Skip to content

Levensecht

6 oktober 2017

De regie kwijt, al die tijd uit handen gegeven, een anders beleven.
Heel even twijfel ik nog, kan dit zomaar, kan ik dit wel. Ja. Het kan.
Als ik dan toch, dan hoef ik niet nog, vliegensvlug weer terug gelegd.
Geen woord teveel gezegd, aangevoeld in goed bedoeld en blijven.
Ingegeven, beleven, de toevalligheden van het leven en het laten.

Laat me met rust, eigenlijk is dat de enige tekst die ik nog kan bedenken.
In beleefd blijven, ondervind ik nu aan den lijve wat het echt met me doet.
Moet dat wat moet? Mag ik? Kijken, uitwijken, vrije wil, wereld van verschil.
Gillend gek, gek genoeg is dit wel het beste wat me had kunnen overkomen.
Door het stapje terug besef ik dat ik te vaak te vlug, te veel en veel te lang.
Bang bedacht, ik berust, kom tot rust, ik ervaar de ruimte in klein en zijn.

Levensecht, uitvergroot, idioot, daar mocht ik het mee doen, gedaan.
Toen is geweest, komt niet meer terug maar vertrouwd vergeet niet vlug.
Onterecht laat me bovendien twijfelen, zien, alles wat ik dacht dat het was.
Nu pas zie ik dat ik ben blijven hopen, blijf willen dat het anders was gelopen.
Maar dat is het niet en het is soms goed dat je ziet, zonder en het bijzonder.
En als het er niet toe doet wat ik zeg, kan ik dus ook zonder pardon weg.
Ik ga, ging al maar nu echt, niets teveel gezegd, de lat te hoog gelegd.

Waarom is het voor mij belangrijk dat ze me horen, allang verloren.
Gaat het over goed willen doen, is het toch omwille van toen, waarom.
Stomverbaasd besef ik dat het niet van mij is, dus waar gaat het dan mis.
Verantwoordelijk voelen, vertrouwd, opgebouwd, niet verder willen zonder.
Maar ook niet mét omdat het zelfs in heel goed bedoeld, niet goed voelt.
Omdat het energie kost, niets opgelost en ik mag leren om het te laten.
Daar waar het hoort, het is niet van mij en Nee is ook een antwoord.

Voorzichtig voelbaar daar, een verandering in mij, baldadig op rij.
In te kort door de bocht zag ik het antwoord wat ik zocht en het mag.
Doorvoelen laat me vinden, valkuilen zien, zijn en het mezelf toestaan.
Laten gaan, mijn energie bewaren, moeite besparen, opnieuw ervaren.
Verder vooruit en nu niet meer terug komen op mijn besluit, besloten.
Overgoten met liefde voor, vertrouwen op, met alle tijd die nodig is.
Altijd, al die tijd, tijd maken, bewaken en terecht, levensecht ♡

11 reacties leave one →
  1. Klaartje permalink
    6 oktober 2017 10:15

    Zonder pardon en kort door de bocht je eigen pad aan het bewandelen, het enige juiste pad. Trots op jou! Xx

  2. 6 oktober 2017 10:25

    Het is van belang je pad zelf te bewandelen en soms met je dan eens een andere richting inslagen.

    Aum Shanthi

  3. 6 oktober 2017 11:02

    Wat ik van de week zei….soms tegen de stroom in om je eigen richting te kunnen vinden.
    Niet makkelijk. Onzeker. Soms eng, soms rustgevend.
    Je komt er wel. Mooi. Liefs en een knuffel xxx

  4. 6 oktober 2017 11:52

    Als golven in zee!

  5. 6 oktober 2017 11:54

    wanneer je uit ‘wankelen’ kunt gaan dansen…

  6. 6 oktober 2017 12:55

    Het is JOUW leven, jij kiest de weg!

  7. 6 oktober 2017 15:50

    Grijp de leuning
    van elke trap
    Ze zijn er voor…

    Over een evenwichtsbalk
    wankelt het boven de grond
    Er onderdoor
    eventueel bukken
    lukt wel
    Al word je
    vies en nat

    Alles kent een oplossing
    Ook al zie je dat niet direct
    Ergens kome
    gaat soms niet alleen
    Als ze je missen
    of je zien twijfelen
    komen goede vrienden
    je desnoods halen

  8. 7 oktober 2017 11:33

    Valkuilen zien…

    wat is en had kunnen zijn voeden de tomeloze gedachten
    sommigen volgen een dieet
    tot aan de eindmeet
    de echte vechters blijven vechten tot hun laatste krachten

    De weg die achter je ligt draagt nooit dezelfde sporen als de stappen die je morgen gaat.
    Zoals steeds prachtig geschreven, Sandra!
    Lenjef

  9. 8 oktober 2017 16:56

    Denkend las ik het stukje. Herkenning bij de vleet.

  10. 10 oktober 2017 22:04

    #Dapper🙏🏻💪😘

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

