Skip to content

Opendeurdurven…

11 januari 2015

Opeens was het weer een chaos in de opslagplaats van mijn gedachten.
Het bracht me bij niet kunnen voldoen aan verwacht en ik ging opnieuw in
sneltreinvaart door alle gevoelslagen heen, toch wist ik meteen waar ik stond.
Truttige twijfels negerend stelde ik vast dat ik dit daadwerkelijk vond en voelde.
Volledig verrast ontdekte ik dat ik niet eens hoefde uit te leggen wat ik bedoelde.
Hoe moeilijk het ook is, ik zie nu de rode draad die door mijn leven gaat en ben
dankbaar voor vasthoudend, hou me vast en houvast, dichterbij dan ik dacht.

Ik besef dat ik in durven en doen mijn grens krampachtiger bewaak dan nodig.
Vastberaden gooi ik niet nodig, overbodig, verstoord en niet gehoord overboord.
Het zorgt voor een gevoel van vrij zijn, vrijheid, bevrijd, ein-de-lijk, na al die tijd.
Tot van alles bereid, geef ik mezelf de tijd om voorzichtig te voelen tot waar.

Ondertussen zie ik ons meisje, ze knutselt, kleurt, plakt onze ramen vol met
tekeningen, dopjes, gedecoreerde wc rollen, dingen, terwijl ze blij staat te zingen.
K3 klanken, onzinnige en zelfverzonnen zinnen, ze koppelt ze moeiteloos aan elkaar.
Terwijl ik in gedachten dankbaar, de herinneringen aan vandaag, aan haar, vrolijk,
vrij, onbevangen en blij, momentmomenten met mijn meisje, voor altijd bewaar.

Ze laat me stil staan om vervolgens weer verder te gaan en ik moedig mezelf aan
om dit jaar in durven en doen, vrolijk, vrij, onbevangen en blij in het leven te staan.
Het leven lijkt soms van toevalligheden aan elkaar te hangen en in onverklaarbaar
brengt het mij, als ik nu terug kijk naar het afgelopen jaar, daar waar ik wil zijn.
Hoog tijd om op mijn lijst dat wat is geweest door te strepen, de lijst langer te
maken en naast grenzen bewaken en krampachtig staken, volledig te ontwaken.

Naast mijn grens ligt een wens, die opendeurdromen, hoe dan ook, uit laat komen.

1. Een nieuwe baan vinden, liefst per direct. Gevonden! Als Planner bij Partou *blij kijkt*
2. In ’t kader van jeugdsentiment, met vriendin rondrollen op een rollerskatebaan.
3. Gezinsgezellig compleet terug naar onze Trouwlocatie op Ibiza.
4. Broekreparatie cursus volgen bij mijn schoonmoeder.
5. Parachutespringen, graag een tandemsprong met Olaf.
6. Tien minuten gratis winkelen wens in vervulling laten gaan.
7. Contact zoeken met mijn Jeugdvriendin Ingrid den Hartog.
8. Familie reünie organiseren.
9. Dineren in het donker.
10. In alle luxe een cruise maken samen.
11. Met ons meisje naar een echte Meisjes Musical.
12. Verbouwen, allereerst een dubbele dakkapel op ons huis.
13. Met kleinste boef naar het stadion voor een potje voetbal. ✓ FCU – Pec Zwolle, 2-1.
14. Samen met Maaike terug naar Texel in het kader van Jeugdsentiment.
15. Vervolgcursus gebarentaal volgen en er iets mee doen.
16. Uit ons dak en dansendansendansen tot laat op Ibiza.
17. Cdspeler op de kop tikken voor mijn Toffe Toyota. ✓ Nu mijn cd collectie nog updaten.
18. Vijf jarig jubileum Koningskrabbels omzetten naar Tien.
19. In een volle lift op alle knopjes drukken.
20. Oud & Nieuw vieren in het buitenland. Met Man & Meisje in Belgique ;-))
21. Het Noorderlicht ervaren en de herinnering bewaren.
22. Opnieuw een vakantie boeken naar Dubai.
23. Meedoen met de Urbanathlon in de Amsterdam Arena. Finish ✓
24. Persoonlijk briefje achterlaten in een biebboek. Gedaan! Het is al gevonden ook ;-))
25. Een hangende hangmat ophangen in onze tuin.
26. Ballonvaren ervaren samen met mijn Lief.
27. Skatetocht van meer dan 50 km maken.
28. De Franse taal leren in Frankrijk.
29. Druiven stampen met blote voeten.
30. Overwinteren met ons Gezin in gezelschap van Zon.
31. Lunchen met Lief in The Amante Beachclub, onze trouwlocatie op Ibiza.
32. Apparaat op de kop tikken dat zelf zorgt voor volgevouwen wasmanden.
33. Iedere dag Morning Pages schrijven. Handgeschreven krabbels, een jaar lang.
34. Opnieuw een bezoekje brengen aan Vriendin & Gezin in Canada.
35. Een boom planten met geldbriefjesbladeren, liefst in eigen tuin.
36. Megamassage meemaken van minstens een uur ;-))
37. Wadlopen, waar dan ook.
38. Kindertolktraining volgen. Begonnen met de opleiding Luisterkind.
39. Fotograferen; 100 dagen dezelfde dingen.
40. Vervolgcursus Numerologie volgen. Numerologische logica ♡
41.. Een IMDb App vinden voor Boeken. Gevonden; Goodreads #aanteradenaanrader
42. Ons gezinsgezellige Project-in-Pot afronden ✓ Wordt vervolgd in 2015.
43. De electricrun rennen. Gedaan! In A’dam, met Aletha, Bianc & Manon.
44. Mijn Online leven, al ist maar voor even platleggen. Platgelegd. Aanrader!
45. Meedoen met de Goodreads Challenge, 100 boeken lezen in 2014. Op het nippertje ✓
46. Color Obstacle Run rennen. Finish ✓
47. Weekend weg boeken met Lief. Zomaar. Geweest! ♡
48. Meedoen met een Obstacle Run met ons middelste Mannetje. ✓ Zo leuk!
49. Mudmomentmomenten ervaren met al mijn mannen. Inschrijving ✓
50. Mezelf inschrijven voor een stiltedag. (Stilte Retraite)
51. In 2015, 15 keer een X-weekend strepen in Agenda.
52. Opendeurdromen zonder drammen uit laten komen.

14 reacties leave one →
  1. 12 januari 2015 05:42

    Allereerst gefeliciteerd met je jubileum, vijf jaar. Poeh! Nummer 14 lijkt me ook leuk. Ik was daar met een grote groep vrienden toen ik net 16 was. We stonden op de camping ‘Koogerstrand’. En jij?

    • 14 januari 2015 09:19

      Hee lieve Narda,

      Dank voor de felicitaties, inmiddels is het al
      een 7-jarig jubileum. Toevallig net aangetikt op
      10 januari, bizar zo lang hè? En jij dan?

      Denk dat wij 19 waren toen we met vriendinnen in
      de appartementen achter de Toekomst logeerden.
      Het was echt een geweldige tijd! Stranddagen,
      dansendansendansen, vriendinnen zijn..
      Vrolijk, vrij, onbevangen en blij ;-))

      • 14 januari 2015 09:50

        De Toekomst! Dat was toch die discotheek? Ik was daar 6-8-’83 tm 20-8-’83. Ik weet het nog precies. 3 meiden en 20 jongens. Ik schrijf er vast nog wel eens over. Xxx

  2. 12 januari 2015 07:16

    Prachtig lijstje, waarin nummer vier uitblinkt in zijn alledaagsheid. Hilarisch, die!

  3. 12 januari 2015 20:49

    Wat leer je veel van je kinderen, he? Prachtig! En wat heb je al veel dingen afgevinkt! Draait de Kleine Zeemeermin-musical nog? Ben er met mijn grote Meisje heen geweest. Leuk!

    • 14 januari 2015 09:32

      Absoluut! Vind het zo bijzonder dat je je daar
      iedere keer weer zo over kunt verbazen.

      Geen idee, ga straks gelijk even kijken voor
      de Kleine zeemeermin-musical, leuk!
      Die van kinderen voor kinderen lijkt
      me ook zo leuk. Wordt vervolgd…

  4. 13 januari 2015 21:37

    Onbevangen in het leven staan, daar zou ik veel voor over hebben :-). Indrukwekkende lijst :-)

  5. Aletha permalink
    13 januari 2015 21:47

    Heerlijk inspirerend als je lijst weer voorbij komt, ik heb die van mij er ook maar weer eens bijgepakt. Zullen we een date prikken voor het wadlopen? Met fijn hotel met ontbijtbuffet wat mij betreft. De stilte retraite twijfel ik over, ik voel een slappe lach opkomen en da’s ook zo wat ;)) En ja… Roos? Die zie ik voor me zo levendig heb je haar ‘gevangen’ in je woorden. Dikke zoen en tot gauw

    • 14 januari 2015 09:36

      Hee lieve vriendin!

      Goed plan, anders komt het er nooit van.
      Ga gelijk even Google-en, ik verheug me nu al!

      Die slappe lach voel ik ook gelijk opkomen maar
      daar zullen ze toch we een trucje voor hebben?
      Ga gelijk Google-en, voor dat trucje en meer ;-))

      Dikke zoen terug! X

  6. 2 februari 2015 15:44

    Super mooie lijst! En top dat je al heel wat dingen hebt kunnen afstrepen!

  7. 25 januari 2015 21:02

    Zo leuk dat je mijn Koningskrabbels noemt! Mijn maandag was zo blauw nog niet en die van jou? Leuk dat we in contact zijn!

Trackbacks

  1. Hoe blauw is jouw maandag? Vijf tips om morgen te overleven | Gekleurde Gedachten

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

