Skip to content

Dankbaar Dankjewel

7 januari 2011

Na kerstknusse dagen en een gezinsgezellig begin van het nieuwe jaar,
bedenk ik dat tweeduizendtien voor ons weer een bijzonder jaar is geweest.
Een jaar met verhuisveranderingen, vriendschapveranderingen & verdriet.
Maar ook het jaar waarin we mochten stilstaan en verdergaan.
Een jaar waarin we ons bewust werden van de rijkom van ons bestaan.

Tweeduizendtien is het jaar waarin oudste boef verkering krijgt
en leert omgaan met bozige boosheid. Na vele hoogslapergesprekken
worden we het er over eens dat blijvende boosheid niet kan blijven.
Niet alleen voor oudste boef maar ook voor moeders wordt het helder.
Middelste boef haalt diploma A. Hij gaat naar groep drie en leert lezen.
Sporten laat hij nog aan zich voorbij gaan maar hij weet inmiddels wel wat
hij wil worden: Spion! Kleinste boef gaat in dit jaar naar school én op voetbal.
Eindelijk, het mag! Blij worden alle doelpunten á la Dries bij elkaar opgeteld.
En ook kleinste boef is voor het eerst ernstig verliefd.
Ons meisje kan inmiddels brabbelbabbelen, zwaaien, kruipen, optrekken, staan en stappen.
Ze is dol op haar boevige broertjes en vaker dan vaak staat haar volume voluit.
Als ze haar armpjes om je heen slaat en naar je lacht kun je niet anders dan dolgelukkig zijn.

Voor KoningsKrabbels is het een lezerrijk jaar, in opdracht schrijven voor Crème de la Crème.
‘Vriendschapveranderingen’ is geplaatst in het blad ‘VERDER als je relatie verandert’
Een uitgave van de vereniging van Familierecht Advocaten en Scheidingmediators. (vFAS)
én er zijn inmiddels verschillende KoningsKrabbels gepubliceerd op MamsatWork.
Dankjewel wil ik zeggen tegen de lezende lezers die me met de liefste reacties tranen in mijn ogen
bezorgen, reacties die ik met een glimlach soms zelfs schaterlachend lees. Daar word ik blij van!

Online socializen ondergaat een verandering waarbij Facebook steeds populairder wordt.
Hyves zou zijn voor de keuvelende huisvrouwen en slecht voor je reputatie en ze smeren ‘m echt.
Uiteindelijk kies ik voor de combinatie van twee, daar doe ik het mee. En wie schrijft die hyvt.
Want commentaar of niet, de sociale netwerken zijn tenslotte geen verplichtende verplichting
en Account & Aanhang zijn met een klik te verwijderen voor degene die zich mateloos ergert.
Al met al blijf ik er blij bij, dat het fijn is dat online socializen vanaf de bank überhaupt mogelijk is.

Tijdens de jaarwisseling komt het gesprek op het, al dan niet winnend, Nieuwjaarslot.
Voor Winnend lot zijn de plannen al gauw gemaakt, met stip op nummer één: Huis op Ibiza.
Het zou natuurlijk geweldig zijn, beter dan dat! Ik zie mezelf al, in bikini…
Maar op diezelfde avond besef ik vooral dat we de grootste rijkdom al bezitten.
Groter dan groot is mijn rijkdomsbesef met onze ouders dichtbij, ouders die geen
vanzelfsprekendheid zijn. Gezinsgezelligheid, Belangstelling, Luisterend oor,
TaalfoutTesten, Broekreparaties, Volgevouwen wasmanden én niet in de laatste plaats
de tijd die ze steeds weer met onze boevige boeven en meisje willen doorbrengen.
Onze ouders die er nog zijn, thuiskomen op een plek waar de deur altijd open staat.

Ik zeg dankbaar dankjewel tegen jullie, Lieve Lezers, Lieverds, Leukerds & Lievelingen.

Geschreven voor de januari opdracht van CdlC: Flashback

© Sandra de Koning – van de Pol | Januari ‘11

5 reacties leave one →
  1. 7 januari 2011 13:28

    Jij dank je wel.

    Ik vind dat ik nooit tijd heb om even te relaxen. Altijd aan ’t rennen. Als ik aan ’t werk ben, zie ik dan ineens jouw mail langs komen. Nee, dat is prive, denk ik dan. Dat bekijk ik na het werk wel. Maar wanneer is na het werk. Nadat de kinderen op bed liggen, gaat ma weer aan ’t werk. Maar wel echt werk. Weer geen privemails dus. Tja, en dan blijft er altijd zo’n 400 ongelezen mail in je mailbox staan, waarvan een groot deel prive.

    Nu toch maar eens de uitzondering op de regel gemaakt. En je mail ‘onder het werk’ gelezen. Foei, foei, foei!. Maar heel dankbaar. San, je hebt mij weer even bij de kern terug gebracht.

    Ik leef niet om te werken, maar werk om te leven. En ben super dankbaar voor alles wat ik heb!

    Liefs,
    Judith

    • 28 januari 2012 19:42

      Zo leuk dat je even de moeite neemt om te reageren ;)
      En vanzelfspreken graag gedaan lieve Juud,
      fijn dat we nog altijd in contact zijn!

      Dikke zoen voor jou! X

  2. Tienke Bouwmeester permalink
    9 januari 2011 15:09

    Weer een erg warm en levendig verhaal. Ga zo door met Koningskrabbels.

  3. 14 januari 2011 19:54

    lief… vooral het stukje van je grootste rijkdom.
    liefs willeke

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

