Skip to content

Storm & Strijd

18 december 2016

Misschien is dat wat ik voel, dankbaarheid voor storm en strijd.
Het mogen ervaren om te kunnen bedaren, bedoeld om te overzien.
Langzaamaan voel ik meer rust in dat wat is, is gebleven, een anders
beleven om het helder te krijgen, te bedenken waar ik nu naar toe wil.
Omdat het oud is laat het los, boos, broos, een voortdurend trekken.
Veranderen van richting, onwennig, eenkennig, in anders kijken.
Na moeilijk mogelijkheden zien en er een touw aan vast knopen.

In niet opgelet voor het blok gezet, blijkbaar zat ik weer te slapen.
Als het aan de logica voorbij gaat en allang niet meer op zichzelf staat
besef ik dat ik meega in de ruis die door angst ontstaat, nergens over gaat.
Ook al is dit niet aan mij en kan ik er niet bij, dan wordt het stil, stiller in mij.
Mijn leven, ons leven gaat een eigen leven leiden, ik ben het alsmaar kwijt.
Het kost tijd, ik kan niet vergeten dat het ooit anders, liefde voortbracht.
Liefde die rondloopt, hoopt, in zijn vinden en voelen verbind, verblind.

Als bang voordringt en voorbij gaat aan bijzonder, komt er gedonder.
Is er blijkbaar een wonder voor nodig om door te dringen en de dingen
te kunnen zien zoals ze zijn, water bij de wijn, werkelijkheid, het kost tijd.
Alle tijd om te ervaren, te vinden, verder te gaan, staan, gevonden worden.
In gevraagd, uitgedaagd, mag ik wat ik vind ook vinden, dat, zomaar daar.
Daar waar ik mag leren, proberen, participeren, uitspreken hardop.
Zo kan het dus lopen na hopen op, kop-op, het brengt ons ergens.

We zijn voorbij gegaan aan vertrouwen, hou-vast en houden van.
Aan vasthouden, vasthouden aan bijzonder, een wonder, dat wat er is.
En het is er allemaal, deuren die open gaan, een nieuw jaar met elkaar.
Mijn levenisleuk lijst die blijft bestaan, in nagenoeg niets mee gedaan.
Het is er nog, het is er altijd, als je kijkt, blijft kijken, ziet, wil zien.

Naast storm en strijd dankbaar zijn voor gezinsgezelligheid, alle tijd.
Een kopje thee dat nog warm blijkt en een handje M&M’s, iemand die
naar je om kijkt en voor niets en niemand wijkt omdat hij hoort en ziet.
Dat je geniet van een schoongewassen dekbed en er samen onderkruipt.
In de auto zit, onderweg ergens heen, samen, alleen, het volume voluit.
Een genomen besluit dat bevestigd wordt, kort na het tanken kunnen
bedenken dat je daar niet meer aan hoeft te denken, vooruit kunt.

Achterom lopen, ons huis, ons thuis zien, de kerstboom die staat.
Zomaar een bijzonder gesprek waarin ik heel veel herkenbaar hoor,
luisterend oor, geremd, gelijkgestemd, weten dat je nooit alleen bent.
Onverwachts vrij, even alle tijd voor mij alleen, de stilte om me heen.
Stapel boeken nog te lezen, bezoekers bij mijn minibieb, delen met
zovelen, dat het je niet meer kan schelen, niet echt, omdat, klaar.

Dansendansendansen, even nergens aan denken, een borrel, blij.
Vrij van veel, in losgelaten leuk weer voorrang geven, leven, beleven.
Woorden die stromen, bij jezelf komen, alles op ’t juiste moment.
1. Mezelf wat meer en het leven wat minder serieus nemen.  ✓
2. Rondrollen op een rollerskate baan à la jeugdsentiment.
3. Gezinsgezellig compleet terug naar onze Trouwlocatie op Ibiza.
4. Broekreparatie cursus volgen bij mijn schoonmoeder.
5. Parachutespringen, een tandemsprong met Olaf ;)
6. Overwinteren met ons Gezin in gezelschap van Zon.
7. Burpee Mile in A’dam overleven. ✓ Overleefd.
8. Dineren in het donker.
9. In een volle lift op alle knopjes drukken.✓
10. Als zijnde samen bejaard een cruise maken.
11. Met ons meisje naar een echte Meisjes Musical.
12. Tocht op een Tandem maken.
13. Koningskrabbels website wijzigen in leuker.
14. Samen met Maaike terug naar jeugdsentiment Texel.
15. Vervolgcursus gebarentaal volgen en er iets mee doen.
16. Uit ons dak en dansendansendansen tot laat op Ibiza.
17. Met Dion naar een wedstrijd van het Nederlands Elftal.
18. Vijf jarig jubileum Koningskrabbels omzetten in Tien.
19. De Franse taal leren in Frankrijk.
20. Wadlopen, waar dan ook. Wauw! Wat een ervaring!
21. Het Noorderlicht ervaren en de herinnering bewaren.
22. Een IMDb App vinden voor Boeken. Gevonden; Goodreads
23. Meedoen met de Urbanathlon in de Amsterdam Arena. Finish ✓
24. Persoonlijk briefje achterlaten in een biebboek. Gedaan! Is al gevonden ook ;-))
25. Contact zoeken met mijn Jeugdvriendin Ingrid den Hartog.
26. Ballonvaren ervaren samen met mijn Lief.
27. Skatetocht van meer dan 50 km maken.
28. Een hangende hangmat ophangen in onze tuin.
29. Druiven stampen bij een wijngaard in Frankrijk.
30. Tarot trucjes leren, cursus werken met Tarot volgen.
31. Een boom planten met geldbriefjesbladeren, liefst in eigen tuin.
32. Apparaat op de kop tikken dat zorgt voor volgevouwen wasmanden.
33. Iedere dag Morning Pages schrijven. Geschreven, een jaar lang. ✓
34. Opnieuw een bezoekje brengen aan Vriendin & Gezin in Canada.
35. Kindertolktraining volgen. Opleiding Luisterkind, Diploma ✓
36. De electricrun rennen. Gedaan! In A’dam, met Aletha, Bianc & Manon.
37. Mudmomentmomenten ervaren met al mijn mannen. Finish ✓
38. Mezelf inschrijven voor een stiltedag. (Stilte Retraite)
39. Meedoen met de Stadswild handstand variant.
40. Opruimreis maken in huis en hoofd. (ben onderweg)
41. Als Luisterkind werker aan de slag, bedrijfsnaam bedenken.
42. Alle Luisterkind Moduledagen volgen. Dag 3, Kinderwens ✓
43. Meedoen met de Silent Night Run in Amsterdam.✓ Magisch!
44. Iedereen op wie ik boos ben, ben geweest, vergeven.
45. Met Vriendin naar de Boekenmarkt in Deventer.
46. Een Reiki cursus doen.
47. Een mini-bieb in onze tuin parkeren. ✓
48. Een blotevoetenpad bewandelen. ✓
49. Naar het Flowing Lights Festival. ✓
50. Meer offline leven, laten, loslaten. ✓

19 reacties leave one →
  1. 18 december 2016 12:04

    Wat een lijst!

  2. 18 december 2016 12:08

    Al heel wat afgepunt – laat maar dingen bijkomen !

  3. 18 december 2016 13:14

    Niet zo slecht gepresteerd… !

  4. 18 december 2016 13:43

    een inspirerend lijstje, ga je een nieuw lijstje maken voor 2017 of doe je gewoon verder met deze?

    • 18 december 2016 19:03

      Eigenlijk ga ik steeds verder met dezelfde lijst waar
      mee ik ben begonnen in 2011. #uitdagendeuitdaging
      Inmiddels heb ik heel wat doorgestreept en voeg ik
      er nog af en toe iets aan toe, te weinig denk ik ;-))

  5. 18 december 2016 17:03

    Prachtig heb je dit weer beschreven. Wat staan er een hoop mooie dingen op je lijst!

  6. 23 december 2016 15:51

    Onderweg naar morgen

    mijn ogen bleven aan jouw woordenstorm kleven
    een vloedgolf van niet mengbare gedachten
    die zeker in mijn brein zullen overnachten
    met één constante, je plaats opeisen in het leven

    Een lijst die mag ingekaderd worden, Sandra! :)
    Lenjef

  7. 26 december 2016 11:05

    Zo’n lijstje is altijd leuk! Ik doe dat ook vaak… 😊

  8. 3 januari 2017 21:30

    Poe. Hij hakt er best in, zeg maar x

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

