Skip to content

Toevallig-heden

10 juli 2017

Op de vooravond van vier-en-veertig worden, voelt het al anders.
Hoe ouder, hoe gekker het is, ouder worden, ouder en wijzer, grijzer.
Dat wat als zacht en zilverkleurig begon, liet ik met verven verdwijnen.
zodat ik als zijnde jong & jeugdig kon blijven verschijnen, het werkt echt.
Ik dacht oprecht dat ik in dat gevecht voor stond en kon blijven staan.
Ondertussen is er geen beginnen meer aan, iets met bomen en bos.
Tegelijkertijd kom ik los van dat wat ’t met je doet, ouder worden.

In mijn hangmat, alleen, niemand om me heen, in gezelschap van Zon.
Geen geluiden, geen lezen, laten, gaten in de muur om ‘m op te hangen.
Een verlangen naar, dat zowaar zes jaar geleden al op mijn Bucketlist stond.
In 2011, zeg nou zelf het is nu 2017, misschien had ik eerder, vaak gedacht.
Toch heeft het me nu veel meer gebracht, door jaren van veel ervaren.

In het hier en nu, zijn, ergens, nergens naartoe, eindelijk weten hoe.
Bezwaar bekijkt het maar, met elkaar, begin van een nieuw levensjaar.
Op de rem getrapt, het stap voor stap, bezien, misschien, beter van niet.
Nu even niet, niet meer als vanzelfsprekend, ik rekende nergens meer op.
Pas na lange tijd, wat ik ook zeg, valt het op en weg, dat zien, kunnen zijn.
Ik ga mijn eigen weg, enigszins wankel, op wielen en mijn wereld klein.
Dit hoort bij mij, soms buiten de gebaande paden, zoveel paden vrij.

Niets voor niets op het juiste moment, ongekend, vier-en-veertig.
Op zich niets mis mee en mooi in balans met ons mannetje van elf.
Hij rekent me voor hoe oud ik ben, als hij zo oud is, in balans, samen.
Toevalligheden, plannen smeden, ik voel vooral vrijheid en alle tijd.
Leef-tijd, in balans en in beweging als ik zachtjes zingen hoor…♥

31 reacties leave one →
  1. 10 juli 2017 08:45

    Mooi……Leef de Tijd

  2. 10 juli 2017 08:46

    En natuurlijk een mooie verjaardag! 🤗

  3. 10 juli 2017 09:13

    Een mooie verjaardag en een jaar wat zomaar op je af kan komen. Hou je handen open en je hart, je weet nooit wat er gaat gebeuren. Liefs,

  4. 10 juli 2017 09:17

    Voor avond, dus vandaag ben je jarig? Of morgen, ergens in elk geval, van harte gefeliciteerd! En hier? Al enige tijd trots op 45 zijn, en eind van dit jaar weer een cijfertje verder, maar ja, tussen de 40 en 50 heeft mij altijd al aangesproken, gek genoeg, wat ik wel gek zal vinden straks, lastig niet… is als de 5 erin komt, hahaha dat vind ik gewoon gek klinken ;-) Als in halve eeuw….

    Geniet van je verjaardag!

    X

    • 5 augustus 2017 11:53

      Op 10 juli ben ik jarig, dankjewel!
      Met die vijf ervoor komt het ook goed,
      dat is tegen die tijd de nieuwe vier ;)

      Fijne dag! X

  5. 10 juli 2017 09:25

    Gefeliciteerd en het jaartje dat erbij komt is er eentje van weer wat meer wijsheid in het leven.

    Aum Shanthi

  6. 10 juli 2017 16:09

    Gefeliciteerd. Ik wordt heel binnenkort 48, nog even te gaan voor die 50 ;-)

  7. 10 juli 2017 17:36

    Ik wou dat ik kon wisselen qua leeftijd :) – geniet ervan, je zit nog in de fleur van je leven!

  8. 10 juli 2017 17:49

    Gefeliciteerd San, op naar de vijftig (het nieuwe dertig;-)) xxx

    • 5 augustus 2017 11:56

      Ja! Zo voelt het ook, sommige dingen laten
      je nu juist jonger voelen dan ooit. Iets met
      baldadig en blij zijn, dat durven vooral ;) X

  9. 10 juli 2017 20:41

    Fijne verjaardag. Geniet ervan hoor! X

  10. 11 juli 2017 18:03

    Gefeliciteerd met je verjaardag, en dat haarprobleem 😉 gewoon je eigen kleur en geen verf, dat doe ik al de laatste 10 jaar en ik ben er superblij mee.

    • 5 augustus 2017 11:58

      Dankjewel Tanja, het is inmiddels iets er tussenin
      geworden na urenlang bij de kapper dus ik ga
      je voorbeeld volgen *blij kijkt* Fijne dag…

      • 6 augustus 2017 12:46

        Leuk dat je het laat weten, ik ben heel benieuwd of het je bevalt. Ik kan je alleen maar zeggen dat het mij heel goed bevalt. Weetje op een gegeven is het nu eenmaal zo. Ik zeg altijd maar dat ik ook wel weet dat de haarkleur van mijn buurvrouw van 80 (rood/bruin) niet haar eigen haarkleur is.
        Groetjes
        Tanja

  11. 11 juli 2017 22:04

    Gefeliciteerd en ook met je zilveren lokken. Echt dat is zoveel mooier dan geverf wat op den duur onnatuurlijk overkomt….
    Ik wens je een mooi jaar!

    • 5 augustus 2017 11:59

      Inderdaad Odette, zo voelt het voor mij ook.
      De leef-tijd laat je dat inzien, blijft bijzonder.

      Dankjewel voor je mooie wens! X

  12. 12 juli 2017 16:52

    Ik wens je bij de start van dit nieuw levensjaar vrijheid in allerlei vormen, geuren en kleuren (ook zilvergrijs!)

  13. 14 juli 2017 00:36

    Gefeliciteerd! Ik vind ouder worden zo’n feest! Die balans inderdaad, die komt er steeds meer. Schijnbaar worden we écht wijzer.

  14. 15 juli 2017 19:00

    Gefeliciteerd nog met je verjaardag!!

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

