gaan het lijkt te winnen
van nieuwe liefde, beseffen we hoe bijzonder het is dat we nu al samen mogen zijn.
Er gaat geen dag voorbij waarop we dat niet naar elkaar uitspreken.
Dat klinkt Halleluja en akelig klef maar toch is het zo.

In een Flash Forward zie ik ons en ons gezin. Het gezinsgeluk gelukkig gelukt.
Liefde heeft ons lessen geleerd, Liefde heeft ons allemaal laten zien wie we zijn.
We zijn vrij & verlost van veel, van geneuzel over nix en van blijvende boosheid.
Onze boeven zijn inmiddels groot gegroeid en hebben het puberen in de praktijk gebracht.
De boevenboomhut en tegelijkertijd hangplek voor vrienden, vriendinnen & verkeringen
is nu nagenoeg leeg en dochterlief wordt nog altijd beschermt door haar boevenbroers.

Onze inschrijving voor een bejaardenwoning gaat met een klik naar opgegeven adres.
Een adres waar we nog jarenlang gammel & grijs met een grote grijns genieten.
Genieten van een bejaardenbankbezetting, bejaardenborrels en de bejaardenbingo.
Onze lieverds komen met hun Liefde en een stapel Lievelingen op bejaardenbezoek.
En die Rollatorrace? Die heb ik dan allang gewonnen, met twee vingers in mijn neus!

Liefde, Lessen & Leven! Niet voor even maar voor de rest van ons leven…

Geschreven voor de september opdracht van Crème de la Crème: ‘Flash Forward’

5 reacties leave one →
  1. ingrid permalink
    8 oktober 2010 09:01

    Wauw sandra wat schrijf jij te gek, zeker omdat er veel herkenningen zijn, grappig ,pakkend en humor, ik volg je op de voet.!!

    Thanx

  2. Aletha permalink
    2 september 2013 21:30

    Soms ben ik wat traag dat weet je maar toch nog GEFELICITEERD voor jullie allebei. Op de volgende …… heel veel jaar. En qua ‘flash forward’ zie ik nog onze opoeboekenclub, de rollator-obstacle-run & golden-girl-bootcamp! (o ja wij schuiven gezellig aan, had ik dat nog niet verteld? Met katten en onze bejaarde poedel Bello ;). Liefs

Trackbacks

  1. Dag 222 #365dagen | Woordenwereld - 365 dagen project

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

