Skip to content

Vakantieverlenging…

23 augustus 2013

Verder als veertiger blijkt Veertig & Vrij vooral een verklaring van veel te zijn.
Een verklaring van verder, vergeven, vergeten. Het blijkt loslaatlastiger dan ik dacht.
Twee verschillende belevingswerelden lijken niet meer bij elkaar te kunnen komen, het
zorgt ervoor dat alle emoties weer in polonaise voorbij komen. Zonder te stoppen.
Het zorgt er bovendien voor dat het gemis versterkt en niet meer weg te denken is.
Met de stilte op zijn aller-hardst lijkt gemis alle ruimte in te nemen.

Toch liggen er te midden van moeilijkheden ook mogelijkheden.
Het lukt me om Moppermomenten om te zetten in Momentmomenten.
Veertig & Vrij is tegelijkertijd een vrolijk voornemen voor vakantievrije dagen.
Gezinsgezellig eropuit, dagje hier, dagje daar we vermaken ons prima met elkaar.
Op stap met krentenbollen en wickies, het groter groeien maakt het ons makkelijk.
We genieten bovendien van niets, niks, nada, nergens naartoe, van opruimrommelen,
tuintuinieren, K3 klanken en een bankbezetting met onze eigen mobiele eenheid.
Saai, Suf & Sleur, we komen serieus in de buurt van achteroverleunend leven!

Vakantievrije dagen waarop ik vooral geniet van de Momentmomenten met Man.
Hoe lief ik Mannetjes & Meisje ook vind, het is heerlijk om ‘m samen te smeren.
Stilstaan in de tijd, even alle tijd. Voor ons soms serieus nodig want ook wij
raken elkaar in tijden van Heftig, Hectiek & Herrie in de Hut soms heel even kwijt.
Maar we vinden elkaar altijd weer terug, door het grote bereik van onze Liefde.
Liefde, Leven, Beleven, Geven. Het is en blijft hoe dan ook fijn om samen te zijn.
Al die tijd, alle tijd, zijn we het besef van tijd kwijt. Mag ik dit voor altijd?

Vakantievrijedagen waarop ik bewust stil sta tijdens de Momentmomenten met Mezelf.
Met Kopje thee, Koekjestrommel en als enig gezelschap stapel boeken die me raken,
bewust maken van dat wat het leven ons brengt. En niet. Ik geniet.

De opslagplaats van mijn gedachten is na wekenlang vakantievrij nagenoeg leeg.
Ondertussen schrap en schrijf ik van alles op mijn lijstje, van leuk naar nóg leuker.
Mag ik me verheugen op 24uur Generatiegezelligheid en een dansje bij de Spruitjes.
Blij dat we met elkaar kunnen terugkijken op vrolijke vakantievrije dagen .
Kortom; genoeg redenen om een vakantieverlening aan te vragen, bij deze ✓

1. Een uitdagende uitdaging aangaan. Gedaan!
2. Film ‘The Bucket List’ kijken. Gezien! #aanrader
3. Vaker uitspreken wat ik vind & voel
4. Overtuigende Overtuigingen vastleggen. Vastgelegd! Overtuigend overtuigd
5. Mijn verstand verstandiger gebruiken. #verstandvakeraandekant
6. Terug naar onze Trouwlocatie op Ibiza.
7. Andere baan zoeken met meer hectiek.
8. iPhone op de kop tikken. Op de kop getikt #iPhonefan
9. Op een Koningskleedje met Koninginnedag. 30 april ’11, met Vriendin & Mannetjes.
10. Auto met automatische deurvergrendeling. Mijn Toffe Toyota, met dank aan paps!
11. Mijn inmiddels antieke skates vervangen. En die van vriendin ook. #skatesnel.
12. Ieder jaar een SamenJarig feestje geven. Gedaan, staat alweer in de planning.
13. Hapje-uit-eten bij het Kasteel. Geweest op 27 mei ’11, het was heerlijk…
14. Opslagplaats van gedachten opruimen. Al blijft ’t ergens onbegonnen werk ;).
15. Holografische Kinderopleiding volgen bij Tineke Noordegraaf. Gedaan, diploma behaald!
16. Met dochterlief naar een concert van K3. K3 klanken met Mams, Man & Meisje.
17. Voortuin definitief onkruidvrij maken. Onkruidvrij en klaar.. #blij
18. Alle verzamelzooi van zolder. Opruimrommelvrij!
19. Kampeerknus kamperen met mijn Lief. Zomer in Zeeland. Met dank aan John & Miriam.
20. Tarot kaarten laten leggen. Bijzondere ervaring. #bevestigingenbevestigd
21. Boek ‘Mama schrijft’ invullen voor Mannetjes & Meisje. Klaar! #wieschrijftdieblijft
22. Met oudste een rondje op skates (mét sprintje) Sprintje gewonnen.
23. Recept van Feta Saganaki bemachtigen. Gelukt! Dankjewel Moniek.
24. Racefietsrondjes rijden met Mams. Ali I & Ali II gaan regelmatig samen op pad.
25. Pedicure pijn ervaren. Voetenverwennerij bij Vriendin #HappyFeet
26. Een sneller dan snelle laptop kopen. Gekocht!
27. Sportiever gaan sporten. Bootcamp! #beginbegonnen
28. Meer dan 1001 volgers op Twitter. Met weliswaar twee accounts maar toch…dik duizend!
29. Iemand die stom is gewoon stom vinden.Gedaan.
30. Meer MartiniMoments. Met dank aan Vriendin!
31. KoningsKrabbel Column in een Magazine. Generatiegezelligheid > 24uur van M’foort
32. Nogmaals alle afleveringen van McLeods Daughters kijken.
33. Workshop Trommelen volgen met middelste boef.
34. Winterslaap boeken voor het hele gezin.
35. Met vriendin naar de Rollerskatebaan.
36. Meer X-weekenden in de planning. Geregeld met Agenda.
37. Potje badmintonnen met Bianc? Ik kon het nog! Met dank aan Man & Miriam.
38. Parachutespringen.
39. Tien minuten gratis winkelen.
40. Contact zoeken met Jeugdvriendin.
41. Workshop WordPress. Kickstart WordPress aangeschaft.
42. Lichtkoorden maken bij de KralenKoning. Gedaan!
43. Familie reünie organiseren. (Organisatie met nichtje staat al wel in de planning)
44. Maud & Mitch opzoeken op Ibiza.
45. Terrashaard in de tuin. Hij staat en is volop in gebruik.
46. De Postcodeloterij winnen. Gewonnen! Maarliefst drie euro én een scharrelrookworst ;)
47. Een cruise maken.
48. Fotoboeken maken voor de Kidz.
49. Dakkapel op ons huis.
50. Pyjamafeestje met vriendinnen.
51. KoningsKrabbel in de krant. Ging weliswaar over voetbal maar toch..
52. Meer tijd met mezelf doorbrengen.#metmezelfmomentmomenten
53. Leuk voor later brief aan mijn lief.
54. Spacecake maken én eten. Inclusief spacespeciaal effect, niet mijn ding…
55. Met kleinste boef naar het stadion.
56. Abonnement op een tijdschrift dat bij me past. Flow!
57. Zelf een sjaal breien.
58. Vervolgcursus gebarentaal volgen.
59. Dansen dansen & dansen op Ibiza.
60. Cd speler voor mijn Toffe Toyota.
61. Iemand overhalen om ook een Bucket list te maken. Gelukt!
62. Brief aan mezelf schrijven en deze over 10 jaar openen.
63. In een volle lift op alle knopjes drukken.
64. Boeken in de wachtrij weglezen. Gelukt! #e-readerready
65. Samen foto’s maken in een fotohokje. Gedaan! Niet geschikt voor publicatie ;-)
66. Oud & Nieuw in het buitenland vieren.
67. Badderen in een bad met Baileys.
68. Film ‘Desert Flower’ kijken. Gezien! Prachtig…
69. Klavertje vier vinden.
70. Samen met mijn lief terug naar Dubai.
71. Broekreparatie cursus volgen.
72. Professionele fotocamera aanschaffen. Van Tante..
73. Persoonlijk briefje achterlaten in biebboek.
74. 24-uurs film marathon.
75. Ballonvaren met mijn Lief.
76. Meer mediteren. ‘Mediteren kun je leren’ workshop gevolgd.
77. Platenspeler op de kop tikken.
78. Skatetocht van meer dan 50 km maken.
79. Website KoningsKrabbels professionaliseren.
80. Iets onvergeeflijks vergeven.
81. Cursus Frans volgen in Frankrijk.
82. Droomdagboek bijhouden. *doet nog steeds pogingen om ze te onthouden* Begonnen!
83. Monchou taart bakken. Gedaan! Samen met Oudste, heerlijk en voor herhaling vatbaar.
84. Fotograferen waar ik blij van word. Gedaan middels een 365dagenproject.
85. Megamassage meemaken.
86. Moeilijke puzzel puzzelen.
87. Koffie leren drinken.
88. Alle bewaarbende MarktPlaats-en. Verkocht!
89. KoningsKrabbels matchboox maken.
90. Met vriendinnen de USP skaten. Incl. stukje snelweg & Fly-over in Utrecht, zo gaaf!
91. Lunchen met Lief in The Amante Beachclub.
92. Met liefste vriendin terug naar Texel in het kader van Jeugdsentiment.
93. Apparaat ontwerpen voor volgevouwen wasmanden.
94. Een hangende Hangmat in de tuin.
95. Op tennisles voor als ik later groot ben.
96. Dineren in het Donker met mijn allerliefste Lief.
97. In de tuin een boom planten met geldbriefjesbladeren.
98. Mijn Koninklijke KoningsKrabbels bundelen.
99. Alle overbodige vastleggers deleten in Picasa. Delete! #opgeruimdstaatnetjes.
100. Gezinsgezelligheid vast laten leggen. Door Sabine Provoost #dankbaardankjewel
101. Mijn Bucket List publiceren. Gedaan op 11 mei ‘11.
102. TorontoTickets! Logeerpartijtje bij Vriendin & Gezin in Canada. Geweest, was fantastisch!
103. De finish van de MudMasters Obstacle Run halen. Gehaald! Echt en vastgelegd
104. Hoogtevrees hulp inschakelen. Hoogtevreesheld ;-))
105. Kindertolktraining volgen.
106. Wadlopen, waar dan ook.
107. Vervolgcursus Numerologie.
108. Een IMDb App vinden voor Boeken. Gevonden; Goodreads #aanteradenaanrader
109. Keukenverkleuring van Geel naar Wit. Witte keuken met roze muur, blij mee!
110. Ons gezinsgezellige Project-in-Pot afronden.
111. Overwinteren met ons Gezin, Zon, Zon & Zon.
112. Achteroverleunend Leven, al ist maar voor even. Vakantievrij!
113. Finish van de MudMasters halen | 12 kilometer.
114. Vijf jarig jubileum Koningskrabbels omzetten naar Tien.
115. ColorRun rennen, THE HAPPIEST 5K ON THE PLANET! Finish gehaald met Klaartje! ✓
116. Door Haarlemse straatjes struinen met Ing & Bianc.
117. Naar een lezing van Berthold Gunster.
118. Color Obstacle Run rennen.
119. Naar Sensation White.
120. Vakantieverlenging aanvragen. Gedaan! ;-))

9 reacties leave one →
  1. Mieke permalink
    23 augustus 2013 12:47

    Dank voor weer een prachtig verhaal
    en een nog mooiere kijk in jouw gedachten.
    liefs Mieke

  2. 24 augustus 2013 14:42

    Zo…je hebt al aardig wat weg kunnen strepen! Heb weer even genoten van jouw kijk op jouw vakantieleven..

  3. 26 augustus 2013 13:20

    na gtst zou ik 76 skippen geloof ik, hoewel het natuurlijk iets anders is maaar toch….

  4. 26 augustus 2013 13:21

    ik geloof dat ik vergeten was in te loggen….. maar ja al mijn gegevens stonden er al dus ik had het niet eens gezien!

    • Sandra de Koning - vd Pol permalink
      26 augustus 2013 13:26

      Aha! Als het goed is hoef je helemaal
      niet te loggen als je wil reageren maar
      met je foto erbij is het wel zo gezellig ;-))

      Wordt het niet eens tijd dat we er een
      drie-daagse-spoedcursus tegenaan gooien?
      Alhoewel het ook heel goed je leeftijd kan zijn.
      *grote grijns zien laat*

      Vind het lief dat je zoveel moeite doet!

      Dikke zoen voor jou X

Trackbacks

  1. Generatiegenoten! | KoningsKrabbels | Weblog van Sandra de Koning - van de Pol

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

