Skip to content

MetMezelfMomenten…

14 september 2014

In stilte, stil, stilstaan zie ik jou in de vrouw die op je lijkt, ik zie wat je me aanreikt.
Een steeds weer tegenkomen, in mijn denken en dromen waar ze ook komen.
Groot gemis is voor nu en voor altijd verweven in mijn leven en beleven.
Ik besef dat gemis niet meer weg te denken is, zelfs niet voor even.

Onlosmakelijk met elkaar verbonden gaat Liefde aan grenzen voorbij.
Aan grenzen, aan wensen, zelfs bij niet zien, niet meer horen en verloren.
Het gemis komt voor mij altijd in onverwacht, in een totaal niet op bedacht.
Dan zie ik je terug in een vrouw die naar me kijkt, waar je als ik dichterbij kom
niet eens op lijkt en dan wil ik alleen maar dat je het wel bent. Zou kunnen zijn.

Met een aangereikt stilstaan kan ik stoppen met voorbij gaan, aan dat wat ik voel.
In de met mezelf momenten mag al mijn verdriet en mijn pijn, er zonder pardon zijn.
Het blijkt lastig, ik kan alleen proberen te accepteren dat dit gemis voor altijd bij me is.
Dat het nu voor altijd bij me hoort en dat het in een niet gehoord, niet zal verdwijnen.
Tegelijkertijd is het fijn dat ze er in alles bij mag zijn en dat ik kan helen door te delen.

In een gehoord, in een helder, in hapklare brokken, in vastgelegd en hardop gezegd
vind ik mijn kracht. Ik voel verandering in gewacht, nagedacht, bijgesteld verwacht.
Het blijft bijzonder om dit te kunnen delen en om te ontdekken dat we waar nodig
kunnen afstemmen op de frequentie gelijkgestemd, dat we niet worden geremd.
In een spiegelen, spontaan, van jou kan ik op aan, in tegen jou gezegd, al dan
niet uitgelegd voel ik in voortdurend gemis ook dat ze er is en er altijd zal zijn.

Ondertussen gaan Agenda en Ik de strijd met tijd weer aan, in spontaan zie ik
weken en weekenden vol staan met verplicht, gezwicht en in-en-uit-zicht zien.
We hebben bovendien onze Oudste die er op uit gaat tot voor ons zo laat, dat het
serieus over opblijven gaat en dat valt de dag erna niet mee, die telt dan voor twee.
Tegelijkertijd kijk ik hem trots na; een stuk, stoer en sociaal, opeens is hij het allemaal.

Moeders werd ook nog vastgelegd in een net echt. Met een gewonnen begonnen
mocht ik op stap met Maureen een bijzonder plekje moest het zijn, ik wist het meteen.
Het werd een plek tussen de twee woonplaatsen in, beide belangrijk voor ons gezin.
In de ene plaats ben ik geboren, heb ik gebaard, heb ik nog een oma, hoogbejaard,
en daar wonen de Mannetjes als ze bij hun vader zijn en in de andere plaats,
die is weliswaar klein daar wonen wij, ik zou nergens anders willen zijn.

MetMezelfMomenten…stil staan bij mijn leven, al ist maar voor even.

34 reacties leave one →
  1. Klaartje permalink
    14 september 2014 20:48

    Mooi Sandra, heel herkenbaar beschreven hoe gemis voelt. Xx

  2. 14 september 2014 21:22

    Beseffen dat er naast het gemis dat je voelt, dat je in je diepste binnenste meedraagt toch nog plaats is voor fijne momenten dat geeft je ongetwijfeld een goed gevoel. Dat is leven, dat is doorgaan….

  3. 14 september 2014 22:48

    Een brok in mijn keel.
    Prachtig. Xxx

  4. 15 september 2014 06:36

    Af en toe moet je tijd maken voor
    zo’n MetMezelfMoment – het doet zo’n deugd!

  5. 15 september 2014 08:27

    Heel erg mooi San. Gemis blijft altijd, tijd heelt geen wonden,
    tijd vervaagt alleen wel de scherpe kantjes. xx

    • 19 september 2014 13:37

      Inderdaad Anja, ergens wil je het afsluiten en het gevoel
      niet meer hoeven voelen. Tegelijkertijd helpt het om er
      juist bij stil te staan, om vervolgens weer verder te gaan.

  6. 15 september 2014 10:28

    Prachtig geschreven lieverd, koester je momenten
    met jezelf zodat ze je dierbaar worden. Haal uit
    iedere ervaring het positieve wat de mooiste lessen zijn ;-)

    Wens je alle liefde en licht X

  7. 15 september 2014 20:31

    Ow wauw ontzettend mooi beschreven hoe het
    gemis kan voelen……. brok in mijn keel….

  8. Aletha permalink
    15 september 2014 22:30

    Met jezelf maar toch is ze erbij, dat kan niet anders, heel mooi San! Benieuwd naar de foto’s en zin in een ladiesnight, jij? Xx

  9. 16 september 2014 08:19

    Heel herkenbaar stil, luid en duidelijk. Mooi!

  10. Jolanda permalink
    16 september 2014 08:28

    Gemis, i know…… Het is zo grrrrrr …. Genieten van al het moois, het is waar, maar het blijft met dat gemis soms zo zwaar, herkenbaar!!
    Prachtig geschreven, kippenvel again….. Dikke knuffel

  11. Flavie permalink
    18 september 2014 17:31

    Wauw… mooi!

  12. Anna~Maria del Carmen permalink
    19 september 2014 16:11

    Dank je wel….. Kom dit te lezen op een wel
    …HEEL BIJZONDER MOMENT!!!!!!!

  13. Ingrid permalink
    21 september 2014 20:03

    Mooi verwoord. Sterkte meis

  14. 21 september 2014 20:25

    De strijd met je agenda moet je altijd winnen.
    Mijn agenda is deels digitaal en deels in mijn geheugen.
    Vergissingen daar gelaten verlies ik het ook wel eens.

    Mijn plan is nu om vooral te genieten van de leuke mooie momenten.

    Dat wens ik jou ook toe.

    Vriendelijke groet,

    • 24 september 2014 09:10

      Dankjewel Rob, het blijft fijn om de momenten
      af te kunnen wisselen, stilstaan en verdergaan.
      En Agenda & Ik, we leren het wel. Ooit ;-))

      Fijne dag voor jou!

  15. Rebelse Huisvrouw permalink
    22 september 2014 19:56

    Prachtig verwoord. Deze vorm van schrijven
    en verwoorden zit in je, dat is echt een talent!

    • 24 september 2014 09:28

      Dankjewel! Wat een mooi complimentmoment.

      Het is grappig om te ontdekken dat ik dat ook
      steeds meer zo zie en ervaar tijdens het tikken
      van mijn teksten. Toch blijf ik me verbazen als ik
      mijn eigen Koningskrabbels dan nog eens na lees.
      Het is van mij en toch kan ik er som niet helemaal bij.

  16. 29 oktober 2014 13:18

    Prachtig geschreven, ben diep onder de indruk.
    Lees graag met je mee!

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

