Skip to content

Opruimruimte…

20 maart 2015

De rommel ruimt zichzelf nog altijd niet op, ik blijf vuilniszakken sjouwen.
Na de kasten van mannen en meisje was nu toch echt die van mij aan de beurt.
Ik begin met passen, alles passen, zelfs de van-voor-de-oorlog jeans, jurken, jassen.
Zelfs al pas ik er amper nog in, ik krijg het soms met geen mogelijkheid de zakvanMax in.
Onzin, ik heb genoeg om aan te trekken en zo trek ik alles uit alle kasten en rekken.
Weg is weg, het maakt bovendien de weg vrij naar winkelen en dat maakt blij.

Het besef van tijd, kijken naar iets dat er, al dan niet in het zicht, al die tijd al ligt.
Ongemerkt laat ik los, laat ik het gaan, breng ik opruimruimte aan in mijn bestaan.
Zo ontdek ik steeds weer dat het werkt, dat je ongemerkt huis en hoofd ruimte geeft.
Ook in huis doen we klussen, kijken, verzinnen, uitwijken, we worden er blij van!
Blijft bizar hoe het kan, dat het wegdoen van toen, uiteindelijk zo goed voelt.

Voorjaarsvrolijk krijg ik ook weer zin om dingen te ondernemen, eropuit te gaan.
Kijkend naar mijn Bucketlist, zie ik er nog van alles opstaan dat kan worden gedaan.
Winterwadlopen met vriendin, winkels, wellness, logeerpartijtje, een meer dan goed begin.
Banjeren door de blubber, stampend in de plassen, geeft niks, nergens, niemand te zien.
Zonder enig besef van tijd, in alle tijd, zijn we onder de indruk van de uitgestrektheid.
Met zeehond in zicht, langzaam zwemmend naar ons toe en het gezelschap van Zon
had ik niet kunnen bedenken dat het zo bijzonder, zo niet te beschrijven zijn kon.

Vriendinnen zijn blijkt iedere keer weer fijn, zelfs in regenbroek met laarzen
er onder aan die suf staan. We modderen aan in de Mud, lopen samen voor schut.
Een sprintje op slippers, wie het eerste er is, in badjas naar buiten, de sauna verlaten.
Te laat in de gaten, de slappe lach tot bijna in onze broek geplast,blijvend blij verrast.
Wat kun je dan rijk zijn en wat is het dan fijn om thuisgekomen weer thuis te zijn.
Om gemist te worden, met armen om je heen van niet meer los willen laten.

Ook achterstallig sociaal onderhoud werk ik bij, ik plan damesdates op rij.
Bijzondere gesprekken, tijd rekken, je luistert en lacht tot midden in de nacht.
Het laat me dankbaar zijn, voor de vriendinnen om me heen. Ik ben er van overtuigd
dat ons ontmoeten, eerder, ergens, van betekenis is. Dat het ons niet zomaar overkomt.
Echte vriendinnen, aan een half woord genoeg, begrijpen zonder uitleggen, zeggen.
Hoe vaak, hoe ver, het doet er niet toe, zelfs lang opblijven maakt niet moe.

Ondertussen werk ik mijn levenisleuk lijst bij en streep het Wadlopen dwars door.
Stilstaan bij gedaan, willen doen, doe ik vanaf nu een Burpee voor het bed gaan.

1. Een nieuwe baan vinden, liefst per direct. Gevonden! Als Planner bij Partou *blij kijkt*
2. In ’t kader van jeugdsentiment, met vriendin rondrollen op een rollerskatebaan.
3. Gezinsgezellig compleet terug naar onze Trouwlocatie op Ibiza.
4. Broekreparatie cursus volgen bij mijn schoonmoeder.
5. Parachutespringen, graag een tandemsprong met Olaf.
6. Tien minuten gratis winkelen wens in vervulling laten gaan.
7. Contact zoeken met mijn Jeugdvriendin Ingrid den Hartog.
8. Familie reünie organiseren.
9. Dineren in het donker.
10. In alle luxe een cruise maken samen.
11. Met ons meisje naar een echte Meisjes Musical.
12. Verbouwen, allereerst een dubbele dakkapel op ons huis.
13. Met kleinste boef naar het stadion voor een potje voetbal. ✓ FCU – Pec Zwolle, 2-1.
14. Samen met Maaike terug naar Texel in het kader van Jeugdsentiment.
15. Vervolgcursus gebarentaal volgen en er iets mee doen.
16. Uit ons dak en dansendansendansen tot laat op Ibiza.
17. Cdspeler op de kop tikken voor mijn Toffe Toyota. ✓ Nu mijn cd collectie nog updaten.
18. Vijf jarig jubileum Koningskrabbels omzetten naar Tien.
19. In een volle lift op alle knopjes drukken.
20. Oud & Nieuw vieren in het buitenland. Met Man & Meisje in Belgique ;-))
21. Het Noorderlicht ervaren en de herinnering bewaren.
22. Opnieuw een vakantie boeken naar Dubai.
23. Meedoen met de Urbanathlon in de Amsterdam Arena. Finish ✓
24. Persoonlijk briefje achterlaten in een biebboek. Gedaan! Het is al gevonden ook ;-))
25. Een hangende hangmat ophangen in onze tuin.
26. Ballonvaren ervaren samen met mijn Lief.
27. Skatetocht van meer dan 50 km maken.
28. De Franse taal leren in Frankrijk.
29. Druiven stampen met blote voeten.
30. Overwinteren met ons Gezin in gezelschap van Zon.
31. Lunchen met Lief in The Amante Beachclub, onze trouwlocatie op Ibiza.
32. Apparaat op de kop tikken dat zelf zorgt voor volgevouwen wasmanden.
33. Iedere dag Morning Pages schrijven. Handgeschreven krabbels, een jaar lang.
34. Opnieuw een bezoekje brengen aan Vriendin & Gezin in Canada.
35. Een boom planten met geldbriefjesbladeren, liefst in eigen tuin.
36. Megamassage meemaken van minstens een uur ;-))
37. Wadlopen, waar dan ook. Wat een ervaring! ✓
38. Kindertolktraining volgen. Begonnen met de opleiding Luisterkind.
39. Fotograferen; 100 dagen dezelfde dingen.
40. Vervolgcursus Numerologie volgen. Numerologische logica ♡
41.. Een IMDb App vinden voor Boeken. Gevonden; Goodreads #aanteradenaanrader
42. Ons gezinsgezellige Project-in-Pot afronden ✓ Wordt vervolgd in 2015.
43. De electricrun rennen. Gedaan! In A’dam, met Aletha, Bianc & Manon.
44. Mijn Online leven, al ist maar voor even platleggen. Platgelegd. Aanrader!
45. Meedoen met de Goodreads Challenge, 100 boeken lezen in 2014. Op het nippertje ✓
46. Color Obstacle Run rennen. Finish ✓
47. Weekend weg boeken met Lief. Zomaar. Geweest! ♡
48. Meedoen met een Obstacle Run met ons middelste Mannetje. ✓ Zo leuk!
49. Mudmomentmomenten ervaren met al mijn mannen. Inschrijving ✓
50. Mezelf inschrijven voor een stiltedag. (Stilte Retraite)
51. In 2015, 15 keer een X-weekend strepen in Agenda.
52. Opendeurdromen zonder drammen uit laten komen.
53. Burpee Mile in A’dam overleven.
54. Naar een balletvoorstelling.
55. Offline leven, een week lang.

20 reacties leave one →
  1. 20 maart 2015 17:14

    Je bent goed bezig lieverd, neem je tijd voor alles
    en het komt wel goed met jou. Aan oude kleren kunnen herinneringen
    zitten die je niet kwijt wilt, toch ruimen ze in je gedachten ook veel op.
    Fijn dat je een nieuwe baan heb, een stukje vooruitgang.
    Take it easy met de rest wat nog open op je lijstje staat

    Fijn en gezellig weekend voor jou en je gezinnetje ;-)

    • 21 maart 2015 10:22

      Daar had ik helemaal nog niet bij stilgestaan Marianne
      dat kleding me inderdaad doet herinneringen aan veel.
      In dat geval duik ik straks mijn kast opnieuw in en dan
      gaan sommige dingen alsnog weg. Weg is weg…

      Jij ook een fijn weekend! Liefs!

  2. Aletha permalink
    20 maart 2015 17:36

    Woopie, het weekend op het wad en de week erna? In de wolken ;)) Vriendinnen zijn is echt fijn! Dikke zoen…

  3. 21 maart 2015 06:46

    Hmmmm, als ik het zo zie, zitten er m.i. toch behoorlijk wat punten bij, die makkelijk te halen cq weg te strepen zijn?

  4. 21 maart 2015 07:56

    In een volle lift op alle knopjes drukken. Waaahahahaaha!

  5. 21 maart 2015 09:28

    Wowwww dat is nog eens een lijst nog al te werken punten!
    Leuk om de vorderingen te zien!

  6. 21 maart 2015 22:21

    Een indrukwekkende lijst en ik ga me de franse taal leren in Frankrijk :-)

  7. 22 maart 2015 20:22

    Hm, achterstallig sociaal onderhoud… Daar moet ik ook hoognodig eens wat aan doen. Opruimen ook, maar ik heb nog niet genoeg lentekriebels.

  8. 23 maart 2015 14:22

    Ik vind anders wel dat je lijstje goed opschiet, doorgaan zo.

  9. 28 maart 2015 09:53

    De 28 en 29 lijkt me ook wel leuk hoor. Of zo’n schrijfvakantie-tje tussendoor, ergens in Toscane…
    Wat een heerlijk sociaal leven heb je San. En dan je kinderen, en je baan. Ik heb daar te weinig energie voor. Maar je hebt wel gelijk, eigenlijk zijn dit soort ervaringen, vriendschappen veel te belangrijk om links te laten liggen
    Dank je. Xxx

    • 1 april 2015 22:01

      Heerlijk lijkt me dat maar ons gezin daarvoor achter
      laten is ook zo wat. Die tijd komt vast nog wel.
      Plannen voor La France zijn er inmiddels!
      Dus wie weet lukt nummer 29 lukt wel…

      Alles bij elkaar klopt het helemaal Narda, zo fijn.
      Het heeft na ons uit-elkaar-gaan echt wel even geduurd
      voor dat ik dat na achterlaten van veel weer zo kon zien.
      Dit zijn vriendschappen die er zonder moeite doen zijn.

  10. 28 maart 2015 20:25

    Heel herkenbaar, kleding doet mij ook aan veel herinneren. Daardoor vind ik het soms moeilijk om weg te gooien. Een paar kledingstukken van de kinderen bewaar ik daardoor voor altijd :)

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

