Skip to content

Bikiniblij!

14 augustus 2015

Inpakken en wegwezen, we sjezen gezinsgezellig compleet naar Frankrijk.
Het volume voluit, we zingen mee voor twee, wc rollen mee, een geweldig idee.
Rijdend achter elkaar aan, gaan we op bezoek bij (bonus)broertje werkend aldaar.
Na maanden zien we elkaar in Frankrijk terug en al is het maar voor even, in vlug,
het laat ons niet laten, in spontaan gaan, laten we het gaan, genieten we volop.

Als ik kijk hoe we gaan, met familie in een bijzonder ontstaan, zo met elkaar.
Het voelt vertrouwd, is vertrouwd, we hebben met elkaar echt iets opgebouwd.
Niet alleen onze gesprekken maar ook het grappen, genieten en gezellig samen.
Kampeerknus bezetten we met elkaar een caravan, opgestapeld, ingebouwd.
Vertrouwd laat mij vertrouwen op, op een bestaan van meer dan mogelijk.

Het is heerlijk even niets, niemand, nergens, in het gezelschap van zon.
Je zou willen dat je de dagen tot in de lengte en langlanguit, uitrekken kon.
Alleen maar bedenken welke bikini, welke glijbaan, waar de ligbedden staan.
Waar halen we ze vandaag vandaan. En dan nu nog een parasol, ik hol, hebbes.
Glijbaanglijden, opgeblazen banden mee, wildwaterbaan, hup erachteraan.
Stralend, bruinverbrand, niets aan de hand, hoofd leeg, hoofd helder dan.

Opeens kan je het dan ook weer overzien, zijn, zonder, ik verwonder, zie in
gedachten het meisje dat ik was terug, onderweg naar Frankrijk, uren die duren.
Terug in de tijd zie ik wat er was, is geweest, wat het mij uiteindelijk heeft gebracht.
Lang gewacht, verzacht verzaakt maar het is uiteindelijk de liefde die me raakt.
Voorzichtig vraag ik me af, of het er nog toe doet en hoe het nu verder moet.

Alle tijd geeft me duidelijkheid, het wordt voor mij duidelijk in het duidelijk zijn.
Het is fijn om achterover te kunnen leunen, zonder steunen op te staan, te gaan
Te bedenken waarom, waarom niet, alle tijd zorgt er voor dat je het weer overziet.
Vanzelfsprekend en ook niet, ik maak tijd om tijd te maken, me te laten raken.
Zo geeft alle tijd me de mogelijkheid, de rust en alle ruimte voor spontaniteit.

Ondertussen vakantievieren we vrolijk verder, nemen een dagelijkse duik in het
zwembad om het gevoel van vrij, onbezorgd en blij zo lang mogelijk vast te houden.
Ons Meisje zit dit jaar op zwemles en verzameld de gekleurde knopen op haar badpak,
met ‘t behalen van iedere keer weer durven in doen. Ze doet het. Trots kijken we mee.
Ik haal mijn eigen badpak met knopen tevoorschijn bizar is het, dat ik toen en zij nu.

De tijd lijkt soms stil te staan en tegelijkertijd veel te snel voorbij te gaan.
Ook onze Mannen groeien groter waar ik bij sta, in een versteld staan kijk ik ze na.
Gezinsgezellig compleet, het klopt en ik besef hoe bijzonder het was, daar, met elkaar.
Het grote geheel, dat wat ik deel, dat wat jullie delen met mij, vlug, terug, voorbij.
En hier in het nu, lekker in mijn pak, ben ik onbezorgd en vrij, bikiniblij! 💛

10 reacties leave one →
  1. 14 augustus 2015 18:29

    Ik draag nooit een bikini, echt waar. Wat ik wél vaak doe is, zoals jij het doet, eens achterop kijken in mijn leven. Ik zie ons dan ook weer op vakantie trekken met de kleine kinderen, ravot met hen in het water, samen eten we een eenvoudige snack.

  2. 15 augustus 2015 11:33

    Ik zou zeggen, geniet van je vakantie.
    Maar dat ben je duidelijk al aan ’t doen ;-)

  3. 17 augustus 2015 15:52

    Geniet van je vakantie!

  4. 19 augustus 2015 07:56

    ben hier voor het eerst, maar wat schrijf je leuk! ik zit meteen weer helemaal terug in het gevoel van onze vakanties van vroeger met pap en mam

  5. 20 augustus 2015 20:49

    Dat klinkt heerlijk!

  6. 24 augustus 2015 22:31

    Ik keek naar het filmpje en werd helemaal bikiniblij ! Zalig wildwaterbaanfilmpje. Schitterend muziekje.

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

