Skip to content

Leef, Tijd & Leven…

10 juli 2014

Met mijn verjaardag in het vooruitzicht is dit een mooi moment om mijn
momentmomenten door te gaan strepen en weer even stil te staan bij gedaan.
Jubelend streep ik Nummer 1, een baan vinden door, ik heb een nieuwe baan!

Een baan waarbij ik het huis uit kan gaan stond al heel lang bovenaan mijn lijstje.
Solliciteren, proberen, netwerken, soms was het net werken en toch ook net niet.
Nu heb ik zomaar, spontaan een baan, ik ben in jubelstemming, ik ben echt zo blij!
Kilometers maken, het volume voluit, hakken aan, gaan, even alleen met mij.

Als je deuren dicht doet, al dan niet voor altijd, gaan er tegelijkertijd deuren open.
En natuurlijk blijf ik hopen, blijf ik opendeurdromend wachten tot we samen komen.
Maar het voelt ook goed om nu voor mezelf te kiezen en door te pakken. Op hakken.

Veertig en verder, verder vooruit ging daar opeens mijn exechtgenoot door een ruit.
Met als gevolg een slagaderlijke bloeding, een retourtje OK en wachtenwachtenwachten,
beduusd, bang, wat duurt het wachten dan lang, er ging van alles door onze gedachten.
Wachten op wakker worden, op een weerzien, laat het alsjeblieft meevallen. Misschien.

Voor de mannetjes was het ongrijpbaar daar, de beelden beschrijvend, bang blijvend.
Tranen, het had zo anders af kunnen lopen, zonder vader, zo had het zomaar kunnen zijn.
Hoe kun je het uitleggen, hardop zeggen, als je het zelf ook eigenlijk helemaal niet wil weten.
Iets laat het je niet vergeten, hoe graag je dat ook wil, we kunnen er niet zomaar aan voorbij.
Het gebeuren komt in al onze gezinsgesprekken weer terug, het liefst wil je vlug, stug, door
gaan, blijven staan en alle emoties op rij, voordringende emoties, volledig de baas zijn.
Dat is uiteindelijk niemand gelukt want hoe groot ook, wat zijn we dan immens klein.

Inmiddels is het St. Antonius abonnement weer opgezegd, bij deze vastgelegd. Nu echt.
We kopen hooguit nog een strippenkaart, nu enigszins bedaard komen we lamgeslagen
weer tot leven, het leven…blijer dan blij ben ik dat we nog bij elkaar kunnen zijn.

Blij ben ik, iedere keer weer met een ieder dichtbij en morgen ben ik ook nog jarig!
Van veertig naar één-en-veertig, veertig en vrij is er van alles veranderd in mij.
Tegelijkertijd blijft het vertrouwd, als iemand echt van je houdt doet ’t er niet toe.
‘Oud worden is leuk maar oud zijn niet’ om maar even met de woorden van mijn
oma te spreken. Met een leeftijdsverschil van veertig jaar zijn mijn ongemakken
een makkie, het mag duidelijk zijn dat het alleen om aftakeltruttige twijfels gaat.

Mijn oren werkte al nooit naar behoren en het vermogen van mijn ogen gaat
inderdaad achteruit, voortdurend turend lijken de letters, waar ik ook kijk, te klein.
Mijn zilverkleurige uitgroei groeit sneller dan ik het kan bijwerken en mijn gezicht
begint serieus te rimpelen, een kort nachtje laat zich gelijk zien en toch kan het
me niet boeien, niet echt, zo zonder gevecht, oprecht, echt, alles gezegd.
Uiteindelijk valt alles samen, alles wat er voor mij echt toe doet.

Morgen is het voor mij feest, dan krijg ik kusjes, knuffels, kaartjes, een
stapel cadeaus en ik kan zelfs trakteren, op morgen verheug ik me het meest!

1. Een nieuwe baan vinden, liefst per direct. Gevonden! Als Planner bij Partou *blij kijkt*
2. Met ons gezin terug naar onze Trouwlocatie op Ibiza.
3. Samen met middelste boef naar een workshop trommelen.
4. Met vriendinnen rondrollen op de Rollerskatebaan.
5. Parachutespringen, graag een tandemsprong met Olaf.
6. Tien minuten gratis winkelen wens in vervulling laten gaan.
7. Contact zoeken met mijn Jeugdvriendin Ingrid den Hartog.
8. Familie reünie organiseren. (Organisatie met nichtje staat al wel in de planning)
9. Maud & Mitch opzoeken op Ibiza.
10. In alle luxe een cruise maken met mijn Lief.
11. Fotoboeken maken voor de Kidz. Met dank aan Hyves, klik en klaar!
12. Verbouwen, een dubbele dakkapel bovenop ons huis.
13. Met kleinste boef naar het stadion voor een potje voetbal. ✓ FCU – Pec Zwolle, 2-1.
14. Leren breien, voor leuk en later. Begonnen! Met dank aan Gert & Ellen.
15. Vervolgcursus gebarentaal volgen en er iets mee doen.
16. Uit ons dak & dansendansendansen op Ibiza.
17. Cd speler op de kop tikken voor mijn Toffe Toyota.
18. Brief aan mezelf schrijven en deze over 10 jaar openen. Geschreven op 11-12-’13
19. In een volle lift op alle knopjes drukken.
20. Oud & Nieuw vieren in het buitenland.
21. Mega massage mee maken.
22. Samen met mijn Lief terug naar Dubai.
23. Broekreparatie cursus volgen bij mijn schoonmoeder.
24. Persoonlijk briefje achterlaten in een biebboek. Gedaan! Het is al gevonden ook ;-))
25. Een hangende hangmat in onze tuin.
26. Ballonvaren samen met mijn Lief.
27. Skatetocht van meer dan 50 km maken.
28. Cursus Frans volgen in Frankrijk.
29. Koffie leren drinken. Niet gelukt. *staakt pogingen*
30. Lunchen met Lief in The Amante Beachclub, onze trouwlocatie op Ibiza.
31. Samen met Maaike terug naar Texel in het kader van Jeugdsentiment.
32. Apparaat op de kop tikken dat zorgt voor volgevouwen wasmanden.
33. Dineren in het donker, vanzelfsprekend met mijn Lief.
34. Een boom planten met geldbriefjesbladeren, liefst in eigen tuin.
35. Mijn Koninklijke KoningsKrabbels bundelen.
36. Kindertolktraining volgen.
37. Wadlopen, waar dan ook.
38. Vervolgcursus Numerologie volgen.
39. Een IMDb App vinden voor Boeken. Gevonden; Goodreads #aanteradenaanrader
40. Ons gezinsgezellige Project-in-Pot afronden ✓ Wordt vervolgd in 2014.
41. Overwinteren met ons Gezin in gezelschap van Zon.
42. Vijf jarig jubileum Koningskrabbels omzetten naar Tien.
43. Meedoen met de Goodreads Challenge, 100 boeken lezen in 2014
44. Color Obstacle Run rennen. Inmiddels ingeschreven, 30 augustus is het zo ver!
45. Naar Sensation White with friends #dansendansendansen
46. Meedoen met de Mud Masters met ons middelste Mannetje. Op verzoek ;-)) ✓ Zo leuk!
47. Iedere dag mijn Morning Pages schrijven. Handgeschreven krabbels, een heel jaar lang.
48. Opnieuw een bezoekje brengen aan Vriendin & Gezin in Canada.
49. Meedoen met Mud Masters in maart, zonder mannen. Afgehaakt. #gestuiterdstuitje
50. Het Noorderlicht zien en ervaren.
51. Naar Flavourits Live. Geweest met Aletha, te leuk!
52. 100 Days Of… fotograferen.
53. Weekend weg boeken met Lief. Zomaar. Geweest! ♡
54. Met ons meisje naar een echte Meisjes Musical.
55. Mijn Online leven, al ist maar voor even, platleggen. Platgelegd, aanrader!
56. Meedoen met de Urbanathlon in de Amsterdam Arena. Inschrijving ✓ Finish
57. Mezelf inschrijven voor een stiltedag. (Stilte Retraite)
58. Opendeurdromen werkelijkheid zien worden.
59. Een mooi moodboard maken.
60. De electricrun rennen. Gedaan! In A’dam, met Aletha, Bianc & Manon.

32 reacties leave one →
  1. 10 juli 2014 07:17

    Een dikke proficiat bij voorbaat :) :) :) .
    Tip: maak je lijstjes niet té lang. Je hebt al heel wat mooie dingen afgewerkt, maar er lijkt nog één en ander voor de boeg.

    • 12 juli 2014 13:52

      Dankjewel voor de dikke proficiat!
      Met een begin begonnen, 111 te doen in 1001
      dagen, is mijn lijst nu al een heel stuk korter ;-))
      Inmiddels doet de uitdaging er niet echt meer toe,
      het is vooral leuk om af en toe stil te staan bij gedaan.

      Fijn weekend voor jou!

  2. 10 juli 2014 10:32

    van harte met je verjardag natuurlijk en je baan!!! eindelijk!!! fantastisch!!!!!!! en goodreads is zeker top ik geniet dagelijks van al je heerlijke boekentips, ook mijn ereader gaat mee mijn kist in!!!!

  3. Gonny de Koning permalink
    10 juli 2014 11:30

    Wat heb je het allemaal weer mooi opgeschreven Sandra!
    Ik kan zeggen dat naarmate je ouder wordt, je ook rustiger wordt!
    Dan zijn de uiterlijkheden niet meer zo belangrijk, daar ben jij
    inmiddels ook wel achter is het niet? Succes met je baan.
    En pluk de dag samen met degenen die je lief zijn!
    Liefs Gonny

    • 12 juli 2014 14:00

      Dankjewel lieve Tante, zo is het inderdaad.
      Als ik nu terug kijk naar alles wat er is veranderd
      besef ik dat alle veranderingen en dingen die gebeuren
      ervoor zorgen dat je soms heel anders in gaat staan…

      Tot gauw! Liefs San

  4. 10 juli 2014 22:22

    Gefeliciteerd! Met je verjaardag, je nieuwe baan
    en alle mooie dingen om je heen!

  5. heidtjeblogt permalink
    10 juli 2014 22:57

    Van harte gefeliciteerd alvast! Mooi geschreven weer! X

  6. heidtjeblogt permalink
    10 juli 2014 22:59

    Oh en nummer 57 wil ik ook doen, nu nog de lef vinden

  7. Ingrid permalink
    11 juli 2014 09:27

    Alvast gefeliciteerd mooi mens!! Nog heel veel mooie Jaren erbij xx

  8. Jolanda permalink
    11 juli 2014 11:43

    Mop, gefeliciteerd met weer een mooi stuk, zo herkenbaar… Wat wordt ik toch altijd blij van je verhalen en geraakt. Dat er nog velen mogen volgen..
    Dikke knuffel tot snel, want dat roseetje zit nog in het vat…. :-)
    Dikke knuffel

    • 12 juli 2014 14:08

      Jaaa dat rosé-tje zit inderdaad nog in het vat!
      Met de zomer in het vooruitzicht moet dat ergens
      goed komen toch? Tot die tijd Bootcampen we braaf ;-))

      Dikke knuffel terug! X

  9. 12 juli 2014 14:09

    Gefeliciteerd met je baan! Heerlijk om weer wat van het lijstje af te strepen. En alvast van harte met je verjaar dag.

  10. 12 juli 2014 23:43

    Happy birthday, wij zijn blijkbaar van hetzelfde jaar,…..en ik begrijp je perfect over dat grijzende haar en rimpelende gezicht om nog maar te zwijgen of ik pas gisteren 40 werd en over minder dan 2 maand 41 word, dan ben je echt 40+, gelukkig is mijn bucket list niet meer zolang als de jouwe, maar die baan, die krijgt toch ook meer en meer prioriteit,……

  11. 13 juli 2014 09:16

    Mooi mens ben je toch.
    De energie spat van je af! X

  12. 13 juli 2014 09:54

    Gefeliciteerd!
    Mijn lijstje is korter; ik zoek alleen een baan …..
    Succes met het verwezenlijken van jouw andere doelen.
    Vriendelijke groet,

  13. 13 juli 2014 22:22

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag! En je baan natuurlijk!

  14. 15 juli 2014 09:14

    Gefeliciteerd met je verjaardag en nieuwe baan! Geweldig!

    Dat is toch een mooi cadeau, aan jezelf zo op je veertigste. Bij veertig begint het leven zeggen ze toch. Jij gaat duidelijk weer een nieuw pad op.
    Heerlijk voor je.

    Heb weer genoten van je stukje, je speelt zo lekker met letters/woorden.
    Het ga je goed en een heel fijn 41e levensjaar gewenst.

    Lieve groet,

    • 24 juli 2014 21:46

      Ja hè? Ein-de-lijk dan toch…ben er echt zo blij mee!

      Geloof vast dat het begonnen is, als dat al niet zo was ;-))
      En inderdaad een nieuw pad dat past, in alle opzichten…

      Liefs!

  15. 25 juli 2014 11:07

    Mooi dat je al zoveel dingen door hebt kunnen strepen op je lijstje en wat fijn dat je een nieuwe baan hebt! Tegenwoordig begint het leven pas bij 40 plus lijkt het wel als ik om mij heen kijk! Je had het over je trouwdag en ik feliciteerde je maar ik zie dat jullie niet meer bij elkaar zijn? Mooi hoe je over je ex schrijft hij blijft toch altijd de vader van jullie kinderen. Hoe jij ermee omgaat kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen. Fijne zomer Sandra

    • 25 juli 2014 12:25

      Het lijkt inderdaad te beginnen bij 40+ in goede zin dan ;-))
      Peet en ik zijn inderdaad niet meer bij elkaar maar hij blijft
      voor mij altijd dichtbij, we blijven tenslotte samen ouders.

      En mijn trouwdag was echt mijn trouwdag ik ben opnieuw
      getrouwd met mijn jeugdliefde Rob, nu vijf jaar geleden.

      Wens jou ook een zonnige zomer! Liefs!

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

