Skip to content

Leef-tijd…

26 oktober 2016

De uitslag goed doet meer met me dan bedacht, het doet iets.
Het is niet niets, toch wil ik het ook niet groter maken dan het is.
Kwaadaardig weg gehaald, verteld en vertaald, op de uitslag gewacht.
Overweldigd door, ben ik vooral dankbaar voor bijzondere gesprekken
die ontstaan, opeens daar, een gebaar, een weten dat dit niet zomaar.
Ik kom hier goed mee weg, bedenk dat dat wat ik zeg, dus ook zo is.
Een beleven waarbij alleen en om me heen beide belangrijk zijn.

Beleven, vergeven, verweven, mijn leven in beweging, een ding.
Toch kan ik volledig vertrouwen op en ben ik daar waar ik wil zijn.
Ondanks de pijn, het gevoel van alleen zijn, in klein en groot, idioot,
het moeilijk, machteloos en boos, in gedachteloos is er een weten.
Een weten in mij en daar ga ik in doorgaan te vaak aan voorbij.

Stilstaan, ik stop, sta niet meer toe, al heb ik soms geen idee hoe.
Ik liet me beledigen en had het gevoel dat ik me moest verdedigen.
Terwijl het soms te belachelijk voor woorden is, gaat het dan toch mis.
Opeens wordt me duidelijk gemaakt dat het me raakt, ik me laat raken.
Een stap achteruit, gevoel voorrang gevend, berg ik bedenkingen op.
Iets in mij weet, hoe kan het dat ik dat vergeet als het belangrijk is.
Vroeg of laat kom ik er altijd wel weer achter, dat weet ik nu wel.

Illusies armer, ervaringen rijker, op mijn leeftijd is dat wat het is.
Voortdurend turend lijken de letters, waar ik ook kijk, veel te klein.
Mijn zilverkleurige uitgroei groeit, het litteken door de lijnen verstopt.
Het klopt, het is fijn om te ervaren, bedaren, ouder te worden en te zijn.
Uiteindelijk valt alles samen, kun je samen beamen en erom lachen.
Hakken uit de kast, vrij van last en lastig, leef ik in mijn tijd.

13 reacties leave one →
  1. 27 oktober 2016 08:40

    Mooi stukje.

  2. 27 oktober 2016 09:09

    Dat is zo fijn van het ouder worden he? De illusie wordt minder maar de schat aan ervaring des te meer!

  3. Aletha permalink
    27 oktober 2016 10:53

    Haha leef-tijd geniaal :) Gelukkig doet het wat met je, het is niet alles maar ook echt niet niks wat je dan doormaakt. Heel mooi beschreven… Enne, zilverkleurige uitgroei? ;))

    • 30 oktober 2016 10:56

      Dankjewel lieve vriendin, zilverkleurige uitgroei
      idd. ben verbaasd dat je dat nog niet had gezien.
      Alhoewel je op jouw leeftijd maar zo een brilletje
      nodig kunt hebben *grote grijns zien laat*

  4. 27 oktober 2016 16:29

    Gelukkig. Het is zeker niet niks. X

  5. 27 oktober 2016 17:01

    Fijn dat je een goede uitslag hebt gekregen. Kan je nu in alle rust alles verwerken, want het is zeker niet niks. X

    • 31 oktober 2016 20:06

      Dankjewel…het is nu vooral voorbij merk ik.
      Het heeft me de afgelopen zomer ontzettend
      bezig gehouden en er viel van alles op zijn
      plek, nu kan ik verder, hoog tijd ;-)) X

  6. Verbinden is lef hebben! permalink
    1 november 2016 22:53

    Wat ben ik blij met jou, dat de uitslag goed is. Mooi geschreven en gedeeld <3 XXX

  7. 11 november 2016 20:30

    Maar die wijsheid, die erbij komt, hè. Die maakt een hoop goed.

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

