Skip to content

Twee-en-veertig

14 juli 2015

Kusjes, knuffels, kaartjes, blije berichtjes, bloemen bezorgd en stapel cadeaus.
Het zorgt er voor dat ik me meer dan jarig voel, zonder daadwerkelijk te kunnen
omschrijven wat ik nu echt bedoel, doet deze dag weer iets met me. Ieder jaar weer.
Ouder worden terwijl je jong blijft, blijft denken dat, omdat er niet echt iets veranderd.
En tegelijkertijd voel ik dat ik verander, anders kijk naar de ander en naar anderen.
Veranderen in vrij, onbezorgd en blij, terwijl ik dat ook vaak genoeg niet ben.

Dan laat ik mijn gedachten razen, voelt ‘t alsof het leven mij te grazen neemt.
Toch voel ik tegelijkertijd dat het een kwestie is van tijd, dat het toch goed komt.
Door het aan te gaan, aangedaan te verstaan, doorgaan, geven, anders te beleven.
Een anders beleven, in liefde, in laten, verlaten, het verlies niet als een verloren zien.
Ik tel tot tien, soms tot honderd en hou het voor gezien, zien, zijn, zonder, beter af.
Teveel doen, teveel denken, bedenken, stel dat, ondertussen verzuurt het vat.

En ik ben inmiddels ouder en wijzer, grijzer, iets met smeden en ijzer.
Hoog tijd, ik ga nu echt aan de slag ik heb mijn diploma behaald. Het mag!
Stap vooruit, stap terug, vlug,  besluit na besluit daardoor stel ik ook van alles uit.
Dingen die er toe doen, dingen die ik echt wil doen. Na voorzichtig fluisteren wil
ik luisteren, hardop uitspreken, me laten horen, geboren, geborgen, verborgen,
zorgen wegnemen, ik wil bang, boos, bewust laten zien en de pijn er laten zijn.

In verstaan kan ik dat wat moeilijk is, moeite kost en dat wat soms eenvoudig
kan worden opgelost voor jou vertalen, in verhalen laat ik jou zien wat er mag zijn.
Als ik naar je luister dan vertrouw ik op jou, luisteren naar alles, iedereen, groot,
klein, volwassenen en het kind, naar dat wat je daadwerkelijk vindt, vinden wil.

Dat is wat ik wil, opnieuw sta ik stil in een stomverbaasd én uitgeraasd.
Vakantievrij helpt me daarbij, blij pak ik ook gelijk mijn lijst er bij
en streep door, voeg toe, het moeten moe, mag het allemaal…

Twee-en-veertig, een nieuw levensjaar en een dankbaar dankjewel ♡

1. Een nieuwe baan vinden, liefst per direct. Gevonden! Als Planner bij Partou *blij kijkt*
2. In ’t kader van jeugdsentiment, met vriendin rondrollen op een rollerskatebaan.
3. Gezinsgezellig compleet terug naar onze Trouwlocatie op Ibiza.
4. Broekreparatie cursus volgen bij mijn schoonmoeder.
5. Parachutespringen, graag een tandemsprong met Olaf.
6. Tien minuten gratis winkelen wens in vervulling laten gaan.
7. Contact zoeken met mijn Jeugdvriendin Ingrid den Hartog.
8. Dineren in het donker.
9. In een volle lift op alle knopjes drukken.
10. In alle luxe een cruise maken samen.
11. Met ons meisje naar een echte Meisjes Musical.
12. Verbouwen, allereerst een dubbele dakkapel op ons huis.
13. Met kleinste boef naar het stadion voor een potje voetbal. ✓ FCU – Pec Zwolle, 2-1.
14. Samen met Maaike terug naar Texel in het kader van Jeugdsentiment.
15. Vervolgcursus gebarentaal volgen en er iets mee doen.
16. Uit ons dak en dansendansendansen tot laat op Ibiza.
17. Cdspeler op de kop tikken voor mijn Toffe Toyota. ✓ Nu mijn cd collectie updaten ;)
18. Vijf jarig jubileum Koningskrabbels omzetten naar Tien.
19. De Franse taal leren in Frankrijk.
20. Oud & Nieuw vieren in het buitenland. Met Man & Meisje in Belgique ;-))
21. Het Noorderlicht ervaren en de herinnering bewaren.
22. Opnieuw een vakantie boeken naar Dubai.
23. Meedoen met de Urbanathlon in de Amsterdam Arena. Finish ✓
24. Persoonlijk briefje achterlaten in een biebboek. Gedaan! Het is al gevonden ook ;-))
25. Een hangende hangmat ophangen in onze tuin.
26. Ballonvaren ervaren samen met mijn Lief.
27. Skatetocht van meer dan 50 km maken.
28. Megamassage meemaken van minstens een uur.
29. Weekend weg boeken met Lief. Zomaar. Geweest! ♡
30. Overwinteren met ons Gezin in gezelschap van Zon.
31. Een boom planten met geldbriefjesbladeren, liefst in eigen tuin.
32. Apparaat op de kop tikken dat zelf zorgt voor volgevouwen wasmanden.
33. Iedere dag Morning Pages schrijven. Handgeschreven krabbels, een jaar lang. ✓
34. Opnieuw een bezoekje brengen aan Vriendin & Gezin in Canada.
35. Kindertolktraining volgen. Opleiding Luisterkind, Diploma ✓
36. Een IMDb App vinden voor Boeken. Gevonden; Goodreads
37. Druiven stampen bij een wijngaard in Frankrijk.
38. Wadlopen, waar dan ook. Wauw! Wat een ervaring!
39. Mezelf inschrijven voor een stiltedag. (Stilte Retraite)
40. Vervolgcursus Numerologie volgen. Numerologische logica, blijft bijzonder..
41. De electricrun rennen. Gedaan! In A’dam, met Aletha, Bianc & Manon.
42. Mijn Online leven, al ist maar voor even platleggen. Platgelegd. Aanrader!
43. Als Luisterkind werker aan de slag, bedrijfsnaam bedenken.
44. Color Obstacle Run rennen. Finish ✓
45. Met Aletha naar de boekenmarkt in Deventer.
46. Mudmomentmomenten ervaren met al mijn mannen. Finish ✓
47. Alle Luisterkind Moduledagen volgen. Dag 1, geboortebegeleiding ✓
48. Naar een wedstrijd van het Nederlands elftal met Dion.
49. Burpee Mile in A’dam overleven. Overleefd.
50. In 2015, 15 keer een X-weekend strepen in Agenda.
51. Opendeurdromen zonder drammen uit laten komen.
52. Naar een balletvoorstelling. Geweest; La Fille Mal Gardee.
53. Meedoen met de Silent Night Run in Amsterdam.
54. Een week lang Offline leven, laten, loslaten.
55. Mezelf serieuzer nemen en het leven wat minder serieus.

24 reacties leave one →
  1. 14 juli 2015 22:52

    Prachtig geschreven! Gefeliciteerd met je verjaardag! ♥

  2. 15 juli 2015 06:46

    Gefeliciteerd San, je bent al aardig goed op weg met je lijstje. X

  3. 15 juli 2015 06:58

    Dus je bent samen jarig met mijn schat :)? Proficiat!

  4. 15 juli 2015 11:50

    Gefeliciteerd! Het moeten moe… Ja, inderdaad. ♥

  5. 15 juli 2015 19:22

    Gefeliciteerd lieverd met je nieuwe levensjaar X

  6. 15 juli 2015 22:16

    Gefeliciteerd met je verjaardag!

  7. 15 juli 2015 23:09

    Mooi geschreven. Gelukkige verjaardag. Ik merk ook dat ik,
    ietsje verder in de veertig dan jij, toch voel dat er een
    en ander verandert, iets met tand en tijd ;-).
    Mooi lijstje, en daar is al veel op afgestipt! Verder doen zo.

    • 16 juli 2015 21:29

      Dankjewel..zou het dan toch de leeftijd zijn? :-))
      Het laat je vooral dankbaar zijn denk ik en het
      voelt goed, zou het niet terug willen draaien.
      Mijn lijstje maakt het bovendien nog leuker!

      Fijne avond nog!

  8. 16 juli 2015 06:59

    Ik ben hier nog eens :). Je hebt toch al heel wat afgestreept op je lijstje !

  9. 16 juli 2015 16:34

    Dat wijzer worden is zó heerlijk. Proficiat!

  10. Rebelse Huisvrouw permalink
    16 juli 2015 16:38

    ‘Gezinsgezellig’ – ik blijf het een heerlijk woord vinden. Leuk San, dat lijstje! Dat druiven stampen in een wijngaard in Frankrijk staat bij mij ook genoteerd, heerlijk lijkt me dat! (Komt ook door films als… pfff, kan niet op die naam komen. Met Anthony Quin, die film, je hebt ‘m vast gezien!) Nog gefeliciteerd met je verjaardag!! xxx

  11. 20 juli 2015 19:59

    Mooi geschreven! Gefeliciteerd nog met je verjaardag. Ik hoop dat je een hele fijne dag hebt gehad en dat je het komende levensjaar nog meer wensen van je lijstje af mag strepen! :)

  12. 21 juli 2015 11:09

    Dagje te laat maar: GEFELICITEERD LIEVE SANDRA!!
    En ik blijf gek op jouw bucket list :-) Ik moet de mijne nodig weer eens uitgraven :-P
    xxx

  13. 26 juli 2015 08:31

    Gefeliciteerd alsnog ;) en wat een heerlijk lijstje. Komt goed!

Trackbacks

  1. Blijtelling | KoningsKrabbels | Weblog van Sandra de Koning - van de Pol

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

