Skip to content

Krabbelkracht

26 juni 2014

Een begin begonnen door mijn hart te volgen, zonder daadwerkelijk doen te overzien.
Zonder te overzien en zonder te bedenken wat ik dacht, wilde ik eigenlijk alleen maar
laten weten dat ik er nog was, dat ik voelde, vond en bedoelde, op zoek naar kracht.

En hoe hard dat nodig was, dat besef ik nu pas, het uit-elkaar-gaan, groot gemis, de
sociale structuur niet kunnen handhaven en het veroordelend oordelen van velen
zorgde ervoor dat ik het ging delen. En door jullie, door al die lieve lezende lezers
kon ik helen, bleef ik delen en nu zijn we maarliefst honderd krabbels verder.

Honderd krabbels over Lief, Leed en Later, krabbels over Leuk en Lachen, over Leven,
Lezen, Lezers maar ook over het Lot, Loslaten, Lastig, Leren, Luisteren, Lef en Liefde.
Ze gaan over mij en zeker niet in de laatste plaats over mijn Lief & Lievelingen.

Koningskrabbels over dingen die niet vanzelf gingen, over dingen die duurden.
In welke richting ik mijn gedachten ook stuurde soms komen er bij mij zoveel emoties
op rij voorbij dat er een enorme chaos ontstaat in de opslagplaats van mijn gedachten.
En hoe het zit, zit het maar dan kun je er op wachten dat de krabbels zich aan me blijven
opdringen, dat ze voordringen op mijn dagelijks denken en dan kan ik, soms volledig
verwart, alleen nog maar luisteren naar de stem van mijn hart. Woorden weten dan
als vanzelf de weg, wat ik ook zeg, ze maken me duidelijk waar ik sta en hoe.
Niets doet er dan nog toe, schrijven, bij mezelf blijven, het helpt. Altijd.

Honderd krabbels, ik blader langs truttige twijfels, vluchtgedrag, verliesverdriet,
vriendschapsveranderingen, vriendinnenvriendschap, studiebolblij, veertig & vrij.
Een loslaatlastig begin begonnen, verzinsels verzonnen middels communicatie in contact.
Mijn bastabesluit, mismomenten, momentmomenten, baldadig, blij, boos, kansloos.
Gezinsgezelligheid, grootgroeigruwels, stil, stilstaan, griezelgedacht & gedaan.

Iedere keer weer blijkt het fijn om niet de enige te zijn, het helpt te weten dat het bij
een ander niet anders is, dat ik me met mijn goedebrilgebrek soms wel, soms niet vergis.
En zelfs al had ik het mis, zelfs als ik krijs, smijt en verwijt, ik kan het in mijn krabbels kwijt.
Ik ben jullie enorm dankbaar voor de duwtjes en voor het bijstaan in raad en daad.
We krijgen er tenslotte geen van allen een gebruiksaanwijzing bij en meelezend,
meelevend, de moeite nemend op wat voor manier dan ook, zo help je mij.

De krabbelkracht blijkt veel sterker dan ik dacht, ik had gewoon nooit verwacht,
ik was er serieus niet op bedacht dat het me zoveel bracht. Toen niet, nu wel.
Bij deze, ik kan jullie niet genoeg bedanken, een dankbaar dankjewel.

Honderd Koningskrabbels, uiteindelijk vond ik mezelf en dat is genoeg.

25 reacties leave one →
  1. Ninja Moeder permalink
    26 juni 2014 22:46

    Van harte met je 100ste krabbel! Wat een mooie prestatie. Ik volg je pas kort maar blijf natuurlijk je krabbels lezen :-D super leuk dat wij elkaar zijn tegen gekomen in blogland! Ps. Mooi moment om te bundelen?

  2. sonja0421 permalink
    26 juni 2014 22:56

    Mooi Sandra. Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Je schrijft …herkenbaar ook voor mij en steunend. Zo helpen we elkaar dan. Dikke liefs.

  3. Maaike permalink
    26 juni 2014 23:04

    Gefeliciteerd lieve San met je 100ste!

  4. johmi@hetnet.nl permalink
    26 juni 2014 23:33

    4 kwartjes……………………WAUW!!!! Een eeuw Koningskrabbels :-)
    Heel mooi San! Gefeliciteerd! En wat mooi wat het je allemaal
    gebracht heeft. Geen slecht idee om te gaan bundelen….
    Ik zeg doen en op de jaarmarkt verkopen!!! Lieverd, ik hoop
    nog vele krabbels te mogen lezen, beleven en meegenieten.
    Het genoegen is geheel aan mijn zijde als ik jou zeg:
    Dankbaardankjewel!!…………………………….Kus Mir

  5. 26 juni 2014 23:58

    Wat een mooie krabbelbabbel!
    Ja, fijnschrijverijblij helpt ook mij.
    Liefs, Narda

    • 27 juni 2014 14:04

      Blij dat ik begonnen ben, iedere keer weer zorgt
      een koningskrabbel die af is voor een jubelstemming!
      En ik ben blij dat wij elkaar tegen kwamen, zomaar..

      Liefs!

  6. Minou permalink
    27 juni 2014 00:24

    Lieve Sandra,
    In bed niet in slaap kunnen komen check ik mijn mail, en jaaa daaar is ie weeer, deze keer alweer de 100ste, dat er nog maar honderden mogen volgen!! Gefeliciteerd dikke kus Minou😘

  7. 27 juni 2014 06:55

    Gefeliciteerd! Dat er nog vele mogen volgen waarin
    je je ei kwijt kunt en lieve en leerzame reacties op komen.

  8. Brigit permalink
    27 juni 2014 17:39

    De 100ste alweer! Gefeliciteerd San! Mooi geschreven weer! xx

  9. Vera van Boogaard permalink
    27 juni 2014 22:28

    Voor mij pas de tweede keer dat ik je krabbel lees, ik mag er dus nog 98 lezen. Wat een prachtige oprechte liefdevolle met gevoel geschreven krabbel. Wat een uniek persoon ben je als je de dingen in het leven zo rakend kunt beschrijven. En nog unieker als je dit met ons wilt delen!

  10. 27 juni 2014 23:51

    Gefeliciteerd! En mooi geschreven weer. En inderdaad; bundelen!
    Zo leuk om je eigen boek uit te geven.

  11. Klaartje permalink
    28 juni 2014 08:45

    Een grote dank voor jou voor het oprecht delen van al die menselijke en echte gedachten die ook mij en vele anderen weet ik zeker, troost bieden, laten lachen, ontroeren, blij maken en laten nadenken over wat er écht toe doet… elke keer weer…xx

    • 29 juni 2014 12:43

      Poeh…met tranen in mijn ogen lees ik je woorden,
      iedere keer weer besef ik hoe rijk ik ben met zoveel lieve
      lieverds dichtbij, het raakt mij vooral dat het leven dan
      zo loopt dat wij op elkaars pad kwamen dankjewel!

      Dikke knuffel en ik hoop je gauw weer te zien! X

  12. 2 juli 2014 13:16

    Prachtig, je 100ste Krabbel. Dat er nog maar vele Krabbels mogen volgen waarin je je ei op jouw onnavolgbare manier kwijt kunt!

  13. 6 juli 2014 20:50

    Heel erg mooi geschreven, gefeliciteerd! Dat er nog maar vele krabbels mogen volgen. :)

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

