Skip to content

Ongedwongen

27 augustus 2017

Met mijn handen in het haar, waar houdt het op.
Terug naar start, mijn hart huilt, ik geef het op, echt.
Het recht om te vinden, te voelen en kind mogen zijn.
Teveel gevraagd en iedere keer opnieuw uitgedaagd.
Mag het stapje voor stapje, helen, herstellen. Nee.

Geen idee waar het daadwerkelijk mis gaat, de kans
bestaat dat niemand dat weet, erger nog; niet wil weten.
Hoe kun je een kind vergeten, wil je niet weten waarom.
Doorduwen, dwars door onze normen en waarden heen.
Het antwoord niet gehoord, in onverstoord doorgaan.

Mag het stapje voor stapje en met iets meer geduld.
Waarom die haast en hoe kun je er zover naast zitten.
Vitten, verder, strijd, het spoor bijster, de tijd blijkt kwijt.
Maar de tijd is er, hoe het nu gaat is het overwegen waard.
Verbaasd, in alle haast aan dat wat belangrijk is, voorbij.
Het teruggevonden blij, samen zijn, voorzichtig vooruit.
Kijk naar hem, zie, luister, heb lief, hij heeft een stem.

Voor mij is ’t een baan erbij, zonder sollicitatieprocedure.
Het wordt tijd dat we gaan onderhandelen over mijn salaris.
Al hoop ik eerlijk gezegd dat de tijd daar is, ik boventallig ben.
Mijn mailbox loopt vol en taken worden aan mij overgedragen.
Zonder vragen wordt er beslist, word ik gedist, dachthetniet.
Ik ben godzijdank niet de enige die het zo ziet, eind in zicht.
Goed bericht, het betaald zich uiteindelijk in anders uit.

Mijn besluit bevestigd, tijd gegeven, een anders beleven.
Beloven, geloven en luisteren, terug naar een veilig voelen.
Angsten onder ogen, bewogen, in beweging, hij ging en gaat.
Soms is houden van niet genoeg en is er een hou-vast nodig.
Overbodig mag overboord, alleen gehoord doet er nog toe.
Dan zie je hoe en kun je in ongedwongen de tijd bewaren.

19 reacties leave one →
  1. 28 augustus 2017 08:18

    Ik ben blij dat jullie tot een wederzijds goed komen gekomen zijn :D

    X

  2. 28 augustus 2017 08:25

    Soms zijn dingen moeilijk tot je tot een wederzijdse oplossing kan komen.

    Aum Shanthi

    • 31 augustus 2017 19:31

      Soms is er niet direct een oplossing voor handen en heeft een kind tijd nodig, dan is het fijn als er tijd kan
      worden gemaakt op wat voor manier dan ook.
      Dan hoeft het ook niet moeilijk te zijn ;-))

  3. 28 augustus 2017 09:17

    Herkenbare issues….. X

  4. 28 augustus 2017 12:10

    Je bent hierin niet alleen heel herkenbaar inderdaad en het komt toch altijd goed, laat anderen maar razen, zorg voor jezelf <3

  5. 28 augustus 2017 20:57

    Herkenbaar, haast en spoed is zelden goed ;-)

  6. Miriam permalink
    28 augustus 2017 23:09

    Lieve vriendin,

    Als moeder ben je onbetaalbaar en zul je nooit boventallig zijn.
    Je zult altijd nodig zijn, hoe oud en wijs jouw kinderen ook worden…
    Blijf investeren in jouw voelen en helderweten!
    En je zult zien dat het dubbel en dwars uitbetaald wordt!
    En dat is in liefde en dankbaarheid door jouw eigen bloedjes.
    Meer heb je niet nodig.

    Je moet er nu voor door het vuur, frustraties op de koop toenemen.
    Maar er komt een dag dat jouw vechtlust en strijd zijn vruchten af gaat werpen.
    En dan zullen we zien wie hier boventallig verklaard wordt…..

    *dikke kus blaast*

    • 25 september 2017 19:01

      Haha! Zo lief! Ben blij met jou, zo fijn dat je
      altijd achter me staat. Het boventallig zijn in
      deze gaat alleen over mijn opgedragen taken.
      Bij het bewaken van de nodige rust & ruimte,
      zet ik gewoon + + op ons eigen lijstje ;))

  7. 31 augustus 2017 22:51

    Ik lees heel veel groei… Wat een worsteling kan het zijn hè. Prachtig geschreven een heel lieve kus xx

    • 25 september 2017 19:14

      Inderdaad Marije, een enorme worsteling waarin
      mijn lijf uiteindelijk signalen gaf die ik niet kon negeren.
      Inmiddels geven alle rust en ruimte daadwerkelijk rust
      en kan ik het weer overzien, zijn en voelt het fijner.
      Dank voor jou meelezen in deze, kus terug! ♥

  8. 8 september 2017 15:30

    Fijn dat jij er bent. Met heel veel houvast en houden van.

  9. 17 september 2017 21:50

    Waar houdt het op?

    wie gevangen zit in een web van gebeurtenissen
    zoekt als eerste daad
    de breekbaarste draad
    doch zelfs deze kan niet één herinnering wissen

    Terug naar een veilig voelen kan niet zonder een hou-vast!
    Lenjef

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

