Skip to content

Hou-vast

10 januari 2016

Als in een stroomversnelling ging 2015 aan ons, aan mij, voorbij.
Een jaar van veranderingen, dingen die onomkeerbaar zijn, een jaar
van loskomen en laten gaan, er staan, als vanzelfsprekend, samen.

Nieuw jaar, het begin begonnen al duurt ‘t even voordat ik er ben.
Vastbesloten ben ik, om een heleboel niet mee te nemen hiernaartoe.
Ik vervolg mijn opruimreis in huis & hoofd, het einde is eindelijk in zicht.
Het voelt goed om te geven, weg te geven en dingen opnieuw te beleven.
Soms twijfel ik even bij het terug gaan in de tijd, toch voel ik geen spijt.
Eigenlijk verdwijnt het en ook niet als je de herinnering bewaard.

Een jaar van voelen tot waar, tijd met elkaar en vooral luisteren naar.
Luisteren naar elkaar, alleen maar dat, omdat hij eerder niet werd gehoord.
Bang voor verstoord, doen wat hoort omdat ik het eigenlijk niet wilde horen.
In onze hoogslapergesprekken is van tijd rekken geen sprake, er is veel meer.
Veel meer dan. Ik kan meer leren van, dan andersom dus kom ik erop terug.
Als je kunt kiezen uit twee keer liever niet, kun je alsnog een keuze maken.

In hopen op misschien, wilde ik het niet zien, niet inzien maar ook niet zo zijn.
Uiteindelijk hak ik knopen door, ik zie, zeg, weet de weg en volg mijn eigen pad.
Het inzien met uitzicht in het vooruitzicht, uitgestrekt over de jaren van ervaren.
En weg zijn mijn bezwaren, ik weet en vergeet nu niet, nooit meer, waarom.

We bewaren herinneringen en houden vast aan dat wat belangrijk is.
Herinneringen aan onze Bieb en het bieb-sluit-besluit, onze bieb is dicht.
Een volslagen be-lache-lijk bericht, dicht, ik kan er nog steeds niet over uit.
Toch is het ook een mogelijkheid om iets nieuws te proberen, met dank aan
en hulp van kan ik mijn eigen mini-bieb met boeken, in onze tuin parkeren.
Zo kan en wil ik in een anders beleven mijn boeken gaan doorgeven.

Vasthouden, houden van, hou-vast ik hoop dat dit jaar ons blij verrast.
*werkt enthousiast momentmoment mogelijkheden bij*

1. Mezelf wat meer en het leven wat minder serieus nemen.
2. Rondrollen op een rollerskate baan à la jeugdsentiment.
3. Gezinsgezellig compleet terug naar onze Trouwlocatie op Ibiza.
4. Broekreparatie cursus volgen bij mijn schoonmoeder.
5. Parachutespringen, graag een tandemsprong met Olaf ;)
6. Tien minuten gratis winkelen wens in vervulling laten gaan.
7. Contact zoeken met mijn Jeugdvriendin Ingrid den Hartog.
8. Dineren in het donker.
9. In een volle lift op alle knopjes drukken.
10. Als we later groot zijn een cruise maken samen.
11. Met ons meisje naar een echte Meisjes Musical.
12. Tocht op een Tandem maken.
13. Koningskrabbels website wijzigen in leuker.
14. Samen met vriendin Maaike terug naar Texel.
15. Vervolgcursus gebarentaal volgen en er iets mee doen.
16. Uit ons dak en dansendansendansen tot laat op Ibiza.
17. Met Dion naar een wedstrijd van het Nederlands Elftal.
18. Vijf jarig jubileum Koningskrabbels omzetten naar Tien.
19. De Franse taal leren in Frankrijk.
20. Wadlopen, waar dan ook. Wauw! Wat een ervaring!
21. Het Noorderlicht ervaren en de herinnering bewaren.
22. Een IMDb App vinden voor Boeken. Gevonden; Goodreads
23. Meedoen met de Urbanathlon in de Amsterdam Arena. Finish ✓
24. Persoonlijk briefje achterlaten in een biebboek. Gedaan! Is al gevonden ook ;-))
25. Een hangende hangmat ophangen in onze tuin.
26. Ballonvaren ervaren samen met mijn Lief.
27. Skatetocht van meer dan 50 km maken.
28. Megamassage meemaken
29. Druiven stampen bij een wijngaard in Frankrijk.
30. Overwinteren met ons Gezin in gezelschap van Zon.
31. Een boom planten met geldbriefjesbladeren, liefst in eigen tuin.
32. Apparaat op de kop tikken dat zorgt voor volgevouwen wasmanden.
33. Iedere dag Morning Pages schrijven. Geschreven, een jaar lang. ✓
34. Opnieuw een bezoekje brengen aan Vriendin & Gezin in Canada.
35. Kindertolktraining volgen. Opleiding Luisterkind, Diploma ✓
36. De electricrun rennen. Gedaan! In A’dam, met Aletha, Bianc & Manon.
37. Mudmomentmomenten ervaren met al mijn mannen. Finish ✓
38. Mezelf inschrijven voor een stiltedag. (Stilte Retraite)
39. Tarot trucjes leren, cursus werken met Tarot volgen.
40. Burpee Mile in A’dam overleven. Overleefd.
41. Als Luisterkind werker aan de slag, bedrijfsnaam bedenken.
42. Alle Luisterkind Moduledagen volgen. Dag 2, Levensbrug ✓
43. In 2015, 15 keer een X-weekend strepen in Agenda.
44. Meedoen met de Silent Night Run in Amsterdam.
45. Opruimreis maken in huis en hoofd. (ben onderweg)
46. Met Vriendin naar de Boekenmarkt in Deventer.
47. Meedoen met de Stadswild handstand variant.
48. Een blotevoetenpad bewandelen.
49. Een mini-bieb in onze tuin parkeren.
50. Meer offline leven, laten, loslaten.

15 reacties leave one →
  1. Klaartje permalink
    10 januari 2016 23:06

    In al jouw loslaten zit voor mij houvast.
    Dank voor het voorleven en delen xx

  2. 11 januari 2016 07:09

    Heel mooi lijstje, er staat al heel wat ‘afgevogeld’.
    Enkel puntje 13 lijkt me niet dringend, want het is nu al super gezellig op je blog.

  3. 11 januari 2016 08:04

    Ik ga ook voor een opruimactie in huis en hoofd
    en voor een minder online leven….

  4. 11 januari 2016 21:05

    Dat wadlopen wil ik ook nog wel dit jaar doen.
    En misschien ook wat minder op FB. Mooie lijst hoor. X

  5. 11 januari 2016 21:37

    Toch heel wat afgevinkt. Een blotenvoetenpad bewandelen lijkt me een erg eenvoudige challenge

  6. 12 januari 2016 21:05

    Wat een heerlijke lijst!

  7. 16 januari 2016 09:14

    Nog zoveel leuks op je lijstje… een hangende hangmat in de tuin… dat lijkt mij zo zalig!

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

