Skip to content

Vindingrijk

10 november 2017

Illusies armer, ervaringen rijker, rijker dan, ik kan er in mee.
Anders, minder gedwee, anders dan toen, bewust, in alle rust.
Ondervinden dat en terug schakelen naar de juiste versnelling.
Hellinghoog omhoog, bewogen jaren, van ervaren, bezwaren.
Voelen wat goed voelt en goed bedoelt bezien, in zijn, zonder.

Tijd maken, mijn grenzen bewaken, Agenda is nagenoeg leeg.
Ik weeg de waarde, wel, niet, wat niets zegt, wel mijn goed recht.
Niets teveel gezegd, uitgelegd, gezwegen, meebewegen, bewogen.
Bezwaar, regels en realiteit liggen al die tijd al, mijlenver uit elkaar.
Het kan niet over procedures gaan, als je voorbij gaat aan bestaan.
Achteraan aansluiten, ik besef nu pas dat en waarom ik dat deed.
Met afstand aan de hand zie ik waarom ik angstvallig vermeed.

De toevalligheden zien is misschien wel de mooiste bevestiging.
Het leven laat ons leren en proberen, verweren, omkeren, kans.
Zien waar je misschien anders, iets mee mag, een traan, een lach.
Opnieuw beginnen, overwinnen, wensen, weten, wedden van wel.
Trek ik aan de bel, laat ik het gaan, laat ik ’t als waarheid bestaan.
Losse eindjes vastgeknoopt omdat je hoopt, dat het anders loopt.
Voorzichtig maak ik ze nu los, ik haal de knopen eruit en besluit.

Verder waar we gebleven waren, een begin begonnen in samen.
Blijven beamen dat het leven, de tijd, het gemis in alle hevigheid.
Niet, nooit meer terug, in vlug, gaan wij daar, zomaar, aan voorbij.
In mij voel ik de verandering, naar voren, van me laten horen, dat.
Voorspelbaar daar, het leven zit soms best ingewikkeld in elkaar.
En soms ook niet, als je het opeens overziet, ervan genieten kan.
Samen, elkaar vinden, gevonden, verbonden, bijzonder blijft ♡

15 reacties leave one →
  1. 10 november 2017 09:52

    Al goed dat het ingewikkeld is dan leren we daar heel veel uit.

    Aum Shanthi

  2. 10 november 2017 10:00

    We een heerlijke cocktail van woorden weer.

  3. 10 november 2017 11:13

    Prachtig… het bewaken van de grenzen… soms heel moeilijk.

  4. 10 november 2017 11:16

    Inderdaad Sandra, die toevalligheden zien en herkennen daar word ik blij van.

  5. 10 november 2017 17:57

    Samen blijven, heel mooi!

  6. 11 november 2017 11:23

    Ik lees :
    “Voorspelbaar daar, het leven zit soms best ingewikkeld in elkaar.
    En soms ook niet, als je het opeens overziet, ervan genieten kan.”
    Het overkomt me regelmatig, dat opeens overzien en ervan genieten,
    maar voor ik het weet is het weer vluchtig en ingewikkeld.

    Mooi stukje.

  7. 13 november 2017 10:36

    Wat prachtig. Ik herken het ook zo. Veel liefs xxx

  8. 13 november 2017 19:15

    De toevalligheden zien is misschien wel de mooiste bevestiging…
    Mooi!

  9. 15 november 2017 12:12

    Het mooie van (ouder en) wijzer worden.

  10. 15 november 2017 20:58

    Weet dat illusies veel minder waard zijn dan ervaringen, dus dat is een goede ruil;-)
    Prachtig gegoochel met mooie woorden wederom

  11. 21 november 2017 11:19

    Dichter dan gisteren

    van op een afstand heb je een veel beter overzicht
    terwijl de tijd
    verglijdt
    naar wat ook na morgen het dichtste bij je hart ligt

    Onnavolgbaar prachtig geschreven, Sandra!
    Lenjef

Bezwaar, Commentaar, Herkenbaar? Reageer gerust...

