Skip to content

Vergeven, Vergeten & Verder…

18 september 2013

Opstaan met mooie inzichten, het zorgt ervoor dat ik mijn dag in jubelstemming begin.
Na een bijzondere avond waarin de numerologische logica centraal staat kan ik het
opeens heel anders zien, anders voelen en bedenken dat het zit zoals het zit.
Achter gedrag zit weer van alles verstopt en ik voel dat het klopt.

Vergeven, vergeten, verder. We maken tenslotte allemaal fouten.
Toch vraag ik me af, moeten we altijd vergeven? Kunnen vergeten? En dan?
Als ik altijd alles maar vergeef, wil vergeven, nemen ze mij dan nog serieus?
Kan ik dan staan waar ik voor sta? Staan voor dat wat ik vind, voel en bedoel?
En hoe zit het met berouw? Trouw? Verbetering beloven? Durf ik dat dan te geloven?
Werkt het niet alleen als diegene inziet wat je vergeeft? Al dan niet anders beleefd.

En dan zie ik het artikel ‘Geen kwaad woord’ van Roos Vonk voorbij komen.
Het raakt me. Laat me niet los. Laten we inderdaad een voorschot nemen op de dood.
Zou ik de dingen dan anders doen? Zou ik terugkomen op dat wat ik dacht, verwacht.
Kun je dan wel anders kijken naar iemand die je eigenlijk niet meer aardig vindt?
Reageer je dan nog vanuit Angst of krijgt Liefde zonder pardon voorrang?

Met de dood dichtbij worden we, al dan niet bewust, bewuster.
En ik besluit er anders in te gaan staan, te blijven staan.
Tegelijkertijd laat ik dat wat er niet toe doet, gaan…

12 reacties leave one →
  1. Aletha permalink
    18 september 2013 19:27

    Mooi geschreven San & vergeven doe je ook voor jezelf, je laat het los. Ook hier mooie inzichten maar ook (ja maar ;)) het gevoel van o jee hier moet ik iets mee. Kom maar op met die jubelstemming!

    • 19 september 2013 10:30

      Dankjewel, ben heel benieuwd naar jou Ja-én!
      Gauw een theetje doen? Dat helpt ook altijd,
      en anders doen we in jubelstemming de
      MudMasters *grote grijns zien laat*

      • Aletha permalink
        19 september 2013 16:15

        Ik vergeef je dat je me zo gek hebt gekregen… Het wordt nu wel erg spannend #angsthaasje ;) Een therapeutisch theetje lijkt me geen slecht idee.

        • 19 september 2013 18:58

          Vergeven? Je bent me straks, bij de finish,
          eeuwig dankbaar wedden? Vervolgens ben
          je dan serieus wekenlang in jubelstemming!

          De spanning en de Splash Jump ben je dan
          zo weer vergeten en dat beetje Mud ook haha!

          Geef maar een gil voor dat therapeutische theetje ;-)) X

  2. 18 september 2013 20:41

    kippenvel X

  3. Conny permalink
    18 september 2013 20:48

    Juist!!!! Prachtig, en vergeef alleen diegene die je wil vergeven….

  4. 19 september 2013 00:07

    Mooi geschreven lieve Sannie! maar dat numerologie, was toch nog niet de cursus???? ik ga even zoeken of ik Geen kwaad woord kan vinden! ik hoop je nu toch echt eindelijk snel te zien! of is het pas november????

    • 19 september 2013 11:11

      Willeke!

      Nee dit was nog niet de vervolgcursus, we
      hebben een workshop gedaan bij Innerheart.
      Laten we inderdaad een damesdate plannen,
      november duurt nog veuls te lang! X

  5. 21 september 2013 20:29

    How cool, dit stukje. Maar ik snap er niet direct iets van. En dat ga ik niet direct vergeten. Bovendien vind ik niet dat je dingen moet vergeten. En vergeven, dat is bij mij puur functie van de intentie die achter iets zat. Ik vergeef heel vlug, tenzij er echt kwaad achter zit. Dan ga ik gewoon verder en probeer niet te vergeten uit de buurt te blijven.
    By the way, 806 volgers, dat moet je verdienen.

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

