Skip to content

Ruimte-reis

17 augustus 2017

Met de zomerzon vertrokken, alleen maar daar waar we willen zijn.
Voorbijgevlogen, vrijheid, alle tijd, kwijt, geen enkel besef van de dag.
Het mag, we hoeven niets, niemand, nergens naartoe en weten ook hoe.
En hoe niet, ik geniet van gezinsgezellig ondernemen, geven, gaan, geluk.
Niet ver hier vandaan maar toch ver genoeg, geen vroeg, laat, later, leef.
Ik beleef het allemaal anders, dan anders, met anderen, veranderen.
Maar ook alleen met niemand om me heen, regen tegen de ruiten.

In de afgelopen jaren stond er iedere keer iemand voor mijn neus.
Van een afstand, in een ander land, met niemand, niets aan de hand
besef ik dat ik altijd als vanzelf klaar sta, er achter aan ga, ging, omdat.
Waar nodig maar ook in overbodig, beleefd, een gaan, geven als vanouds.
Iets vertrouwds, iets wat ik doe, deed, heel vaak, te vaak, ten koste van.
Met inzien kan ik overzien, zijn, zonder, ik verwonder, verzaak, raak.
Te vaak, totdat je het echt niet meer kunt, kan, wil kunnen, klaar.

Alle tijd geeft me de ruimte om te zien, ruimte en rust, zomaar, nu.
Ik kan in voorspelbaar daar, voorspellen, het op mijn vingers natellen.
Belangrijker nog, ik kan er inmiddels de humor van inzien, in een samen.
Met mijn vader vooral, het blijft bijzonder als je dezelfde humor deelt.
Dat het nooit verveeld, al blijft het vervelend, tot vervelens aan toe.

In mij komt ruimte vrij, om te mogen missen en het zelf te beslissen.
Me niet voortdurend verantwoordelijk te voelen, bedoelen uit te leggen.
En al dan niet hardop te zeggen waarom wel en waarom niet. Nee. Geen idee.
Filters aangeklikt, gezocht en gevonden, gevoeld, gevraagd en uitgedaagd.
Gedaan, ervaren en gevaren, met zijn allen in een bootje, vakantievrij.

Opeens komt alles uitvergroot voorbij, kan ik het overzien in zijn.
Kan ik het mezelf toestaan, voelen dat het mag, ik lach en laat, later.
Op het water, in het water, met de stroom mee, alle tijd, werkelijkheid.
Geen tijd voor gauw, het luistert nauw, vertrouw, voel aan, laat het gaan.
Bewust tijd maken voor ruimte en rust, gekust, kansen, het kan, echt.
Het recht, hebben, houden, houden van, ik kan, wil blijven kunnen.
Een reis door de ruimte maakt ruimte vrij, alle tijd voor jou en mij ♡

15 reacties leave one →
  1. 18 augustus 2017 06:51

    Geniet van die vrijheid en die liefde, we leven maar ééns.

  2. 18 augustus 2017 10:43

    In de stilte is het te vinden.

  3. 18 augustus 2017 11:07

    Ik blijf het heerlijk vinden, jouw schrijfstijl! Xxx

  4. 18 augustus 2017 20:11

    Mooi verwoord. Dankjewel voor het delen.
    Hartengroet Tineke

  5. Klaartje permalink
    20 augustus 2017 09:24

    Prachtig hoe jij daar telkens weer de juiste woorden voor vindt, waarin ik iedere keer weer ook betekenis en herkenning vind. Zo fijn dat je dat deelt. Reis stiekem een beetje met je mee in de ruimte xx

    • 24 augustus 2017 19:14

      Dankjewel, iedere keer ben ik er weer stil van het is zo fijn
      de herkenning en dat ik mag zijn. Zo fijn dat ik deze reis
      door de ruimte met jou mag en kan maken. Liefs!

  6. 20 augustus 2017 11:10

    Echt, ik vind het zo knap hoe jij dit kunt verwoorden en verwoord. Ooit al eens gedacht aan uitbrengen? Een stijl met woorden die werkelijk iets vertellen en zeggen en waar je anderen meer mee helpt dan je zelf misschien beseft.

    X

    • 24 augustus 2017 10:56

      Dat is lief! Het voelt voor mij nog als te persoonlijk.
      Zelfs in het delen hier moet ik soms een drempel over,
      het brengt me teveel om het niet te doen maar ik ervaar
      ook een kwetsbaar waarin ik besef dat ik dat ook ben.
      Delen doet helen, dat brengt als vanzelf naar hier.
      Verbinden en verbonden zijn, als de tijd daar is ♥

  7. 21 augustus 2017 17:43

    Hartverwarmend

    als een bewuste tijdelijkheid van wat gebeurt
    recht uit het hart gedreven
    de volle leegte kleuren geven
    met liefde als penseel tot de laatste roos geurt

    Het van-zelf-zo heeft vaak een ongezien donkere schaduw.
    Heel mooi geschreven!
    Lenjef

  8. 22 augustus 2017 18:52

    Mooi.

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

