Skip to content

Los-Laat-Leven…

31 mei 2013

De slingers van standje hoog naar standje laag, dit keer ingepakt en meegenomen.
Mee naar gezinsgezelligheid, spelletjesstrijd, eropuit met familie, alle tijd. Met elkaar.
Na wekenlang wachten is ons middelste mannetje aan de beurt om jarig te zijn.

Negen. Ook hier hou ik de jaren niet tegen, mag moeders hooguit meebewegen.
Handen in zijn zakken, van loslaatlastig naar loslaten. Hij heeft het in de gaten.
Met zijn vriendjes trekt hij eropuit, gaat zijn eigen gang. Geniet met een grijns.

Handen in zijn zakken maar ondertussen, hij weet als geen ander hoe het werkt.
‘School is saaai Mam’ Hij zit van alles te bedenken, zonder dat iemand het merkt.
Als ik terugdenk aan een jaar geleden kan ik alleen maar blij zijn dat ik de stap naar
Nadine heb gezet. Dat ik daar de spiegelsessies mocht ervaren om het helder te krijgen.
Dat ik mocht ontdekken waar mijn grens ligt, in het zicht. Het voelt nu, als in evenwicht.

Mijn gevoel uitspreken, voelen wat ik voel. Hardop uitspreken wat ik bedoel.
Zonder dat wat moeilijk is maar makkelijk uit de weg te gaan. Er achter kunnen staan.
Het zorgt voor strijd, het voelt vaak als verdoen van kostbare tijd en toch ook niet.
Want kwetsbaar durven zijn is inderdaad de lijm die een relatie bij elkaar houdt.

Ons middelste mannetje liet me zien dat het mocht. Dat dát was wat ik zocht.
Mijn grens met een grijns bereikt, een grijns die ik dan weer terugzie op zijn snoet.
Het is bijzonder om te ervaren wat een spiegelsessie uiteindelijk met ons samen doet.
Ondertussen zorgt de vierkantemetertuin na zinvol zaaien ook voor een prima oogst.
Wortels voor zijn konijn in IJ’stein, Munt voor de thee, Aardbeien voor de slagroom.

Een spontane sprint en sportstop doet me belanden op de bank, been omhoog.
Klungelen met krukken om vooruit te komen, zonder dat ik het kon voorkomen.
Het voelt als een resoluut verbod op verder gaan, een beslist besluit van stilstaan.
En het helpt. Het laat boosheid blijven, teleurstelling terugkeren en verdriet voelen.
Het geeft me bovendien alle tijd om mijn lijst bij te werken, aan te vullen en te bedenken
wat ik wil. Nummer 7 zet ik bovenaan. Op zoek naar een andere baan, een zinvoller bestaan.

1. Een uitdagende uitdaging aangaan. Gedaan!
2. Film ‘The Bucket List’ kijken. Gezien! #aanrader
3. Vaker uitspreken wat ik vind & voel
4. Overtuigende Overtuigingen vastleggen. Vastgelegd! Overtuigend overtuigd
5. Mijn verstand verstandiger gebruiken. #verstandvakeraandekant
6. Terug naar onze Trouwlocatie op Ibiza.
7. Andere baan zoeken met meer hectiek.
8. iPhone op de kop tikken. Op de kop getikt #iPhonefan
9. Op een Koningskleedje met Koninginnedag. 30 april ’11, met Vriendin & Mannetjes.
10. Auto met automatische deurvergrendeling. Mijn Toffe Toyota, met dank aan paps!
11. Mijn inmiddels antieke skates vervangen. En die van vriendin ook. #skatesnel.
12. Ieder jaar een SamenJarig feestje geven. Gedaan, staat alweer in de planning.
13. Hapje-uit-eten bij het Kasteel. Geweest op 27 mei ’11, het was heerlijk…
14. Opslagplaats van gedachten opruimen. Al blijft ’t ergens onbegonnen werk ;).
15. Holografische Kinderopleiding volgen bij Tineke Noordegraaf. Gedaan, diploma behaald!
16. Met dochterlief naar een concert van K3. K3 klanken met Mams, Man & Meisje.
17. Voortuin definitief onkruidvrij maken.
18. Alle verzamelzooi van zolder. Opruimrommelvrij!
19. Kampeerknus kamperen met mijn Lief.
20. Tarot kaarten laten leggen. Bijzondere ervaring. #bevestigingenbevestigd
21. Boek ‘Mama schrijft’ invullen voor Mannetjes & Meisje. Klaar! #wieschrijftdieblijft
22. Met oudste een rondje op skates (mét sprintje) Sprintje gewonnen.
23. Recept van Feta Saganaki bemachtigen. Gelukt! Dankjewel Moniek.
24. Racefietsrondjes rijden met Mams. Ali I & Ali II gaan regelmatig samen op pad.
25. Pedicure pijn ervaren. Voetenverwennerij bij Vriendin #HappyFeet
26. Een sneller dan snelle laptop kopen. Gekocht!
27. Sportiever gaan sporten. Bootcamp! #beginbegonnen
28. Meer dan 1001 volgers op Twitter. Met weliswaar twee accounts maar toch…dik duizend!
29. Iemand die stom is gewoon stom vinden.Gedaan.
30. Meer MartiniMoments. Met dank aan Vriendin!
31. KoningsKrabbel Column in een Magazine. Generatiegezelligheid > 24uur van M’foort
32. Nogmaals alle afleveringen van McLeods Daughters kijken.
33. Workshop Trommelen volgen met middelste boef.
34. Winterslaap boeken voor het hele gezin.
35. Met vriendin naar de Rollerskatebaan.
36. Meer X-weekenden in de planning. Geregeld met Agenda.
37. Potje badmintonnen met Bianc.
38. Parachutespringen.
39. Tien minuten gratis winkelen.
40. Contact zoeken met Jeugdvriendin.
41. Workshop WordPress. Kickstart WordPress aangeschaft.
42. Lichtkoorden maken bij de KralenKoning. Gedaan!
43. Familie reünie organiseren. (Organisatie met nichtje staat al wel in de planning)
44. Maud & Mitch opzoeken op Ibiza.
45. Terrashaard in de tuin.
46. De Postcodeloterij winnen. Gelukt! Maarliefst drie euro én een scharrelrookworst ;)
47. Een cruise maken.
48. Fotoboeken maken voor de Kidz.
49. Dakkapel op ons huis.
50. Pyjamafeestje met vriendinnen.
51. KoningsKrabbel in de krant. Ging weliswaar over voetbal maar toch..
52. Meer tijd met mezelf doorbrengen.#metmezelfmomentmomenten
53. Leuk voor later brief aan mijn lief.
54. Spacecake maken én eten.
55. Met kleinste boef naar het stadion.
56. Abonnement op een tijdschrift dat bij me past. Flow!
57. Zelf een sjaal breien.
58. Vervolgcursus gebarentaal volgen.
59. Dansen dansen & dansen op Ibiza.
60. Cd speler voor mijn Toffe Toyota.
61. Iemand overhalen om ook een Bucket list te maken. Gelukt! Meerdere malen zelfs…
62. Brief aan mezelf schrijven en deze over 10 jaar openen.
63. In een volle lift op alle knopjes drukken.
64. Boeken in de wachtrij weglezen. Gelukt! #e-readerready
65. Samen foto’s maken in een fotohokje. Gedaan! Niet geschikt voor publicatie ;-)
66. Oud & Nieuw in het buitenland vieren.
67. Badderen in een bad met Baileys.
68. Film ‘Desert Flower’ kijken. Gezien! Prachtig…
69. Klavertje vier vinden.
70. Samen met mijn lief terug naar Dubai.
71. Broekreparatie cursus volgen.
72. Professionele fotocamera aanschaffen. Van Tante..
73. Persoonlijk briefje achterlaten in biebboek.
74. 24-uurs film marathon.
75. Ballonvaren met mijn Lief.
76. Meer mediteren. ‘Mediteren kun je leren’ workshop gevolgd.
77. Platenspeler op de kop tikken.
78. Skatetocht van meer dan 50 km maken.
79. Website KoningsKrabbels professionaliseren.
80. Iets onvergeeflijks vergeven.
81. Cursus Frans.
82. Droomdagboek bijhouden. *doet nog steeds pogingen om ze te onthouden* Begonnen!
83. Monchou taart bakken. Gedaan! Samen met Oudste, heerlijk en voor herhaling vatbaar.
84. Fotograferen waar ik blij van word. Gedaan middels een 365dagenproject.
85. Megamassage meemaken.
86. Moeilijke puzzel puzzelen.
87. Koffie leren drinken.
88. Alle bewaarbende MarktPlaats-en. Verkocht!
89. KoningsKrabbels matchboox maken.
90. Met vriendinnen de USP skaten.
91. Lunchen met Lief in The Amante Beachclub.
92. Met liefste vriendin terug naar Texel in het kader van Jeugdsentiment.
93. Apparaat ontwerpen voor volgevouwen wasmanden.
94. Een hangende Hangmat in de tuin.
95. Op tennisles voor als ik later groot ben.
96. Met mijn lief Dineren in het Donker.
97. In de tuin een boom planten met geldbriefjesbladeren.
98. Mijn Koninklijke KoningsKrabbels bundelen.
99. Alle overbodige vastleggers deleten in Picasa. Delete! #opgeruimdstaatnetjes.
100. Gezinsgezelligheid vast laten leggen. Door Sabine Provoost #dankbaardankjewel
101. Mijn Bucket List publiceren. Gedaan op 11 mei ‘11.
102. TorontoTickets! Logeerpartijtje bij Vriendin & Gezin in Canada. Geweest, was fantastisch!
103. De finish van de MudMasters Obstacle Run halen. Gehaald! Echt en vastgelegd
104. Hoogtevrees hulp inschakelen. Hoogtevreesheld ;-))
105. Kindertolktraining volgen.
106. Wadlopen, waar dan ook.
107. Vervolgcursus Numerologie.
108. Een IMDb App vinden voor Boeken.
109. Keukenverkleuring van Geel naar Wit.
110. Ons gezinsgezellige Project-in-Pot afronden.
111. Overwinteren met ons Gezin, Zon, Zon & Zon.
112. Achteroverleunend Leven, al ist maar voor even.
113. Finish van de MudMasters halen | 12 kilometer.
114. Vijf jarig jubileum Koningskrabbels omzetten naar Tien.
115. ColorRun rennen, THE HAPPIEST 5K ON THE PLANET! (50 Down, 65 to Go…)

6 reacties leave one →
  1. 26 juni 2013 10:52

    Geen streep door 54 #spacecake ??? Is hij nog gelukt :)?? #(vr)Aagje

    • 27 juni 2013 12:18

      Hee lieve Ing,

      Hij is gelukt hoor, het was nog lekker ook!
      Met als gevolg teveel plakjes, lachbuienblij
      en totaal ontspannen langlanguit op de bank én
      een spacespeciaal sprintje door mijn dromen, bizar!
      En de volgende dag niets anders dan lamlendiglummelen.
      Tegelijkertijd een soort van slaapcake dus haha!

      De streep trek ik er in de volgende update door ;-))

  2. 27 juni 2013 20:53

    Puntjes 6. en 44. lijken me niet verkeerd. Maar of dat gemakkelijk gaat met het beentje omhoog op de bank? Beterschapjes.

    • 27 juni 2013 22:39

      Been & Bank kunnen ongetwijfeld verplaatst
      worden naar Ibiza ;-)) Dit jaar helaas nog niet.
      Gelukkig gaat het goed met voet en kan ik me
      focussen op nummer 112 en 113, ook leuk!

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

