Skip to content

Weer-stand

25 september 2015

In een onverwachts ontmoet verandert alles, opeens staan we daar bij elkaar.
Het voelt alsof het zo mag zijn, alhoewel we er niet zijn zonder toch is het bijzonder.
Bijzonder om opnieuw te ontdekken dat we, al dan niet bewust, tijd rekken wanneer
dat nodig is. Dat ik me niet vergis als ik bedenk dat het niet zomaar zo moet zijn.

Mag zijn, als aan-de-hand zorgt voor weerstand, duidelijk maakt, iets aanraakt.
Dan kun je soms niet om afstand nemen heen, gebeurt er meteen van alles om
je heen dat het bevestigd maar je ook laat voelen dat het goed doet, ruimte geeft.
Als ik er nu op terugkijk zie ik, hoe ik het al die tijd heb beleefd, doorleeft, het
heeft me naast strijd en dat ik er aan dacht duidelijkheid en alle tijd gebracht.

Alle tijd om mezelf terug te vinden, er gewoon van te vinden wat ik er van vond.
Door mezelf alle ruimte te geven, te blijven staan, stapje voor stapje verder te gaan.
Verder op het pad dat bij mij past, enthousiast, ondanks het aanhoudende verdriet
om honderdduizend dingen. Door het na verdringen tot me door te laten dringen.

En nu, een nieuw begin waarbij we in gesprekken mogen ontdekken waar we
naar toe gaan, stil staan bij de Liefde voor elkaar, die er in voelbaar daar, altijd is.
Het aan voelen komen, open-deur-dromen die na jaren eindelijk uit kunnen komen.
We mogen een vorm vinden en voelen tot waar, met elkaar, naar een met elkaar mee.
Mee naar daar waar we willen zijn, in klein, groter dan omdat het, zo blijkt, toch kan.
Omdat we het na vinden van en een anders beleven toch een kans willen geven.
Een nieuwe kans omdat er altijd twee kanten zullen zijn, van jou en van mij.

Fijn, veel fijner dan elkaar niet meer zien, het is bovendien een stap vooruit.
Vooruit naar verder, verstaan, verandering van voelen, ik kan er van op aan.
Ik wil niet te lang stilstaan bij dat wat is geweest, niet meer terug te draaien is.
Dit is wat het is en daar mag ik, mogen wij, het mee doen, in terug naar toen
is er een weten dat het me van alles bracht door het loslaten van verwacht.

Van zomerzon naar herfsthuivering, tegenstribbelend van slippers naar sneakers.
Laag over laag, vest mee, paraplu niet vergeten, de zon laat het steeds vaker afweten.
Onderweg naar koukleumkou laat ook de weer-stand zich ook van een andere kant zien.
Ik voel in eerste instantie weerstand en verhuis het liefst per direct naar een warm land.
Toch brengt het mij ook bij binnenblijven, een bankbezetting met boek in de hoek
van onze bank, bij knus, kaarsjes aan, samen, samen zijn, op tijd naar bed gaan.
Mezelf kunnen verstaan, stilstaan bij, bewust worden van, ik mag en ik kan.

19 reacties leave one →
  1. 25 september 2015 21:50

    Prachtig, tussen de regels in te voelen wat een bijzonder mens je bent! Respect! Voor jou en een ieder die inwards durft te gaan.. Dan pas is vrijheid een feit en kan de weer-stand los gelaten worden 💜

  2. Aletha permalink
    25 september 2015 22:13

    Geen droom maar hup zo door de open-deur ;))
    Fijn dat het goed is geweest, blij voor je… Xx

  3. 26 september 2015 07:51

    Die twee laatste zinnen vind ik prachtig !

  4. 26 september 2015 12:54

    Wat mooi dat het weer kan. Prachtig geschreven!

  5. 26 september 2015 15:18

    Complimenten Sandra voor je schrijven heel mooi verwoord.
    Fijn weekend lieverd ;-)

  6. 26 september 2015 20:10

    In warme landen is het te warm in de zomer. Geniet van de mooie week hier, ondertussen genieten wij van jouw tekstjes.

  7. 27 september 2015 20:04

    Stikjaloers op jouw geweldige manier van schrijven,.kan ik nog wat van leren,.

  8. 14 oktober 2015 22:57

    Wat een mooi logje. Ik moet nog even wennen aan de kou, hoor.

  9. 18 oktober 2015 15:08

    Wow, zo mooi geschreven. Ik weet niet waarom, maar ik las het als een rap, met een melodie eronder :) Het ritme in de zinnen deed het hem denk ik.

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

