Skip to content

Spruitjes & Sprookjes

31 augustus 2014

In vakantievrij voorbij, zet ik in gedachten alles weer voor mezelf op een rij.
Broodtrommels en bekers om te vullen, gymspullen, ook Agenda is weer in beeld.
Blij dat ik nu kan aanschuiven achter mijn bureau ervaren ze dat thuis niet altijd zo.
Met mijn nieuwe baan is het nog altijd wennen aan mijn komen en veelvuldig gaan.
Natuurlijk wil ik graag op het schoolplein staan maar dat kan ook naast mijn baan.
En hoe loslaatlastig ook, als ze beteuterd kijken, mijn knuffels vasthouden of juist
ontwijken, in loslaten, in een amper in de gaten ben ik bovendien zo weer thuis.

Het is onmogelijk om er altijd voor ze te zijn bij twijfels, teleurstelling en tegenslag.
We kunnen alleen tijd maken, ervoor waken, proberen om er zoveel mogelijk te zijn.
Om er te zijn, in groot, klein, waar nodig, overbodig, zelfs op momenten dat het niet mag.
Er zijn,  er op terugkomen, beschikbaar daar met luisterend oor, geven we hieraan gehoor.
Soms luisterend naar onverwacht, naar oplossingen die naar voren worden gebracht.
Hoe klein ze ook zijn, zien wie ze zijn, ik zie een weten, probeer dat niet te vergeten.

Ondertussen zocht ik een vervolg opleiding, ik wil opnieuw nieuwe stappen zetten.
Gevonden, ingeschreven en bevestigd gaat in deze, na hopen, ook een deur open.
Het klopt, het past, staat vast en ik laat opnieuw gaan wie ik denk te moeten zijn.
Ook nu luister ik naar mijn gevoel met een voor mij, vooralsnog onbestemd doel.

Blij ben ik dat het leven me iedere keer weer meeneemt, het zorgt er met een
regelmaat voor dat ik serieus in jubelstemming verkeer, zo ook gisteravond weer.
Na al maanden in de weer met bedenken dat we onze outfits nog moesten bestellen.
Lieten we het ook deze keer weer op de laatste weken aankomen en ondanks spijt van
niet eerder begonnen, kwam het zoals altijd goed en waren we toch nog ruim op tijd.
Op tijd om te combineren, te modeleren, dixieproof te denken, zonder sprintje achter
de postbode aan, trokken we het in altijd-weer-spannend aan, op tijd om te gaan.

Als in een sprookje naar de Spruitjes zonder bedacht wie we nou eigenlijk waren.
Pas onderweg deden we die kennis vergaren, dat hadden we ons kunnen besparen.
Eenmaal daar zagen ze het meteen, misschien niet iedereen maar dat deed er niet toe.
Wij waren er, als in de Film mochten we op de foto met Brad Pitt, George en B.A. Baracus.
Dat dus, in combinatie met gezellig gezelschap en zakken popcorn in alle smaken
was daar alle tijd om te socializen met generatiegenoten en een dansje te maken.

Onbezorgd en blij, zijn er velen met mij die vandaag brak op de bank nagenieten.
Alhoewel wijntjes in pullen, zonder nadenken laten vullen en lang opblijven,
op onze leeftijd wellicht zorgt voor een ietsjepietsje spijt, genieten we altijd.
Zoals ieder jaar ben ik de heren die het organiseren dankbaar voor dit feest.
Voor even worden wij moeders weer meisjes, terug van weggeweest.

18 reacties leave one →
  1. 31 augustus 2014 22:37

    Eerlijk, ik kijk er niet echt naar uit, maar geen keuze, morgen start alles weer opnieuw en maken we er weer het beste van,…

    • 31 augustus 2014 22:42

      Nee, ik zou het liefst een vakantieverlenging aanvragen,
      vorig jaar had mijn poging helaas weinig resultaat ;-))

      Sterkte morgen, over een paar weken weten we niet beter…

  2. 1 september 2014 06:00

    Succes met je nieuwe baan San.
    Tja, vertel mij wat, ben gewoon 1 hoopje ellende na een avondje doorzakken tegenwoordig! Xxx

  3. 1 september 2014 10:16

    Zonder al te veel veren in je achterste te stoppen, wat overigens vrij lastig gaat op dit moment want je ligt brak op de bank: Ik begin echt een enorme fan van jouw schrijven te worden. Ik heb deze mooie vorm nog niet eerder gelezen. Ik heb eigenlijk een schurfthekel aan het woordje fan. Laat ik het dan houden op enorme liefhebber. Ja, I love it!

    • 3 september 2014 11:51

      Haha! Dankjewel Marion, doet me goed dat te horen!
      Ben inmiddels van de bank gekomen, het kan nu ;-))

      Hoe dan ook, leuk om zo in contact te zijn!

      Fijne dag voor jou…

  4. johmi@hetnet.nl permalink
    1 september 2014 18:43

    Ben ik dan echt de enige die blij is dat alles weer in t ritme gaat????
    En wat heerlijk dat je je weer even meisjemeisje hebt kunnen voelen, inclusief verkleedpartijtje die geen enkele uitleg behoefde……………………

    • 3 september 2014 11:55

      Blijkbaar Mir…maar ik geef toe; ritme, regelmaat en ruimte
      heeft ook wel weer wat en wij kunnen hopelijk gauw weer
      een theetje doen saam, das echt veels te lang geleden!

      Het was een heerlijk avondje dansendansendansen,
      hopelijk ga je volgend jaar wel weer mee!

      Tot gauw… Dikke zoen! X

  5. 1 september 2014 22:04

    Ik wens je alle succes met die vervolgopleiding
    (en dat ze de deuren die je wilt openen opent).

  6. Aletha permalink
    3 september 2014 06:59

    Volgend jaar doen we het ECHT anders ;) Het was heerlijk, een fijne afsluiting van een heerlijke vakantie! En hoe fijn om nu je werk met thuis te kunnen combineren en daar past nog best een opleiding bij. Ik hoor er graag alles over bij een theetje. Liefs en geniet van je vrije dag…

    • 3 september 2014 11:59

      Haha! Dat moet ik nog zien…misschien kunnen we
      tijdens dat theetje Agenda & Agenda vast naast elkaar
      leggen, een dag plannen en dan voor spruitjes op pad ;-))

      Jij ook! Geniet van vrij-zijn in gezelschap van Zon! X

  7. 3 september 2014 21:59

    Leuk! Een nieuwe baan én een vervolgopleiding! Veel succes én plezier toegewenst!

  8. 5 september 2014 10:24

    Succes en veel plezier met je opleiding en baan :)
    Ik heb nu nog een week vakantie voordat alles weer begint… #genieten

    • 12 september 2014 09:33

      Dankjewel, hoop dat jij nog volop hebt kunnen genieten
      van jullie laatste weekje vrij, hier zitten we er alweer
      helemaal in, vakantievrij volledig voorbij…

  9. 6 september 2014 00:43

    ‘Alhoewel wijntjes in pullen, zonder nadenken laten vullen en lang opblijven, op onze leeftijd wellicht zorgt voor een ietsjepietsje spijt’ – ietsjepietsje?? Zeg maar gerust op sommige momenten: Veel Spijt. Heel Veel Spijt. Maar ja, je af en toe weer dat meisje van toen voelen, daar moet je wat voor over hebben :-D Ik had de vakantie graag ook nog met wat weken verlengd hoor. Die regelmaat nu weer… brrr…
    Succes met de opleiding!

    • 12 september 2014 09:38

      Haha! En dan niet alleen door het vullen van de pulen.
      Dansendansendansen doet onze voeten ook geen goed,
      met platgedanste voeten zijn we naar huis gestrompeld ;-))

      Inderdaad…aftellen dan maar, op naar de herfstvakantie!

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

