Skip to content

Moeder, Mezelf & Meer…

25 oktober 2013

Terwijl de wereld van Mannetjes & Meisje groter groeit, staat mijn leven even stil.
Althans zo voelt het. Een beetje. Net lang genoeg, om te beseffen dat ik meer wil.
Moet ik mijn verwachtingen bijstellen? Als moeder? Als mezelf? Als Meer?
Hoog tijd dat ik daar achter kom en dat is wat ik heb. Alle tijd.

Een mooi moment om mijn leuker-leven-lijstje er weer eens erbij te pakken.
Mijn nog te realiseren momentmomenten om precies te zijn, voor leuk en later.
Het blijft leuk om dat wat ik heb gedaan door te strepen en to-do-dingen toe te voegen.

De laatste uitdaging gaat in per direct, dit weekend; ik leg mijn Online leven plat.
Want ook ik kijk als zijnde mobieldebiel vaak vaker op mijn telefoon dan op de klok.
Is er een berichtje? Iemand in beeld? Heeft iemand iets leuks gezegd? Een woord gelegd?
Natuurlijk is het fijn, een sociale overwaarde, gezellig gezelschap en er bij kunnen zijn.
Maar het is ook vaak veel, teveel zwarte Piet en dat boeit me echt zo ontzettend niet.
Ik wil me niet druk maken om niets, niet nodig en uiteindelijk overbodig, zo blijkt.

Hoe gezellig ik het ook vind, hoe graag ik me ook, als vanzelf, met mensen verbind.
Dit doe ik bewust, genieten van niets en de rust. Ontdekken of het echt een gemis is.
Even alle tijd voor gesprekken, zonder tijd rekken. Tijd voor elkaar. Tijd voor Mezelf.
De bank bezetten met Boek onder mijn dekentje, opgevouwen in mijn hoek.
Soms heb ik behoefte aan alleen maar. Ist gewoon even klaar.
Dan wil ik weer even vrienden zijn met Mezelf.

1. Een uitdagende uitdaging aangaan. Gedaan!
2. Film ‘The Bucket List’ kijken. Gezien! #aanrader
3. Vaker uitspreken wat ik vind & voel
4. Overtuigende Overtuigingen vastleggen. Vastgelegd! Overtuigend overtuigd
5. Mijn verstand verstandiger gebruiken. #verstandvakeraandekant
6. Terug naar onze Trouwlocatie op Ibiza.
7. Andere baan zoeken met meer hectiek.
8. iPhone op de kop tikken. Op de kop getikt #iPhonefan
9. Op een Koningskleedje met Koninginnedag. 30 april ’11, met Vriendin & Mannetjes.
10. Auto met automatische deurvergrendeling. Mijn Toffe Toyota, met dank aan paps!
11. Mijn inmiddels antieke skates vervangen. En die van vriendin ook. #skatesnel.
12. Ieder jaar een SamenJarig feestje geven. Gedaan, staat alweer in de planning.
13. Hapje-uit-eten bij het Kasteel. Geweest op 27 mei ’11, het was heerlijk…
14. Opslagplaats van gedachten opruimen. Al blijft ’t ergens onbegonnen werk ;).
15. Holografische Kinderopleiding volgen bij Tineke Noordegraaf. Gedaan, diploma behaald!
16. Met dochterlief naar een concert van K3. K3 klanken met Mams, Man & Meisje.
17. Voortuin definitief onkruidvrij maken. Onkruidvrij en klaar.. #blij
18. Alle verzamelzooi van zolder. Opruimrommelvrij!
19. Kampeerknus kamperen met mijn Lief. Zomer in Zeeland. Met dank aan John & Miriam.
20. Tarot kaarten laten leggen. Bijzondere ervaring. #bevestigingenbevestigd
21. Boek ‘Mama schrijft’ invullen voor Mannetjes & Meisje. Klaar! #wieschrijftdieblijft
22. Met oudste een rondje op skates (mét sprintje) Sprintje gewonnen.
23. Recept van Feta Saganaki bemachtigen. Gelukt! Dankjewel Moniek.
24. Racefietsrondjes rijden met Mams. Ali I & Ali II gaan regelmatig samen op pad.
25. Pedicure pijn ervaren. Voetenverwennerij bij Vriendin #HappyFeet
26. Een sneller dan snelle laptop kopen. Gekocht!
27. Sportiever gaan sporten. Bootcamp! #beginbegonnen
28. Meer dan 1001 volgers op Twitter. Met weliswaar twee accounts maar toch…dik duizend!
29. Iemand die stom is gewoon stom vinden.Gedaan.
30. Meer MartiniMoments. Met dank aan Vriendin!
31. KoningsKrabbel Column in een Magazine. Generatiegezelligheid > 24uur van M’foort
32. Nogmaals alle afleveringen van McLeods Daughters kijken.
33. Workshop Trommelen volgen met middelste boef.
34. Winterslaap boeken voor het hele gezin.
35. Met vriendinnen naar de Rollerskatebaan.
36. Meer X-weekenden in de planning. Geregeld met Agenda.
37. Potje badmintonnen met Bianc? Ik kon het nog! Met dank aan Man & Miriam.
38. Parachutespringen, graag een tandemsprong met Olaf.
39. Tien minuten gratis winkelen.
40. Contact zoeken met Jeugdvriendin Ingrid den Hartog.
41. Workshop WordPress. Kickstart WordPress aangeschaft.
42. Lichtkoorden maken bij de KralenKoning. Gedaan!
43. Familie reünie organiseren. (Organisatie met nichtje staat al wel in de planning)
44. Maud & Mitch opzoeken op Ibiza.
45. Terrashaard in de tuin. Hij staat en is volop in gebruik.
46. De Postcodeloterij winnen. Gewonnen! Maarliefst drie euro én een scharrelrookworst ;)
47. Een cruise maken.
48. Fotoboeken maken voor de Kidz.
49. Dakkapel op ons huis.
50. Pyjamafeestje met vriendinnen.
51. KoningsKrabbel in de krant. Ging weliswaar over voetbal maar toch..
52. Meer tijd met mezelf doorbrengen.#metmezelfmomentmomenten
53. Leuk voor later brief aan mijn lief.
54. Spacecake maken én eten. Inclusief spacespeciaal effect, niet mijn ding…
55. Met kleinste boef naar het stadion.
56. Abonnement op een tijdschrift dat bij me past. Flow!
57. Leren breien, voor leuk en later.
58. Vervolgcursus gebarentaal volgen.
59. Dansen dansen & dansen op Ibiza.
60. Cd speler voor mijn Toffe Toyota.
61. Iemand overhalen om ook een Bucket list te maken. Gelukt!
62. Brief aan mezelf schrijven en deze over 10 jaar openen.
63. In een volle lift op alle knopjes drukken.
64. Boeken in de wachtrij weglezen. Gelukt! #e-readerready
65. Samen foto’s maken in een fotohokje. Gedaan! Niet geschikt voor publicatie ;-)
66. Oud & Nieuw in het buitenland vieren.
67. Badderen in een bad met Baileys.
68. Film ‘Desert Flower’ kijken. Gezien! Prachtig…
69. Klavertje vier vinden. Gevonden, gelukkig!
70. Samen met mijn lief terug naar Dubai.
71. Broekreparatie cursus volgen bij mijn schoonmoeder.
72. Professionele fotocamera aanschaffen. Van Tante..
73. Koningskrabbel achterlaten in biebboek.
74. Film marathon. Gezien, gezien & gezien een heel weekend.
75. Ballonvaren met mijn Lief.
76. Meer mediteren. ‘Mediteren kun je leren’ workshop gevolgd.
77. Platenspeler op de kop tikken. Koopje ;-))
78. Skatetocht van meer dan 50 km maken.
79. Website KoningsKrabbels professionaliseren. Kickstart WordPress.
80. Iets onvergeeflijks vergeven. Vergeven, Vergeten, Verder…
81. Cursus Frans volgen in Frankrijk.
82. Droomdagboek bijhouden. *doet nog steeds pogingen om ze te onthouden* Begonnen!
83. Monchou taart bakken. Gedaan! Samen met Oudste, heerlijk en voor herhaling vatbaar.
84. Fotograferen waar ik blij van word. Gedaan middels een 365dagenproject.
85. Megamassage meemaken.
86. Moeilijke puzzel puzzelen. Gepuzzeld, uren…
87. Koffie leren drinken.
88. Alle bewaarbende MarktPlaats-en. Verkocht!
89. KoningsKrabbels matchboox maken.
90. Met vriendinnen de USP skaten. Incl. stukje snelweg & Fly-over in Utrecht, zo gaaf!
91. Lunchen met Lief in The Amante Beachclub, onze trouwlocatie op Ibiza.
92. Met liefste vriendin terug naar Texel in het kader van Jeugdsentiment.
93. Apparaat op de kop tikken voor volgevouwen wasmanden.
94. Een hangende Hangmat in de tuin.
95. Op tennisles voor als ik later groot ben.
96. Dineren in het Donker met mijn allerliefste Lief.
97. Een boom planten met geldbriefjesbladeren, liefst in eigen tuin.
98. Mijn Koninklijke KoningsKrabbels bundelen.
99. Alle overbodige vastleggers deleten in Picasa. Delete! #opgeruimdstaatnetjes.
100. Gezinsgezelligheid vast laten leggen. Door Sabine Provoost #dankbaardankjewel
101. Mijn Bucket List publiceren. Gedaan op 11 mei ‘11.
102. TorontoTickets! Logeerpartijtje bij Vriendin & Gezin in Canada. Geweest, was fantastisch!
103. De finish van de MudMasters Obstacle Run halen. Gehaald! Echt en vastgelegd
104. Hoogtevrees hulp inschakelen. Hoogtevreesheld ;-))
105. Kindertolktraining volgen.
106. Wadlopen, waar dan ook.
107. Vervolgcursus Numerologie.
108. Een IMDb App vinden voor Boeken. Gevonden; Goodreads #aanteradenaanrader
109. Keukenverkleuring van Geel naar Wit. Witte keuken met roze muur, blij mee!
110. Ons gezinsgezellige Project-in-Pot afronden.
111. Overwinteren met ons Gezin, Zon, Zon & Zon.
112. Achteroverleunend Leven, al ist maar voor even. Vakantievrij!
113. Finish van de MudMasters halen | 12 kilometer. Gefinisht!
114. Vijf jarig jubileum Koningskrabbels omzetten naar Tien.
115. ColorRun rennen, THE HAPPIEST 5K ON THE PLANET! Finish gehaald met Klaartje! ✓
116. Door Haarlemse straatjes struinen met Ing & Bianc.
117. Naar een lezing van Berthold Gunster. Geweest! Samen met Vriendin Aletha, aanrader!
118. Color Obstacle Run rennen. Inmiddels ingeschreven, 30 augustus is het zo ver.
119. Naar Sensation White with friends #dansendansendansen
120. Vakantieverlenging aanvragen. Gedaan! ;-))
121. Meedoen met de Mud Masters met ons middelste Mannetje. Op verzoek ;-))
122. 365 Good Days in 2014. Momentmomenten vastleggen voor leuk & later.
123. Opnieuw een bezoekje brengen aan Vriendin & Gezin in Canada.
124. Mud Masters in maart, zonder mannen.
125. Het Noorderlicht zien en ervaren.
126. Naar Flavourits Live.
127. 100 Days Of… fotograferen.
128. Weekend weg boeken met Lief. Zomaar.
129. Met ons meisje naar een echte Meisjes Musical.
130. Mijn Online leven, al ist maar voor even, platleggen.

29 reacties leave one →
  1. 25 oktober 2013 17:08

    My goodness, wat een lijst. :-)

  2. 25 oktober 2013 17:53

    Groot gelijk heb je San! Dat pietengedoe ben ik ook behoorlijk zat! Ik zat er nog aan te denken om een berichtje te plaatsen met…FB afsluiten en 6 dec weer online komen…hmmm…lijkt me wel wat! Druk maken om dingen die toch niet gaan gebeuren. Wat heerlijk dat je nu punt 130 gaat waarmaken! Genieten van alle rust, je boek, je kinderen…. wat is er eigenlijk mooier dan dit? Enjoy meisje! (ps. wel weer na het weekend terugkeren hè! ;)) X

    • 28 oktober 2013 19:36

      Tot zes december is als je het mij vraagt
      wel heel lang heel ongezellig hoor Ing!
      Een lang weekend is precies goed, het
      was heerlijk zo, dit ga ik absoluut vaker
      doen. Sterker nog in het vervolg ga ik
      dit combineren met een X-weekend! X

  3. Lieve3 permalink
    25 oktober 2013 18:16

    Hihi, je lijst blijft prachtig.rn wat ben je goed bezig! Ik heb ook de loterij gewonnen! Een boek uitzoeken (had jij twee vliegen in één klap kunnen slaan!) En een appeltaart. Gelukkig lust ik die niet dus heb ik anderen blij gemaakt ;-) Mijn lijst komt nooit openbaar…..ik weet nl dat ik het niet waar kan maken. Suc6 en doorgaan!!! X

    • 28 oktober 2013 19:43

      Aaaaah Nance, ga je hem echt niet openbaar maken?
      Kan ik je niet overhalen? Ben reuze nieuwsgierig!
      Op mijn lijst staan ook dingen die er ongetwijfeld
      nog heel lang op zullen blijven staan en mijn
      postcode…die scharrelrookworst was ook
      niet echt wat ik in gedachten had Haha!

      Liefs! X

  4. 25 oktober 2013 19:51

    Veel rust gewenst! Nr 87 is niet zo moeilijk te halen, begin met een kopje verkeerd😛

  5. Miriam permalink
    25 oktober 2013 23:05

    Lieve san,

    Geniet van de rust!
    Om nog meer rust en ontspanning teweeg te brengen, help ik je graag met het verwezenlijken van punt 85…….
    Na het weekend hebben we wel contact! Nu lekker opkrullen in je hoekie met een boekie. En nu niet constant op de klok gaan kijken hè? ;-)

    Denk aan jou!

    Huggie van mij xxx

    • 28 oktober 2013 20:21

      Hee lieve Mir,

      Dat klinkt goehoed, één van mijn favorieten!
      Gauw even een damesdate of hapje-uit-eten
      plannen met onze mannen kunnen we gelijk
      weer even uitgebreid bijkletsen, zin in!

      Het was heerlijk trouwens zo Offline,
      en ja ook de klok heb ik genegeerd.

      Tot gauw! Liefs voor jou! X

  6. 27 oktober 2013 10:02

    Ik ben een nieuwe volger :-) En ik ben al gelijk fan van je blog…een goed voornemen..even die computer uit…Rust in je hoofd…

  7. 29 oktober 2013 22:21

    En hoe was het offline zijn?? Ik heb het op vakantie in Frankrijk welgeteld 3 dagen volgehouden. Terwijl ik dus echt van plan was 14 dagen cold turkey te gaan.. #fail

    • 30 oktober 2013 10:44

      Dat zijn er dan toch drie ;-))
      Hier was het een lang weekend
      en ik liep eigenlijk vooral tegen het
      praktische aan en niet even wat kunnen
      vragen, afspreken, regelen en doen middels
      een berichtje maar het niet doen was ook
      fijn. Loslaten, het komt wel, laten gaan…
      Kortom; voor herhaling vatbaar!

  8. 29 oktober 2013 22:22

    Oh oeps, overheen gelezen, je gaat t dit weekend doen haha

  9. 30 oktober 2013 09:57

    Wat een heerlijk lijstje. Ik ga er ook eentje maken. Aangestoken ;)

    • 30 oktober 2013 10:55

      Leuk Odette, het is absoluut een aanrader.
      Stilstaan bij dat wat je graag wil doen…
      Ben benieuwd naar jouw lijstje en die
      publiceer je dan ook toch? *lief kijkt*

  10. 13 november 2013 15:32

    Ik wil ook wel zo’n lijst. Ik ga er eens over nadenken. Wat wil ik nou helemaal en wat wil ik nog van dit leven… Ik hoop dat je heel gauw weer wat prachtige dingen af kunt strepen!

  11. Yousra Jaddour permalink
    28 november 2013 14:23

    Wat een onwijs inspirerende Bucket list! Ik zou het liefst mijn zieke kind nu van mijn schoot af werpen om aan zo’n lijst voor mijzelf te beginnen ;-) Ik ga je met veel plezier lezen!!

    • 28 november 2013 22:12

      Wat leuk! Ben reuze benieuwd naar je lijst!
      En die publiceer je dan ook toch? *lief kijkt*

      Leuk dat we zo in contact zijn, beterschap daar…

      • Yousra Jaddour permalink
        1 december 2013 08:18

        Zo’n Bucket list is nog een hele uitdaging, hahaha… Maar als hij af is dan publiceer ik hem :-)

Trackbacks

  1. De bucket list | Dingen die werken
  2. De bucket list

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

