Skip to content

Peuterprinses Present!

19 november 2012

Onze driejarige dochter is in jubelstemming en gaat zich vandaag vast niet vervelen.
Met stapel puzzels, pinyponpoppetjes en een vliegend ponypaard wil ze alleen nog spelen.
Ondertussen zingt ze, in kittig K3 jurkje ‘Laaater wil ik Koningin zijn’ overtuigender dan ooit.

Van twee naar drie zorgt ervoor dat ik in diezelfde stemming verkeer als ik ons meisje zo zie.
Met haar kan ik niet anders dan genieten van onze meisjesmeerderheid momentmomenten.
We ijdeltuittutten samen en kletsenkletsenkletsen, knutselen, kleuren in alle kleuren.
De thee drinken we uit haar theeservies, ondertussen laat ze me zien wat ik uit het oog verlies.
Zonder pardon veranderen we ons huis in een prinsessenparadijs, ons kan niets gebeuren.

Het is zo bijzonder om in haar mezelf terug te zien. Nu maar ook als klein meisje.
Ik herken haar eigenwijze eigenschappen maar ook als ze ‘m zomaar smeert, wegloopt.
Het is zo herkenbaar als ze volledig haar eigen gang gaat, zo haar wereld vergroot.
Ze geeft duidelijk aan wat ze wil en wat niet, zo verkent ze groeiende haar grenzen.

Bij mij is mijn grens na het scriptieschrijven een wens om verder te gaan.
Het voelt goed om duidelijk uit te spreken wat ik vind, voel en wat ik bedoel.
In de gesprekken besef ik hoe belangrijk het is om te dealen met dat wat me stoort.
Om de cirkels te doorbreken, de dingen niet nog jaren te blijven doen omdat het zo hoort.

Met onze driejarige dochter als stralende middelpunt genieten we met elkaar, van haar.
Ze zorgt ervoor dat we genieten van dat wat leuk is en van onze Liefde voor elkaar.
Op een dag als vandaag laat ze ons stilstaan, met lieverds dichtbij en in gedachten.
Zo bijzonder, om te zien hoe ze in het leven staat, dat er niets aan haar voorbij gaat.
Door open, zonder oordelen te zien wat er toe doet en met iedereen te delen.

‘Whyle we try to teach our childeren all about life, they teach us what life is all about’

En zo is het… Dankjewel lieve peuterprinses, dat je er bent!

13 reacties leave one →
  1. ina langerak permalink
    19 november 2012 13:31

    Zo leuk…. zo herkenbaar….. zo lief…….

  2. Maaike permalink
    19 november 2012 13:54

    Lieve vriendin,
    Gefeliciteerd met jullie lieve Rosa!
    De bekroning op de liefde tussen Rob en jou.
    Wat heb je het weer prachtig omschreven,
    ik kan me zo in je gevoel verplaatsen!
    Ik kan niet even een kop thee komen drinken
    op Roos haar verjaardag maar geef je haar
    een extra dikke knuffel en kus van ons vijf?
    Blijf genieten van elkaar en van jullie prachtige gezin!
    XXXXX

    • 19 november 2012 14:27

      Lieve vriendin, dankjewel…
      We hebben jullie inderdaad gemist gister
      maar in gedachten waren jullie er gewoon bij hoor!
      De extra dikke knuffel breng ik zeker over, ze ligt nu
      nog heerlijk te slapen (ín haar K3 jurkje ;-)

      Dikke zoen voor allemaal en tot gauw! X

  3. Moniek permalink
    19 november 2012 14:14

    Dat heb je weer onwijs mooi verwoord San, van Harte Gefeliciteerd met jullie Meisje xxxxxx

  4. Minou permalink
    19 november 2012 18:23

    Altijd weer een kippenvel moment als ik je Konings ehh prinsessen krabbel lees, zoveel dingen herkenbaar, kortom weer prachtig geschreven San!!

    Groetjes vanuit Nieuwegen,
    Minou

  5. 19 november 2012 22:16

    Lieve San,

    Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Rosa. Wat heb je weer een prachtig stuk geschreven erg ontroerend. Zo geweldig om dingen van jezelf in je kids terug te zien, ik herken het. Zo leuk om te lezen die meisjes dingen, jammer dat we die roze fase nu echt voorbij zijn, ik stort me maar op jongens dingen, Cars etc. K3 blijft leuk hoor, mams kent ook alle nummers nog! Geniet ze na een moeilijke tijd zijn dit dingen waar het om gaat toch?
    Lieve groet van Bien, Jake en de kidsxxxx

    • 30 november 2012 23:44

      Hee lieve Bien,

      Dankjewel, zo lief iedere keer jouw reacties!
      Het is absoluut leuk om de dingen van
      jezelf terug te zien, dit is absoluut genieten…
      En dat is inderdaad waar het om gaat, al blijft
      het jammer dat Ria er niet meer bij kan zijn.
      Het is en blijft een groot gemis…
      Liefs voor jullie allemaal! X

  6. Miranda permalink
    20 november 2012 20:44

    Van hart gefeliciteerd met jullie peuterprinses! Ik vind het heel mooi wat je hebt geschreven. Liefs xxx

  7. Aletha permalink
    21 november 2012 21:13

    Lieverdanlief allebei xxx

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

