Skip to content

Opendeurdromen…

22 december 2013

Een jaar waarin veranderveranderingen elkaar in razendsnel tempo opvolgden.
Veranderingen die stuk voor stuk te maken hadden met communicatie & contact.
Onuitgesproken woorden, niet terug te draaien beslissingen en een heel bewust óp
tafel. Een van-tafel-tegenhouden omdat doen alsof het er niet is geen optie blijkt.
Mooi en moeilijk tegelijk, het voelt goed maar opeens is niets meer wat het lijkt.

Een jaar waar ik nog vaak aan zal terugdenken omdat ik voor mijn gevoel
alleen maar Nee zei. Nee, Nee, en nog eens Nee en toch kon ik er iets mee.
Bij iedere Nee zei ik tegelijkertijd Ja tegen iets wat ik echt belangrijk vind.
Ja tegen dat wat ik onze kinderen graag wil meegeven.

Al met al een jaar met Moeilijke en Mismomenten die zonder pardon voordringen.
Maar ook een jaar met Momentmomenten waarin de beslissingen die we voor
onze mannetjes namen beter uitpakten dan we zelf hadden kunnen bedenken.
Deze gingen bovendien samen met een opnieuw ontdekt sterk staan als ouders,
als ouders die elkaar na een tijd van strijd weer vinden en er ook samen kunnen staan.

Ook de finish van 6 en 12km Mud, de Monkeybar en de Color Run tikte ik spontaan aan.
Ik genoot van een logeerpartijtje bij Vriendin & Gezin in Canada. Dagenlang mocht ik
met haar en haar gezin mee, mee in hun nieuwe leven, mee in hun nieuwe bestaan.
Na dagenlang kletsenkletsenkletsen en een knuffel konden we er weer tegen aan.

Vriendinnenvriendschap voor altijd, zelfs al hebben we afstand aan de hand.
Naast de allerliefste vriendinnen die ik al jaren rijk ben kwamen er dit jaar,
al dan niet toevallig toe gevallen, mooie mensen op mijn en op ons pad.
Mooie mensen, mooie vrouwen, bijzondere gesprekken, vol vertrouwen.

Ze leren me keer op keer dat je met eerlijk, open en vertrouwd iets opbouwt.
En inderdaad als je niets vertelt, gaat je omgeving het gegarandeerd fout doen.
We kunnen niet in iemand anders hoofd kijken, het leven is nooit zwart-wit en een
worst-case scenario is snel bedacht, klopt meestal niet, heeft mij nooit iets gebracht.
Dat is de conclusie die ik na dit pittige jaar zonder enige twijfel heb kunnen trekken.
Je kent nooit het hele verhaal. Toen ik dit las…zie je wel! Klare taal.

We gaan genieten met gelijkgestemden, genieten van dat wat komt en komen gaat.
Met elkaar ervoor waken, de strijd staken, verbinding maken, ons laten raken.
Rechttoe, rechtaan, ga er maar aanstaan en van mij kun je echt op aan.
Het liefst in een jaar waarin de momentmomenten zonder pardon voor gaan.
Zonder Spagaatsputteren, zonder Spaans benauwd en een Spaar me de details.

Opendeurdromen…hand in hand met Lief & Lievelingen stap ik deze deur door.

40 reacties leave one →
  1. 22 december 2013 16:06

    Mooi!
    Ik ben ook met mijn jaaroverzicht bezig!

    En bedenk maar zo: verandering van spijs doet eten! ;-)
    Verandering hoeft dus helemaal niet erg te zijn.
    Soms moet je gewoon even wennen…..

  2. 22 december 2013 16:52

    We gaan naar kennelijk echt gelijk op. Ik herken zoveel van je woorden. Klinkt als een prachtig jaar vol overwinningen. Ga zo door x

  3. Simone permalink
    22 december 2013 16:52

    Jij mag zoooo ontzettend trots zijn op jezelf.
    Dikke zoen en geniet van al het moois om je heen de komende dagen X

    • 22 december 2013 17:54

      Lieve Simoon,

      Dankjewel, voor deze lieve woorden en meer…
      Jouw luisterend oor, wijze raad en inlevingsvermogen,
      hebben me door de meest moeilijke momenten heen
      geholpen, ben je ontzettend dankbaar! Dikke zoen! X

  4. Manon permalink
    22 december 2013 17:14

    Mooi geschreven en mooi gesproken.
    Ik geniet van je verhalen en de herkenning van situaties,
    je raakt me en je zet me aan het denken, bewust worden en ervaren..
    Ik kijk er naar uit om samen met jou (als expert :-))
    te genieten (hoop ik..) van de 12km MudMasters.
    Ik ben heel blij dat ik je hebt ontmoet dit jaar! X

    • 22 december 2013 17:58

      Zo lief jouw woorden, iedere keer weer.
      Je raakt mij ook en ook ik ben blij dat ik
      jou heb ontmoet en verheug me op ons
      gezamenlijke Mud avontuur! Whieoeoeoe! X

  5. Jolanda permalink
    22 december 2013 19:58

    Hi lieverd, wat heb je ’t weer prachtig verwoord, mooi, geraakt ben ik weer.
    Zo waar, ik kan me er zo in terug vinden. Leuk en top dat ik je heb
    leren kennen en ik hoop dan ook dat die borrel er gaat komen.
    Hele fijne dagen met je gezin, geniet er lekker van met al
    die mensen die je dierbaar zijn.. Dikke knuffel.. Jootje xxxx

    • 23 december 2013 13:16

      Dat komt ongetwijfeld goed Jootje!
      Fijn dat we samen door die deur gaan
      bootcampen én Borrelen prima combinatie ;-))
      Jij ook hele fijne dagen en tot snel! Zoen! X

  6. Conny permalink
    22 december 2013 21:48

    Prachtige terugblik en nu vol vertrouwen naar 2014 ! X

  7. 23 december 2013 09:43

    Als ik iets lees waar vriendschap als belangrijk item in komt doet me dat altijd weer even denken hoe het daarmee bij mezelf staat. En dat kan ik niet zonder BZN achtige spreuken en simpele kindrijmpjes uit een heel ver verleden voor de geest te halen.
    Geniet ook in 2014 vooral van de momentmomenten, ze zijn o zo belangrijk, veel belangrijker dan de langetermijnplannen.

    • 23 december 2013 14:43

      Haha! BZN achtige spreuken? Simpele kindrijmpjes?
      Ga je me nog verklappen welke? Je maakt me nieuwsgierig!

      Inderdaad de Momentmomenten zijn veel belangrijker
      ook dat is me het afgelopen jaar wel duidelijk geworden
      je weet tenslotte niet hoe de situatie over een jaar is.

      Toch zijn plannen ook wat waard, al ist maar voor Leuk.

  8. Zon permalink
    23 december 2013 10:52

    Mooi verwoord, mooie sterke blik naar het komende jaar en verder.
    Fijne dagen en gezond 2014!

  9. 23 december 2013 14:42

    Mooi! Met open vizier het onbekende tegemoet, open staan voor het nieuwe wat er zal zijn en voor veranderingen in het oude. Ik wens je een heel mooi, warm en liefdevol 2014 toe!

  10. Renske permalink
    24 december 2013 13:35

    Weer prachtig geschreven Sandra!
    Fijne kerstdagen en een mooi 2014 toegewenst!
    Groetjes Renske

    • 26 december 2013 22:21

      Lieve Renske,

      Dankjewel…wens jou ook fijne dagen
      en een jaar met mooie momentmomenten.
      Al twijfel ik er niet aan dat dat goed komt.
      zie er een heleboel bij je voorbijkomen!
      Fijn dat we nog altijd in contact zijn…

      Liefs! X

  11. Aletha permalink
    24 december 2013 18:20

    Jaaa daar is ‘ie weer, lastige lessen verpakt in een kadootje van woorden :)) Mooi dame en ik verheug me graag samen met jou op wat komt en komen gaat. Maar eh… nog even over die 12 km mud daar twijfel ik nog even over #maartisniethetzelfdealsseptember #terugkrabbelverschijnselen. Voor nu heerlijke dagen met wok en gezinsgezelligheid en ik zie je snel pfiiiiiieeeeeuw (vuurpijl) of coooome on ;).xx

    • 26 december 2013 22:30

      Je weet terug-trek-truttige-twijfels daar doen we niet aan!
      Come oaaaaan! Wilde je juist vragen of je meedoet met
      inschrijven morgen, de A’dam Arena Urbanathlon ;-))

      Zie je gauw, fijn dat we samen met Mannen & Meisje
      het nieuwe jaar in mogen proosten! Zin in! X

  12. 24 december 2013 20:48

    De slotzin vind ik prachtig: ‘Opendeurdromen… Hand in hand met Lief & Lievelingen stap ik deze deur door’. Dat is uiteindelijk het enige dat we kunnen doen. Vol vertrouwen de toekomst tegemoet. Mooi verwoord.
    Fijne feestdagen!

  13. 25 december 2013 22:25

    Maar een woord: prachtig!

  14. 26 december 2013 23:05

    Ik wens je in ieder geval een fantastisch 2014 toe, en de moed om altijd open eerlijk en trouw aan jezelf te zijn. ’t Zijn inderdaad niet altijd de eenvoudigste keuzes, maar zoals je aangeeft vaak de beste.

  15. 26 december 2013 23:50

    Mooi geschreven! Alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar!

  16. Brigit permalink
    28 december 2013 21:53

    Wauw! Wat een prachtig stuk!!! Je hebt me weer geraakt!
    Fijne jaarwisseling en op naar een mooi 2014!

  17. Sunnyman permalink
    6 januari 2014 06:13

    Mooie blog en zo heeft ieder jaar weer zijn voors en tegens en zijn verassingen. Ook 2014 zal daar vast geen uitzondering op zijn. Een jaar waarin weer keuzes gemaakt moeten worden, beslissingen genomen. Hoop op een goed jaar en wens dat jou en je gezin ook toe ;-)

    • 16 januari 2014 17:48

      Dankjewel…inderdaad een jaar zonder
      veranderveranderingen moeten we ook niet willen.
      Het brengt ons, hoe moeilijk soms ook, verder in veel…
      Hoop met je mee en wens jullie ook alle goeds.
      Fijn dat we in contact zijn!

  18. 16 januari 2014 16:59

    herkenbaar!

    • 16 januari 2014 17:44

      Willeke!

      Hoe fijn kan herkenbaar zijn… Het is trouwens
      gelukt hoor, zie nu je wordpress site achter je
      reactie, eindelijk; je site is zichtbaar!

      Hoop tot gauw! Zoen!

Trackbacks

  1. Opendeurdrammen, | KoningsKrabbels | Weblog van Sandra de Koning - van de Pol
  2. Opgeefgruwels | KoningsKrabbels | Weblog van Sandra de Koning - van de Pol
  3. Leuk, Lief & Leven ♡ | KoningsKrabbels | Weblog van Sandra de Koning - van de Pol
  4. Stroomversnelling | KoningsKrabbels | Weblog van Sandra de Koning - van de Pol

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

