Skip to content

Opruimrommelen…

14 januari 2014

Hand in Hand met Lief & lievelingen stap ik vol vertrouwen het nieuwe jaar in.
Een goed beginnen begonnen genieten we van gezinsgezelligheid en alle tijd.
Alle tijd voor opgeruimd en op orde doen we opruimrommelen met elkaar.
Kinderkamers, kledingkasten, klerezooi alles mag er aan geloven, ook laat ik
Man, Mannetjes & Meisje beloven mee te werken aan een opgeruimd bestaan.

We kruipen achter het schot, mesten kledingkasten uit, gaan er flink tegen aan.
Er worden gelijk oplossingen bedacht om ‘t verdwijnen van rechterbeenbeschermer,
sokken, trainingsbroek en belangrijker nog mijn sokkensorteerstress tegen te gaan.
Blij begonnen mik ik alle opruimrotzooi zonder pardon weg, ik ben er zo aan toe.
Vaak wil ik wel opruimen maar weet ik niet hoe, dan wil ik liefst alles bewaren
en tot in de eeuwigheid laten verjaren. Ook dat kan maar we doen het niet.

Tegelijkertijd doe ik opruimrommelen in de opslagplaats van mijn gedachten
om gedacht en verwacht een plekje te geven en waar nodig opnieuw te beleven.
Het helpt, Ik krijg weer zin om plannen te maken, mijn leven te leven, te geven.
Geven, beleven, verweven, wetend dat warmte en waardering er altijd zullen zijn.
Warmte en waardering in een weten dat er iemand is, zo klein als ik mezelf ken.
Met een luisterend oor, wijze raad en daad, zelfs als ik in een brombui ben.

Mijn Morning Pages blijken daarin een fijne helpende hand te zijn, letterlijk.
Tussen ontwaken en opstaan maak ik tijd voor een handgeschreven krabbel.
Soms met een verdergaan als ik al onder de douche heb gestaan.
Ik maak tijd om gedachten te laten stromen na een nacht vol dromen.
Even stil staan bij dat wat me bezig houdt, blijft, bij dat wat me is overkomen.
Wat doet het met me? Hoe voel ik me? Hoe? Maakt het me moe? Moedeloos? Boos?
Waarom? Heb ik iets gemist? Heb ik me vergist? Expres gewist? Verkeerd beslist?
Met al die vragen begint het te dagen, krijg ik de antwoorden aangereikt.
Antwoorden die me helpen te weten waar ik sta en hoe ik verder ga.

Opruimrommelen, met vuilniszakken erbij maakt het mij serieus blij!
Bewaard, ergernis bespaard, ik weet nu wat ik wil bewaren en bewaken.
Ik wil mezelf motiveren en proberen dat wat bij me blijft te accepteren.
Proberen om het daar te laten waar het hoort, zonder dat het me stoort.

Ondertussen komt het einde van mijn Uitdagende uitdaging al gauw dichterbij.
Met nog een maand te gaan naar 14 februari 2014, heb ik meer dan de helft van de
101 dingen kunnen realiseren. Wat opruimrommelen betreft neem ik deze lijst er
vrolijk in mee, ik vervang, verander en verwijder dat wat er niet meer toe doet.
Ik schrap, ik schrijf en schreef dat wat ik nog dolgraag beleef, bij deze…

1. Een nieuwe baan vinden, liefst per direct.
2. Met ons gezin terug naar onze Trouwlocatie op Ibiza.
3. Samen met middelste boef naar een workshop trommelen.
4. Met vriendinnen rondrollen op de Rollerskatebaan.
5. Parachutespringen, graag een tandemsprong met Olaf.
6. Tien minuten gratis winkelen wens in vervulling laten gaan.
7. Contact zoeken met mijn Jeugdvriendin Ingrid den Hartog.
8. Familie reünie organiseren. (Organisatie met nichtje staat al wel in de planning)
9. Maud & Mitch opzoeken op Ibiza.
10. In alle luxe een cruise maken met mijn Lief.
11. Fotoboeken maken voor de Kidz. Met dank aan Hyves, klik en klaar!
12. Verbouwen, een dubbele dakkapel bovenop ons huis.
13. Met kleinste boef naar het stadion voor een potje voetbal.
14. Leren breien, voor leuk en later. Begonnen! Met dank aan Gert & Ellen.
15. Vervolgcursus gebarentaal volgen en er iets mee doen.
16. Uit ons dak & dansendansendansen op Ibiza.
17. Cd speler op de kop tikken voor mijn Toffe Toyota.
18. Brief aan mezelf schrijven en deze over 10 jaar openen. Geschreven op 11-12-’13
19. In een volle lift op alle knopjes drukken.
20. Oud & Nieuw vieren in het buitenland.
21. Mega massage mee maken.
22. Samen met mijn Lief terug naar Dubai.
23. Broekreparatie cursus volgen bij mijn schoonmoeder.
24. Persoonlijk briefje achterlaten in een biebboek. Gedaan!
25. Een hangende hangmat in onze tuin.
26. Ballonvaren samen met mijn Lief.
27. Skatetocht van meer dan 50 km maken.
28. Cursus Frans volgen in Frankrijk.
29. Koffie leren drinken. Niet gelukt. *staakt pogingen*
30. Lunchen met Lief in The Amante Beachclub, onze trouwlocatie op Ibiza.
31. Samen met Maaike terug naar Texel in het kader van Jeugdsentiment.
32. Apparaat op de kop tikken dat zorgt voor volgevouwen wasmanden.
33. Dineren in het donker, vanzelfsprekend met mijn Lief.
34. Een boom planten met geldbriefjesbladeren, liefst in eigen tuin.
35. Mijn Koninklijke KoningsKrabbels bundelen.
36. Kindertolktraining volgen.
37. Wadlopen, waar dan ook.
38. Vervolgcursus Numerologie volgen.
39. Een IMDb App vinden voor Boeken. Gevonden; Goodreads #aanteradenaanrader
40. Ons gezinsgezellige Project-in-Pot afronden ✓ Wordt vervolgd in 2014.
41. Overwinteren met ons Gezin in gezelschap van Zon.
42. Vijf jarig jubileum Koningskrabbels omzetten naar Tien.
43. Meedoen met de Goodreads Challenge, 100 boeken lezen in 2014
44. Color Obstacle Run rennen. Inmiddels ingeschreven, 30 augustus is het zo ver!
45. Naar Sensation White with friends #dansendansendansen
46. Meedoen met de Mud Masters met ons middelste Mannetje. Op verzoek ;-))
47. Iedere dag mijn Morning Pages schrijven. Handgeschreven krabbels, een heel jaar lang.
48. Opnieuw een bezoekje brengen aan Vriendin & Gezin in Canada.
49. Meedoen met Mud Masters in maart, zonder mannen. Inschrijving ✓
50. Het Noorderlicht zien en ervaren.
51. Naar Flavourits Live. Geweest met Aletha, te leuk!
52. 100 Days Of… fotograferen.
53. Weekend weg boeken met Lief. Zomaar.
54. Met ons meisje naar een echte Meisjes Musical.
55. Mijn Online leven, al ist maar voor even, platleggen. Platgelegd, aanrader!
56. Meedoen met de Urbanathlon in de Amsterdam Arena. Inschrijving ✓
57. Mezelf inschrijven voor een stiltedag. (Stilte Retraite)
58. Opendeurdromen werkelijkheid zien worden.
59. Een mooi moodboard maken.
60. De electricrun rennen.

18 reacties leave one →
  1. 15 januari 2014 18:08

    Jawadde. Impressive. Echt. Succes ! En veel plezier bij de uitvoering.

  2. Maaike permalink
    15 januari 2014 18:15

    Heerlijk weer om te lezen San! XXX

  3. 15 januari 2014 18:50

    Hmmmm ik kan mijn manlief eens aankijken voor nummer 17 op je lijst….er ligt er hier eentje al veel te lang ongebruikt in de kast….

    • 15 januari 2014 18:54

      Dat is lief! De uitdaging zit ‘m alleen in het feit
      dat mijn toffe Toyota een Yaris is en in het
      dashboard past alleen een daarvoor
      bestemde cd-speler…toch bedankt! X

  4. Jolanda permalink
    15 januari 2014 20:02

    Wat vind ik je toch een kanjer, weer zo leuk om te lezen. Weet je ben blij dat ik je heb leren kennen. Ik vind je een bijzonder mens, dikke Xusss…..

    • 16 januari 2014 12:09

      Jootje!

      Ik vind jou ook een bijzonder leuk mens, fijn dat
      we zo op elkaars sportieve pad mochten komen.
      Wie had het kunnen bedenken! Binnenkort doen
      we borrelen hè? Met een proost op het overleven
      van de Urbanathlon en het behalen van de finish ;-))

      Zoen! X

  5. 16 januari 2014 13:20

    haaaai Sannie wat prachtig geschreven weer!!!!
    hoop je snel weer te zien bij ons Tien!

  6. 16 januari 2014 16:55

    59 is leuk, 57 ook……

  7. 18 januari 2014 00:38

    Ik zweer het je: er komt een dag dat enkele van jouw zelfverzonnen woorden opgenomen worden in een woordenboek!
    Morning Pages ken ik niet maar ik doe het sowieso: vaak even een aantekening maken van wat ik vind of denk. Kan altijd handig zijn!
    Nr. 35 vind ik een goed plan. 26 lijkt me gruwelijk! (net zoals nr. 5).
    Nr. 53 ben ik ook aan toe. Nu weet ik het zeker. Het zeurde al een hele tijd ergens in mijn achterhoofd maar na het lezen van deze – uitermate interessante – lijst ben ik overtuigd!

    • 3 februari 2014 15:04

      Haha! Dat zou toch geweldig zijn! Zo af en toe
      zie ik ze al bij vriendinnen voorbij komen op FB ;-))
      Heb jouw beschrijvingen van dag tot dag inmiddels
      gelezen zo leuk! Mooie momenten van stilstaan!
      Heerlijk ook die humor, hou ik van, ik ben fan.

      En inderdaad nummer 5 en 26 zijn gruwelijk,
      vandaar dat ze er nog staan waarschijnlijk.
      En toch wil ik het meemaken. Ooit.

      Ben benieuwd of je nummer 53 al geboekt hebt!

  8. 20 januari 2014 09:37

    ballon varen klinkt erg romantisch! leuk! ciao, Janneke

Trackbacks

  1. Opendeurdrammen, | KoningsKrabbels | Weblog van Sandra de Koning - van de Pol
  2. Leuk, Lief & Leven ♡ | KoningsKrabbels | Weblog van Sandra de Koning - van de Pol

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

