Skip to content

Meisjesmeerderheidmomenten…

18 november 2010

Nog één nachtje slapen…morgen is ons meisje jarig!
Morgen is het een jaar geleden dat ze ons gezin kwam versterken, versterking aan míjn kant om precies te zijn.
Zo waren en zijn er na jaren in een mannenhuishouden steeds vaker meisjesmeerderheid momenten.

Altijd extra bijzonder zo’n eerste verjaardag, als moeder mag ik de bevalling ongetwijfeld weer opnieuw beleven.
Terugdenken aan hoe ons baarpartijtje begon, terugdenken aan het moment dat we haar vast mochten houden. Terugdenken aan veel…
Toch is het ook, alsof ons meisje er altijd al is geweest.
Beter gezegd het is niet voor te stellen dat ze er ooit niet was.

In ons gezin met boeven is er veel veranderd met de komst van ons meisje.
Ik weet nog goed hoe oudste boef dezelfde dag nog reageerde met een:
‘nu zijn we écht familie want jij bent de vader van mijn zusje Verfman!’
Het boevengemis tijdens inleverweekenden is er nog steeds maar toch is het anders.
Ergens voelt het anders en ik geniet steeds meer van deze meisjesmeerderheid momenten.

De boeven zijn dol op hun zusje, oudste boef loopt zelfs achter de roze wandelwagen. Zolang zijn zusje er maar in zit!
In de eerste Rosa, rust & regelmaat maanden was zusje vooral heel schattig, nu begint dat langzaamaan te veranderen.
Steeds vaker hoor ik: ‘Roos dat mag niet! ‘Roos dat kan je niet opeten!’ ‘Rohooos niet doehoen!’
Geloof vast dat ik bij dochterlief nét iets teveel eigenwijze eigenschappen van mezelf heb meegegeven.

Afgelopen week werd ons meisje huilend wakker, iets wat gelukkig maar weinig voorkomt.
Na spugen & sprintjes en zelfs een warme douche kroop ze lekker tussen ons in.
We zijn er normaal gesproken niet heel dol op, als wie van de vier dan ook, ons bed komt bezetten
maar nu zag ik manlief stiekum ontzettend genieten van zijn dochter dichtbij onder dezelfde dekens.
Ik bedacht tegelijkertijd hoe heerlijk het is om samen ouders te zijn.
Om zelfs dit soort momenten als zijnde fijn met elkaar te mogen delen.

Ons gezin is compleet, ons gezin is geweldig samengesteld al zeg ik het zelf.
Natuurlijk is de realiteit soms minder roze, er zijn dagen dat ik na opstaan, aankleden, aansporen,
bammen smeren, veters strikken, haren in de gel en een sprintje naar school,
al dan niet onder luid protest, gerust het gevoel heb dat ik er al een hele dag op heb zitten.
Op zo’n dag zou ik dolgraag een winterslaap willen boeken. Uiteraard voor het hele gezin.
Maar het is vooral genieten met de allerleukste, stoerste, grappigste en allerallerliefste boeven én ons meisje.

Kortom, ik besef op een avond als deze dat ik rijker dan rijk ben met mannen én meisjesmeerderheid momenten…

© Sandra de Koning – van de Pol | November ‘10

2 reacties leave one →
  1. Iris permalink
    19 november 2010 08:47

    Mooooooooi……..!
    En natuurlijk gefeliciteerd met jullie kleine meid!
    Liefs, Iris

  2. Maaike permalink
    19 november 2010 10:13

    Lieve, lieve vriendin!

    Wat geweldig he, Rosa alweer 1 jaar!
    Wat duurde het lang voordat ze er was, ze had het veel te veel naar haar zin in je buik.
    Het is genieten te zien hoe jullie een compleet gezin vormen.
    Ik wens jullie alle 6 een geweldige dag toe vandaag en voor Rosa een extra dikke kus, speciaal eentje extra van Sjuultje.
    Ik ga zo naar Milaan, opzoek naar een geweldig cadeautje voor Rosa.

    Dikke knuffel en tot gauw!!!!
    XXXX

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

