Skip to content

Blijtelling

10 juli 2016

In meegekregen ben ik de afgelopen jaren blijven afwegen, om uiteindelijk
ergens in het midden uit te komen, los van overkomen, dichtbij mijn dromen.
En daar ben ik nu, ein-de-lijk kan ik wel zeggen, het duurt altijd even maar dan.
Ik kan me dan ook vrolijk verheugen op drie-en-veertig zijn, bijna dan. Nu al.
Mee in alle clichés, het ouder worden geeft inderdaad meer rust en ruimte.
Dingen die al jaren bovenaan mijn lijstje staan, inmiddels kan ik het aan.

Om het mezelf makkelijk te maken heb ik daar van alles voor verzonnen.
Het is soms onbegonnen werk, alles bijhouden, onthouden. Het kan anders.
We zijn nu tenslotte vrij van veel, van alles waar we het hele jaar druk mee zijn.
Iedereen die iets wil, iets moet, mij laat moeten, laat doen, durven en denken aan.
Ik doe het niet, ik geniet welverdiend van wekenlang niet, niets, niemand, nergens.
Ergens komt het vast wel goed, het is nogal arrogant om te denken van niet heb ik
me door een van mijn meest dierbare vriendinnen laten vertellen, ooit. Toen.
Het liet me anders doen, durven, doorvoelen, doorzetten in goed opgelet.
Nu kan ik het leven echt ergens over laten gaan, mijn leven, ons leven.

Blij met jarig zijn, een nieuw begin beginnen met iedereen om ons heen.
Iedereen, nooit alleen, ondanks verlies en verloren, het is goed zo, voor nu.
Dankbaar voor klein en tegelijk groots, iets idioots, alles bij elkaar, daar waar
alles inmiddels bespreekbaar is, zelfs als dat helemaal geen oplossing brengt.
Het is fijn als moeilijk er mag zijn, als je ziet dat iemand alleen al moeite doet.
Goed ontmoet, als je het echt voelt, weet, laat weten, dan reken ik het goed.

Open staan voor, er op vertrouwen, blijven bouwen, bewegen, in balans.
Ik grijp mijn kans als die zich voordoet en de kans grijpt mij, dat maakt blij.
Wij, wij samen, samen vieren, gezinsgezellig compleet, iedere dag een cadeau.
En zo sluit ik twee-en-veertig zijn af, maf blijft het, ouder worden en ouder zijn.
Het is vooral fijn, dat ons leven weer zonder een protesteren wordt verlengd.
Dat het ons ergens brengt waar we willen zijn, de drie-en-veertig aangetikt!

12 reacties leave one →
  1. 10 juli 2016 06:56

    Je bent nog zo jong, ik wou dat ik kon wisselen met je :) !

  2. Saskia van der Zaan permalink
    10 juli 2016 08:54

    Zo mooi om in overgave te kunnen zijn aan diegene die je nu bent, daar waar je nu bent, ergens onderweg op je reis door het leven. Een goede start voor het avontuur van morgen …. Daar feliciteer ik je graag mee: proficiat !!

  3. 10 juli 2016 09:16

    Gelukkige verjaardag. En wat een wijze tekst.

  4. 10 juli 2016 10:50

    HappyBday! En weer heerlijk op z’n Konings geschreven :) Enjoy you day! Xx

  5. 10 juli 2016 12:52

    Gefeliciteerd! En mooi omschreven.

  6. 13 juli 2016 11:25

    Proficiat nog!! Je verjaart op dezelfde dag als mijn moeder!! :-)

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

