Skip to content

Vakantie & Vrij

6 augustus 2016

Het is alsof ik doordraai in gedachten, ik kan er op wachten dat er iets ontstaat
dat protesteert. Ondertussen heb ik dan opnieuw geprobeerd om weg te kruipen.
Weg te sluipen, verstopt, weg van alles en iedereen, met alleen dichtbij om me heen.
Doen alsof het niet bestaat omdat ik er gek van word, kort door de bocht bedenk,
het niet wil weten, probeer te vergeten wat er is gebeurd en nog blijft gebeuren.

Tranen duw ik weg, ik zeg dat het goed gaat en als ik in de spiegel kijk weet ik
dat ik jok, een stok achter de deur is mijn Lief die het ook ziet, zegt en blijft zeggen.
Het voelt alsof ik nu alleen maar aan het afbreken ben wat ik eerder heb opgebouwd.
Vertrouwd laat ik gaan alleen dichtbij blijft bestaan, leuker kan ik het nu niet maken.
Mijn grenzen bewaken en weg van alle ruis, op zoek naar de rust in mezelf, in mij.
Naar blij, naar iets in mij wat mee-verstopt is, iets wat ik mis, weer wil vinden.

Steeds als ik denk dat ik er ben, ben ik er niet en daar pas ik me voor nu op aan.
Mijn levenslijst onder de loep genomen blijft Offline gaan staan, een wens dichtbij
een grens waar ik voortdurend aan voorbij ga. Dat besef ik als ik blijf stilstaan, stilsta.
Offline zijn in fijn, het hoeft niet eens helemaal wel of helemaal niet te zijn, wat maakt
blij, waar mag ik nu aan voorbij gaan. In vakantievrij ontdek, durf, doe ik het gewoon.
Met dank aan mijn Lief en lieftallige afwezigheidassistent, die is wel wat gewend.
Het zorgt voor een glimlach, een grijns, ik deins er niet voor terug, laat het zo.

Soms kan je maar beter zwijgen, hoeft niet ieder woord zijn zin te krijgen.
In gezegd en gezwegen, kan ik nu alleen maar afwegen wat het nog waard is.
Groot gemis en tegelijkertijd niet, omdat je ziet, genoeg hebt gezien, niet meer
kan zijn, in klein. Ik verdwijn niet maar ik schiet er nu niets mee op, stop omdat.
Ik stop met uitleggen, zeggen waarom, ik ben er nog wel, zal er ook altijd zijn.
Maar niet zo, niet meer, ik wil in open, oprecht en hardop gezegd verder.

Met een nieuw begin begonnen begin ik gewoon iedere keer opnieuw.
In offline zijn besef ik wat de wereld om me heen van me vraagt, verdraagt.
Soms is de werkelijkheid niet meer wat het was en dan is het vooral wat het is.
En dus doen we genieten, inmiddels gezinsgezellig compleet, van vakantie & vrij.
Compleet maakt completer, voelt zoveel beter, dat alleen al zorgt voor blij in mij.
Gezinsgezelligheid, incl. de nodige puber proberen strijd. Alle tijd, tijd maken.
In gezelschap van zon en regen, meebewegen, bewaren, staren en ervaren.

Vakantie & Vrij doet iets met mij, blij vraag ik een vakantieverlening aan ;-))

22 reacties leave one →
  1. 6 augustus 2016 10:06

    Ik lees eenzaamheid, twijfels, wat angst ook. Ik lees ook Geluk (met hoofdletter) met je lief die in je blijft geloven (natuurlijk doet ie dat!)
    en je steunt waar hij kan. Geniet van elke resterende minuut van je vakantie, zo duurt het wat langer…

  2. Verbinden is lef hebben! permalink
    6 augustus 2016 17:55

    ….het mag er zijn….twijfels…angst….eenzaam zijn in je gevoel. Ik herken het… het is ergens goed voor. Oude pijn helen. Aankijken…verbinden ….en delen dat is fijn… dankjewel. Lieve groet in verbinding….met een zoen daarbij X

    • 13 augustus 2016 11:27

      Dankjewel…zo raak je omschrijven, het raakt me
      enorm dat je dit zo kan lezen en met me mee leest.
      Het eenzaam zijn in voelen overheerst en dan is het
      kunnen delen inderdaad fijn. *dikke knuffel geeft*

  3. 7 augustus 2016 09:06

    Dat is wel wat ik geleerd heb het laatste jaar: Alles mag er zijn. Niets hoeft helemaal weg gemaakt te worden. Het is nooit zwart of wit. Je eigen tinten vinden, dat is de kunst en vooral niet alleen maar grijs. De kunst is ook om de kleur de vrijheid te laten om iedere keer weer te veranderen. Net als jij. Geniet van je vakantie en de mensen dichtbij. X

  4. 7 augustus 2016 10:43

    ❤❤ elke stap waar je het gevoel hebt drie x achteruit te gaan zorgen ervoor dat je mag zien, voelen, ervaren.. Even beseffen ‘Hoe was het ook al weer’ om daarna terug te stappen in het centrum van de orkaan, zodat je weer kan zien dat je krachig bent en mee mag bewegen in alles wat Is… ❤❤

  5. 8 augustus 2016 19:53

    Hopelijk kan je snel weer de rust in jezelf vinden. Geniet van de vakantietijd samen, hopelijk doet dat je goed!

  6. Aletha permalink
    9 augustus 2016 09:52

    Jeetje San. een brok in mijn keel. Daarom duurde het ook even voordat ik reageer ;) Dat en mijn eigen strubbelingen in het leven *ik-mis-de-emoticon-met-de-brede-grijns*. Bewustzijn en hardop uitspreken zijn magisch dus het zou zo maar kunnen dat die verlenging er gewoon komt. ‘Gewoon’ omdat je het jezelf gunt en het er mag zijn. Ik vind het goed en geef je een dikke zoen!

  7. 12 augustus 2016 10:21

    Mooi stukje met enkele herkenbare dingen. Zelf ben ik al 22 maanden offline na burn-out.

  8. 17 augustus 2016 22:21

    Dikke knuffel van mij. Geniet van je vakantie!

  9. 7 oktober 2016 09:58

    Heel mooi geschreven San, zo puur en intens. Ik hoop dat het de ‘ik’ in jou vlug lukt om die balans weer te vinden. Dat gaat lukken, ik weet het zeker. Gevoelsmens als jij bent weet je uiteindelijk heel goed welke kant je op moet. Xx

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

