Skip to content

Vriendinnenvriendschap,

22 oktober 2012

Er is geen vertrekrek meer mogelijk, de daadwerkelijke gedagzegdag komt akelig dichtbij.
We proppen agenda vol met damesdaten en gezinsgezelligheid, zonder enig besef van tijd.
Ondertussen sta ik stil bij onze vriendinnenvriendschap die al zo lang, zo vanzelfsprekend is.
Lief, Leed, Leuk, Lachen & Luisteren, er veranderd iets en tegelijkertijd niets.
We zetten , Afstand negerend, het keukentafelgekeuvel met kopje thee, koekjestrommel en
kletsenkletsenkletsen gewoon voort, niet beide in dezelfde keuken maar dat doet er niet toe.

Natuurlijk zijn er moppermomenten en het blijft, als je het mij vraagt, een slecht plan.
Maar ik twijfel niet als het gaat om het geluk van Vriendin en haar Gezin en dat is waar het echt
om gaat, vriendinnen zijn is meer dan elkaar zien en er zijn, vriendinnen zijn blijft gewoon fijn.

Ik kan alleen maar dankbaar zijn als ik kijk naar de vriendinnenvriendschappen om me heen.
Vriendinnen om me heen maar ook virtuele vriendschappen, vriendinnen die meeleven en
meelezen, zelfs als dat wat jij meemaakt voor hun een ver-ver-ver-van-het-bed-show is.

Ondertussen kan ik op mijn levensleuklijst weer een heleboel doorstrepen.
Dit keer vul ik de lijst bovendien, al dan niet in strijd met de regels, aan met nummer 102;
TorontoTickets! Logeerpartijtje bij Vriendin & Gezin in Canada!

1. Een uitdagende uitdaging aangaan. Gedaan!
2. Film ‘The Bucket List’ kijken. Gezien! #aanrader
3. Vaker uitspreken wat ik vind & voel. #vriendschapsverplichtingen
4. Overtuigende Overtuigingen vastleggen. Vastgelegd! Overtuigend overtuigd
5. Mijn verstand verstandiger gebruiken. #verstandvakeraandekant
6. Terug naar onze Trouwlocatie op Ibiza.
7. Andere baan zoeken met meer hectiek.
8. iPhone op de kop tikken. Op de kop getikt #iPhonefan
9. Op een Koningskleedje met Koninginnedag. 30 april ’11, met Vriendin & Mannetjes.
10. Auto met automatische deurvergrendeling. Mijn Toffe Toyota, met dank aan paps!
11. Mijn inmiddels antieke skates vervangen. En die van vriendin ook. #skatesnel.
12. Ieder jaar een SamenJarig feestje geven. Gedaan, staat alweer in de planning.
13. Hapje-uit-eten bij het Kasteel. Geweest op 27 mei ’11, het was heerlijk…
14. Opslagplaats van gedachten opruimen. Al blijft ’t ergens onbegonnen werk ;).
15. Kinderopleiding volgen bij Tineke Noordegraaf. Begin begonnen, bijna klaar!
16. Met dochterlief naar een concert van K3.
17. Voortuin definitief onkruidvrij maken.
18. Alle verzamelzooi van zolder. Opruimrommelvrij!
19. Kampeerknus kamperen met mijn Lief.
20. Tarot kaarten laten leggen. Bijzondere ervaring. #bevestigingenbevestigd
21. Boek ‘Mama schrijft’ invullen voor Mannetjes & Meisje. Klaar! #wieschrijftdieblijft
22. Met oudste een rondje op skates (mét sprintje) Sprintje gewonnen.
23. Recept van Feta Saganaki bemachtigen. Gelukt! Dankjewel Moniek.
24. Racefietsrondjes rijden met Mams. Ali I & Ali II gaan regelmatig samen op pad.
25. Pedicure pijn ervaren. Voetenverwennerij bij Vriendin, het was heerlijk en nog.
26. Een sneller dan snelle laptop kopen. Gekocht!
27. Sportiever gaan sporten. Bootcamp! #beginbegonnen
28. Meer dan 1001 volgers op Twitter. Met weliswaar twee accounts maar toch…dik duizend!
29. Iemand die stom is gewoon stom vinden.
30. Meer MartiniMoments.
31. KoningsKrabbel Column in een Magazine. Generatiegezelligheid voor 24uur van M’foort
32. Nogmaals alle afleveringen van McLeods Daughters kijken.
33. Workshop Trommelen volgen met middelste boef.
34. Winterslaap boeken voor het hele gezin.
35. Met vriendin naar de Rollerskatebaan.
36. Meer X-weekenden in de planning. Geregeld met Agenda.
37. Potje badmintonnen met Bianc.
38. Parachutespringen.
39. Tien minuten gratis winkelen.
40. Contact zoeken met Jeugdvriendin.
41. Workshop WordPress. Kickstart WordPress aangeschaft.
42. Lichtkoorden maken bij de KralenKoning.
43. Familie reünie organiseren.
44. Maud & Mitch opzoeken op Ibiza.
45. Terrashaard in de tuin.
46. De Postcodeloterij winnen. Gelukt! Maarliefst drie euro én een scharrelrookworst ;)
47. Een cruise maken.
48. Fotoboeken maken voor de Kidz.
49. Dakkapel op ons huis.
50. Pyjamafeestje met vriendinnen.
51. KoningsKrabbel in de krant. Ging weliswaar over voetbal maar toch..
52. Meer tijd met mezelf doorbrengen.#metmezelfmomentmomenten
53. Leuk voor later brief aan mijn lief.
54. Spacecake maken én eten.
55. Met kleinste boef naar het stadion.
56. Abonnement op een tijdschrift dat bij me past.
57. Zelf een sjaal breien.
58. Vervolgcursus gebarentaal volgen.
59. Dansen dansen & dansen op Ibiza.
60. Cd speler voor mijn Toffe Toyota.
61. Iemand overhalen om ook een Bucket list te maken. Gelukt! Meerdere malen zelfs…
62. Brief aan mezelf schrijven en deze over 10 jaar openen.
63. In een volle lift op alle knopjes drukken.
64. Boeken in de wachtrij weglezen. Gelukt! #e-readerready
65. Samen foto’s maken in een fotohokje. Gedaan! Niet geschikt voor publicatie ;-)
66. Oud & Nieuw in het buitenland vieren.
67. Badderen in een bad met Baileys.
68. Film ‘Desert Flower’ kijken. Gezien! Prachtig…
69. Klavertje vier vinden.
70. Samen met mijn lief terug naar Dubai.
71. Broekreparatie cursus volgen.
72. Professionele fotocamera aanschaffen.
73. Persoonlijk briefje achterlaten in biebboek.
74. 24-uurs film marathon.
75. Ballonvaren met mijn Lief.
76. Meer mediteren. ‘Mediteren kun je leren’ workshop gevolgd.
77. Platenspeler op de kop tikken.
78. Skatetocht van meer dan 50 km maken.
79. Website KoningsKrabbels professionaliseren.
80. Iets onvergeeflijks vergeven.
81. Cursus Frans.
82. Droomdagboek bijhouden. *doet nog steeds pogingen om ze te onthouden*
83. Monchou taart bakken. Gedaan! Samen met Oudste, heerlijk en voor herhaling vatbaar.
84. Fotograferen waar ik blij van word. 365dagenproject gestart, bijna klaar!
85. Megamassage meemaken.
86. Moeilijke puzzel puzzelen.
87. Koffie leren drinken.
88. Alle bewaarbende MarktPlaats-en. Verkocht!
89. KoningsKrabbels matchboox maken.
90. Met vriendinnen de USP skaten.
91. Lunchen met Lief in The Amante Beachclub.
92. Met liefste vriendin terug naar Texel in het kader van Jeugdsentiment.
93. Apparaat ontwerpen voor volgevouwen wasmanden.
94. Een hangende Hangmat in de tuin.
95. Op tennisles voor als ik later groot ben.
96. Met mijn lief Dineren in het Donker.
97. In de tuin een boom planten met geldbriefjesbladeren.
98. Mijn Koninklijke KoningsKrabbels bundelen.
99. Alle overbodige vastleggers deleten in Picasa. Delete! #opgeruimdstaatnetjes.
100. Gezinsgezelligheid vast laten leggen door Sabine Provoost. #dankbaardankjewel
101. Mijn Bucket List publiceren. Gedaan op 11 mei ‘11.
102. TorontoTickets! Logeerpartijtje bij Vriendin & Gezin in Canada.

25 reacties leave one →
  1. Moniek permalink
    22 oktober 2012 17:52

    “Vriendinnen om me heen maar ook virtuele vriendschappen, vriendinnen die mee leven en meegenieten, zelfs als dat wat jij meemaakt voor de hun een ver-ver-ver-van-het-bed-show is“

    Ik heb je even geciteerd Sandra, zo treffend dit.

    Dikke zoen Mo xx

  2. 22 oktober 2012 18:00

    Velevreemdevriendinnen lezen en leven met jou mee San. En ik ben er één van! Mooi geschreven weer. x

  3. Miriam permalink
    22 oktober 2012 20:02

    Pak alle momenten die jullie samen nog kunnen pakken!!!!!!!
    Zou alle hoekjes en gaatjes gewoon 5x poetsen, zodat jullie langer samen kunnen zijn (is ook fijn voor de volgende bewoners ;-) ).
    Sterkte deze week meisje!

    Kus Mir

  4. arianne permalink
    22 oktober 2012 20:24

    Mooi geschreven San. En een vriendschap op afstand blijft een mooie vriendschap.
    Kus arianne

  5. 22 oktober 2012 21:47

    20. Doe ik zélf! ;)
    Voor 23. hou ik me aanbevolen!! :-))
    46. vind ik briljant!
    67. daar wil ik ook bij!!
    87. is mij niet gelukt!

    Heb ooit ook eens een top 50 moeten maken, geloof ik.
    Tijd om ’t op te zoeken, misschien.

    Ben blij dat ik je tegen ben gekomen. Virtueel dan weliswaar, maar ineens viel alles op zijn plek, en kwam ik je “overal” tegen!

    Sterkte met je vertrekkende vriendin!
    Welicht is een punt 103 ook een idee: Skype vaak open laten staan, zodat je kunt zien en mee-leven??

    • 24 oktober 2012 16:45

      Vind ik ook Bianc! Blijft bijzonder…
      Dat je 20 zelf doet ook trouwens, wil er
      graag meer over horen, doen we via de mail goed?
      Stuur ik jou gelijk ’t recept van 23, zo lekker!
      Eerlijk toegegeven, 46 had ik anders bedacht ;-)
      En 67 & 87 daarvan hou ik op je hoogte haha!

      Skype moet ik nog installeren, ga ik gauw doen! X

  6. Rebecca permalink
    22 oktober 2012 21:59

    Tjee San,… wat kan jij dit toch mooi op papier zetten,..!!! Ja, ik druk dat gevoel nog steeds weg en denk dan; gelukkig is het nog geen 1 november,…maar ondertussen het afscheidsfeestje al geweest (wat toch gezellig was maar met een rot gevoel!),..pfff het komt steeds dichterbij!!! Ik zie en spreek je volgende week woensdagavond,…
    Liefs, Rebecca Xx.

    • 24 oktober 2012 16:36

      Dankjewel lieve Rebec, heel herkenbaar die strategie,
      mij lukt het na zaterdag maar moeilijk om die in te zetten.
      En nu is de laatste onwerkelijke week is al ingegaan….
      Fijn dat we elkaar volgende week nog even zien! X

  7. alethaannema permalink
    22 oktober 2012 22:00

    Heee lieve San, je hebt het weer mooi opgeschreven. Mocht je van de week behoefte hebben aan een gezamenlijk moppermoment of gewoon om even te kletsen dan hoor ik het wel. Neem ik gelijk een thermosbeker koffie voor je mee en eten we alle truffels op ;) xx

    • 24 oktober 2012 16:33

      Weet wat je zegt, je hebt nog een week om je te bedenken ;)
      Die koffie is een uitdaging vraag maar aan mijn moeder.
      En wat de truffels betreft, zou niet te lang wachten… X

  8. 22 oktober 2012 23:41

    1 woord: TOPPERTJE!!! :)

  9. Myrna permalink
    23 oktober 2012 00:10

    Jaja, net even op stap geweest met onze vriendin,mooie tas uitgezocht, voor hun avontuur!! Net thuis en vindt het ook echt heel snel gaan…. Het geeft wel een goed gevoel om dit te lezen, je beschrijft het allemaal heel treffend. Die ticket Toronto zet ik ook op mijn lijstje!!
    Zie je volgende week!! X

    • 24 oktober 2012 13:48

      Fijn dat jullie dat samen nog even konden doen.
      Het gaat inderdaad snel, veel te snel!
      Zien elkaar volgende week, dat wordt
      een onwerkelijke woensdag denk… X

  10. 23 oktober 2012 11:08

    Weer genoten van jouw ‘stukje’!

    En ach, weet je San, afstand bestaat niet in oprechte vriendschap.
    Ook niet in tijd. Vijf jaar terug kwam ik mijn beste vriendinnetje van de kleuter- en lagere school na 48 jaar weer tegen. We herkenden elkaar weer op alle fronten en ondanks al onze verschillende ervaringen in tussenliggende tijd, gingen gewoon verder. We wonen ieder in een andere stad, zien en spreken elkaar misschien slechts 6 keer per jaar. Maar iedere keer is het zo goed en vertrouwd!
    Als die basisklik er is….. ;-)

    • 24 oktober 2012 13:44

      Precies! Afstand, een ander land, het doet er niet toe…
      Als vriendschap vriendschap is, ga je gewoon weer verder
      waar je gebleven was en er zijn inmiddels een heleboel
      social mediamogelijkheden dus dat komt best goed.
      Lief dat je weer kwam lezen!

  11. Petra permalink
    23 oktober 2012 21:04

    Superleuk geschreven! Voor jou al even geleden maar ook mij heb je zover gekregen… Morgen start ook ik met het opstellen van een bucketlist…..keep you posted!

  12. Wendy permalink
    30 oktober 2012 20:47

    Leuk om te lezen! Xxx

Trackbacks

  1. Tweeduizendtwaalf Tranen… « KoningsKrabbels | Weblog van Sandra de Koning – van de Pol

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

